Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / ÖBB představily nové lehátkové vozy

ÖBB představily nové lehátkové vozy

2.12.2021 – autor: JOSEF HOLEK Foto: ÖBB

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) posilují v segmentu noční dálkové dopravy. Nedávno představily klasické osobní vozy řady Bmz přestavěné na multifunkční lehátkové tak, aby technicky i designově ladily s moderními Nightjety. Rekonstrukci zajišťuje společnost ÖBB Technische Services. První vagony vyjedou v prosinci na linku z Vídně do Bregenzu.

ÖBB představily nové lehátkové vozy

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) představily první lehátkový vůz, který vznikl přestavbou klasického vozu 2. třídy řady Bmz. Celkem Rakušané rekonstruují dvaadvacet vozů, které se v budoucnu objeví v soupravách Nightjet. ÖBB si od projektu slibují především zvýšení komfortu a rozsahu služeb pro cestující. Noční vlaky v režii ÖBB se rozjíždějí z Vídně do řady evropských metropolí. 
U nových vozů spolkové dráhy spoléhají na nové moderní materiály a designem vychází z interiéru nové generace Nightjetů. Ty by měly vyjet do dvou let. Modernizovaná lehátka řady Bbcmvz disponují oddíly pro čtyři osoby s pevnými lůžky, které svým vybavením výrazně zvyšují pohodlí při spaní a cestování. Dále nabízejí prostor pro uskladnění kočárků, tři místa pro kola a bezbariérový oddíl se dvěma lůžky a WC. V komfortní výbavě pak nechybí elektrické zásuvky, wi-fi, informační systém a kamerový systém. 

Vstříc zelené Evropě
První vozy budou v prosinci nasazeny na linku z Vídně do Bregenzu, postupně se však objeví i v dalších soupravách. Do léta 2022 má být dokončeno všech 22 vozů. 
 „Budoucností spojení na krátké a střední vzdálenosti jsou noční vlaky. Večer nastoupit ve Vídni a ráno se probudit v evropském hlavním městě je dobré pro klima a zároveň se jedná o pohodlný způsob cestování. Ti, kteří jezdí nočním vlakem, chrání naše prostředí během spánku, a proto jsou 51krát šetrnější ke klimatu než při cestování letadlem,“ zdůraznila Leonore Gewesslerová, ministryně dopravy a ochrany klimatu při představení prvního vozu v hale ÖBB Technische Services. 
„Cestování nočním vlakem je v celé Evropě stále oblíbenější. Není důležité pouze přidávat nové cílové destinace nočních spojů, ale je také nutné nabídnout moderní a pohodlné vlaky,“ doplnil generální ředitel ÖBB Andreas Matthä.
Na noční linky ÖBB je možné navázat i vlaky ČD. Tuzemský dopravce navíc provozuje dálkovou noční dopravu mezi Prahou a destinacemi v Polsku, Maďarsku, Švýcarsku a Slovensku.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Rakouské ÖBB hlásí průlom ve stavbě tunelu SemmeringRakouské ÖBB hlásí průlom ve stavbě tunelu Semmering

2.8.2022 - Stavba úpatního tunelu Semmering dospěla počátkem června do další důležité fáze. Po osmi letech od zahájení ražby se podařilo prorazit tubus mezi dvěma staveništi. Dělníci konkrétně propojili místa Göstritz a Fröschnitzgraben… »

Siemens plánuje postavit v Egyptě 2 000 km vysokorychlostních tratíSiemens plánuje postavit v Egyptě 2 000 km vysokorychlostních tratí

1.8.2022 - Egypt se stane další zemí, která se bude moci pyšnit vysokorychlostní železnicí. Tamní Národní úřad pro tunely (NAT) podepsal smlouvu s železniční a dopravní divizí průmyslové společnosti Siemens a jejími partnery na výstavbu… »

DB a Siemens ukázaly novou vodíkovou jednotkuDB a Siemens ukázaly novou vodíkovou jednotku

4.7.2022 - Deutsche Bahn (DB) a Siemens Mobility představily začátkem května ve výrobním závodě této společnosti v německém Krefeldu nově vyvinutý vodíkový vlak Mireo Plus H a přívěs pro skladování vodíku. V budoucnu by podobné jednotky a… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika