Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Norové plánují novou trať za polární kruh

Norové plánují novou trať za polární kruh

4.5.2022

Norové chtějí vybudovat železnici až za polární kruh. V minulosti však obdobné studie zjistily, že trať z Fauske do Tromsø není životaschopná. V plánu je nicméně nyní nejen vedení trati přes Narvik, ale i odbočka z Bjerkviku do Harstadu.

Norové plánují novou trať za polární kruh

Norské ministerstvo dopravy proto zadalo svému správci infrastruktury vypracování nové studie proveditelnosti výstavby železnice z Fauske do Tromsø. Ta by se měla stát podkladem pro vývoj nového norského národního dopravního plánu. Úřady počítají s tím, že studie koncepce tratí pro tuto oblast bude předložena ministerstvu dopravy a spojů v létě 2023 současně s finálním materiálem zahrnujícím plán dopravních řešení v této části země. „Ve výsledné zprávě posoudíme, jak může nová železnice mezi městy Fauske a Tromsø přispět k řešení dopravních problémů na severu Norska. Vše porovnáme v souvislosti s přilehlými železničními úseky Ofotbanen a Nordlandsbanen,“ uvedl ředitel norských železnic Knut Sletta.
Poslední podrobnou studii tratě zadaly Norské státní dráhy (NSB) v roce 1993. V roce 2019 vypracovalo Norské ředitelství železnic zprávu na základě předchozích průzkumů, ale s již aktualizovanými informacemi, které potvrdily, že trať není ekonomicky životaschopná. Ministerstvo dopravy zdůraz-nilo, že kromě běžných socioekonomických analýz a odhadu nákladů by měla studie počítat i s možnými dopady na faunu a flóru a na zájmy Sámů, kteří v této severské oblasti žijí. 

Revoluce na severu
Celá trať by měla podle předběžných plánů měřit přibližně 375 kilometrů. Napojovat se má ve Fauske na současnou trať z Trondheimu do Bodø. Pokračovat by pak měla na Kobbelv, Sørfjord, Ballangen, Narvik, Bjerkvik, Bardufoss a Strosteinnes do Tromsø. Uvažuje se rovněž o zhruba 80 kilometrů dlouhé odbočce z Bjerkviku do Tjelsundu a Harstadu. 
Tromsø je 12. největší město v Norsku a třetí největší město za polárním kruhem po Murmansku a Norilsku v Rusku.
 


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 1

Další články této rubriky

Evakuační vlaky vypravili i další dopravciEvakuační vlaky vypravili i další dopravci

3.5.2022 - Ruský útok na Ukrajinu se výrazně dotkl železniční dopravy v celé Evropě. Řada států zavedla pro uprchlíky z Ukrajiny bezplatné jízdné, dopravci navíc kvůli vlně migrantů začali posilovat běžné spoje. Řada z nich – mezi… »

Síť vodíkových vlaků v Německu získala dcera DBSíť vodíkových vlaků v Německu získala dcera DB

2.5.2022 - Dopravní svaz Porýní-Mohan (Rhein-Main-Verkehrsverbund – RMV) na základě soutěže přidělil dceřiné společnosti Deutsche Bahn Regionalverke-hre Start Deutschland (DB Regio Start) dvanáctiletou smlouvu na provozování vodíkových vlaků… »

Alstom dodá belgickým drahám SNCB až 50 lokomotiv TraxxAlstom dodá belgickým drahám SNCB až 50 lokomotiv Traxx

7.4.2022 - Francouzský výrobce železničních vozidel Alstom dodá na základě nedávno uzavřené rámcové smlouvy belgickým drahám Société Nationale des Chemins de Fer Belges (SNCB) až 50 elektrických lokomotiv Traxx třetí generace. Počítá se… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika