Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Na Slovensku vyjela poslední ze čtyř pořízených jednotek KISS

Na Slovensku vyjela poslední ze čtyř pořízených jednotek KISS

3.10.2024 – autor: PETR SLONEK

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) nasadila počátkem srpna do ostrého provozu čtvrtou jednotku KISS. Cestující začala vozit na trasách Bratislava – Nové Zámky a Bratislava – Trenčín. Jedná se o poslední z objednaných souprav. Uvedení vozidla do provozu následovalo po jeho zevrubné opravě. Vlak byl totiž během testů ve Výzkumném Ústavu Železničním (VÚŽ) ve Velimi při nehodě poškozen.

Na Slovensku vyjela poslední ze čtyř pořízených jednotek KISS

První tři elektrické patrové jednotky uvedl národní dopravce do provozu už letos 15. února. Od té doby spolehlivě slouží na tratích Bratislava – Nové Zámky a Bratislava – Trenčín, kde dennodenně přepravují tisíce spokojených cestujících.
„Od uvedení prvních tří nových elektrických jednotek typu KISS do provozu najela vozidla celkem již více než 372 000 kilometrů, přičemž denní průměr na jedno vozidlo je až 726 kilometrů. Za tu dobu tyto vlaky přepravily dohromady přes 1,3 milionu cestujících, což představuje téměř 10 000 lidí za den,“ uvedl generální ředitel ZSSK Peter Helexa.
„Moderní vlaky jako tato vozidla typu KISS jsou pro nás prioritou a hlavním pilířem nové strategie naší společnosti. Modernizace flotily dopravce je současně klíčovým krokem ke zlepšování kvality a komfortu nabízených služeb, což napomáhá ke zvýšení atraktivnosti železniční dopravy pro širokou veřejnost,“ upozornil Helexa.
Jednotky KISS nabízejí 611 míst k sezení, z toho je 30 v první a 552 ve druhé třídě a dokážou jezdit maximální rychlostí 160 km/h. Jsou patrové, vybavené wi-fi, kamerami, přesným systémem počítání cestujících a přizpůsobeny jsou také pro přepravu imobilních cestujících. Samozřejmostí je jejich nízkopodlažnost, kompletní vybavení klimatizací včetně kabin strojvedoucích, jež mají moderní a ergonomický tvar. Umožňují rovněž přepravu minimálně patnácti kol. Na střeše jsou umístěny kamery, jež sledují pohyb sběrače proudu. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

ZSSK hledá elektrické jednotky pro linku z Bratislavy do ŽilinyZSSK hledá elektrické jednotky pro linku z Bratislavy do Žiliny

27.2.2025 - Železniční společnost Slovensko (ZSSK) v lednu vyhlásila veřejné zakázky na nákup dvou moderních elektrických jednotek pro linku Bratislava – Žilina s možností uplatnění opce na další dva kusy. Předpokládaná hodnota zakázky je… »

Slováci si pořídí nové lůžkové vozySlováci si pořídí nové lůžkové vozy

20.2.2025 - Železniční společnost Slovensko (ZSSK) hodlá pořídit 10 moderních lůžkových vozů s možností rozšíření o dalších 14 kusů. Součástí zakázky je i jejich kompletní desetiletý servis. Investice za více než 90 milionů eur by… »

Třetina dálkových spojů DB se loňský rok zpozdilaTřetina dálkových spojů DB se loňský rok zpozdila

13.2.2025 - Německé dráhy bojují se stále klesající přesností svých spojů. V loňském roce měl každý třetí vlak provozovaný společností Deutsche Bahn zpoždění. Přes 37 procent jich dorazilo se zdržením větším než 6 minut. Jedná se… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika