Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / ÖBB představily nové lehátkové vozy

ÖBB představily nové lehátkové vozy

2.12.2021 – autor: JOSEF HOLEK Foto: ÖBB

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) posilují v segmentu noční dálkové dopravy. Nedávno představily klasické osobní vozy řady Bmz přestavěné na multifunkční lehátkové tak, aby technicky i designově ladily s moderními Nightjety. Rekonstrukci zajišťuje společnost ÖBB Technische Services. První vagony vyjedou v prosinci na linku z Vídně do Bregenzu.

ÖBB představily nové lehátkové vozy

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) představily první lehátkový vůz, který vznikl přestavbou klasického vozu 2. třídy řady Bmz. Celkem Rakušané rekonstruují dvaadvacet vozů, které se v budoucnu objeví v soupravách Nightjet. ÖBB si od projektu slibují především zvýšení komfortu a rozsahu služeb pro cestující. Noční vlaky v režii ÖBB se rozjíždějí z Vídně do řady evropských metropolí. 
U nových vozů spolkové dráhy spoléhají na nové moderní materiály a designem vychází z interiéru nové generace Nightjetů. Ty by měly vyjet do dvou let. Modernizovaná lehátka řady Bbcmvz disponují oddíly pro čtyři osoby s pevnými lůžky, které svým vybavením výrazně zvyšují pohodlí při spaní a cestování. Dále nabízejí prostor pro uskladnění kočárků, tři místa pro kola a bezbariérový oddíl se dvěma lůžky a WC. V komfortní výbavě pak nechybí elektrické zásuvky, wi-fi, informační systém a kamerový systém. 

Vstříc zelené Evropě
První vozy budou v prosinci nasazeny na linku z Vídně do Bregenzu, postupně se však objeví i v dalších soupravách. Do léta 2022 má být dokončeno všech 22 vozů. 
 „Budoucností spojení na krátké a střední vzdálenosti jsou noční vlaky. Večer nastoupit ve Vídni a ráno se probudit v evropském hlavním městě je dobré pro klima a zároveň se jedná o pohodlný způsob cestování. Ti, kteří jezdí nočním vlakem, chrání naše prostředí během spánku, a proto jsou 51krát šetrnější ke klimatu než při cestování letadlem,“ zdůraznila Leonore Gewesslerová, ministryně dopravy a ochrany klimatu při představení prvního vozu v hale ÖBB Technische Services. 
„Cestování nočním vlakem je v celé Evropě stále oblíbenější. Není důležité pouze přidávat nové cílové destinace nočních spojů, ale je také nutné nabídnout moderní a pohodlné vlaky,“ doplnil generální ředitel ÖBB Andreas Matthä.
Na noční linky ÖBB je možné navázat i vlaky ČD. Tuzemský dopravce navíc provozuje dálkovou noční dopravu mezi Prahou a destinacemi v Polsku, Maďarsku, Švýcarsku a Slovensku.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Stadler uspěl v Arábii, dodá až 20 vlaků saúdskoarabským železnicímStadler uspěl v Arábii, dodá až 20 vlaků saúdskoarabským železnicím

27.3.2024 - Stadler dodá státním saúdskoarabským železnicím (SAR) minimálně 10 dieselelektrických jednotek z rodiny Next Generation. Součástí smlouvy, kterou společnost podepsala v únoru, je také desetiletá údržba vozidel a opce na… »

SBB objednaly dalších pět rychlovlaků Giruno pro spoje do Itálie SBB objednaly dalších pět rychlovlaků Giruno pro spoje do Itálie

26.3.2024 - Švýcarské spolkové dráhy (SBB) potvrdily objednávku dalších pěti vysokorychlostních vlaků řady RABe 501 známých pod obchodních značkou Giruno s maximální rychlostí 250 km/h od firmy Stadler Rail. Chtějí tak podpořit… »

Na Slovensku vyjely patrové jednotky KISSNa Slovensku vyjely patrové jednotky KISS

24.3.2024 - Cestující na Slovensku začali v únoru využívat nové patrové elektrické jednotky KISS od společnosti Stadler Rail. Železniční společnost Slovensko (ZSSK) objednala v roce 2020 čtyři šestivozové vlaky za bezmála 77 milionů eur,… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika