Železničář / Zahraničí / ÖBB otestovaly nový most na trati Marchtrenk – Wels
ÖBB otestovaly nový most na trati Marchtrenk – Wels
15.6.2024 – autor: PETR SLONEK
Rakouské spolkové dráhy ÖBB nedávno dokončily první železniční most na trati Marchtrenk – Wels západní dráhy, jedné z nejdůležitějších dopravních tepen v Rakousku spojující Vídeň a Salcburk. Společnost v rámci projektu čtyřkolejného rozšíření západní trati staví čtyři mosty mezi Marchtrenkem a Welsem přes dálnici A25.

V květnu byl podle plánu dokončen první nový most, jenž podstoupil zátěžové zkoušky s využitím až čtyř lokomotiv, z nichž každá váží přibližně 80 tun. Tímto způsobem lze odhalit případné deformace nosné konstrukce a poté je porovnat s dříve vypočtenými hodnotami. Pro co nejpřesnější měření musely stroje zaujmout celkem deset různých poloh.
První most na trati Marchtrenk – Wels by měl být uveden do provozu letos v červnu a vlaky na západní trati budou poté přesměrovány přes nový, aby bylo možné demontovat a znovu postavit stávající mostní konstrukci. ÖBB hodlá všechny práce vykonávat za provozu na západní trati a na dálnici A25. V úseku Linec – Wels projede denně až 450 vlaků. „Výstavba trati se zachováním nepřetržitého železničního provozu je vrcholem rozšiřování západní trasy mezi Lincem a Welsem,“ řekl koordinátor projektu společnosti ÖBB-Infrastructure AG Heinz Dudek.
Modernizace západní trati Vídeň – Salcburk zahrnuje dohromady 11 dílčích projektů a ÖBB pracuje paralelně na čtyřech projektech jejího rozšíření. Staví se na západní straně hlavního nádraží v Linci, kde se trať rozšíří na čtyři koleje. Hotovo by mělo být v roce 2026 a zajistí se tak dostatečná kapacita pro osobní a nákladní dopravu na západní trati.
Stavba západní strany hlavního nádraží v Linci a úseku Marchtrenk – Wels se uskuteční dle plánu, celý 24 km dlouhý úsek od západního sjezdu Linz do Welsu bude ve výstavbě od poloviny roku 2024. Jen letos se mezi Lincem a Welsem investuje přibližně 110 milionů eur. Díky tomu se podaří zmodernizovat a rozšířit stávající dvoukolejnou trať na čtyřkolejnou a vyhoví se tak dalším požadavkům železniční dopravy.
Další články této rubriky
Výrobci vozidel bojují s termíny dodávek
26.4.2025 - Už několik let se objevují zprávy o zpožďujících se dodávkách nových vozidel. V různé míře jsou postiženi téměř všichni velcí evropští výrobci, každý bojuje s potížemi alespoň u jedné zakázky. Jednou z příčin jsou… »
Škoda udělá generální opravu vlaků NIM Express pro DB Regio
17.4.2025 - Německý regionální železniční dopravce DB Regio si u společnosti Škoda Group objednal generální opravu až šesti dvoupodlažních vlaků NIM Express, které jezdí na frekventované vysokorychlostní trase mezi Norimberkem a Mnichovem.… »
ÖBB hlásí rekordní počet cestujících
8.4.2025 - Rakouské státní dráhy ÖBB zaznamenaly v loňském roce absolutní rekord v počtu přepravených cestujících ve svých vlacích. Dopravce v roce 2024 přepravil dohromady 511 milionů lidí, zatímco o rok dříve to bylo 494 milionů… »