Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Mezi Itálií a Švýcarskem pojede více přímých dálkových vlaků

Mezi Itálií a Švýcarskem pojede více přímých dálkových vlaků

29.12.2024 – autor: PETR SLONEK

Italský dopravce Trenitalia, spadající do skupiny Gruppo FS Italiane, a Švýcarské federální dráhy (SBB) rozšiřují vzájemnou spolupráci a od roku 2026 cestujícím nabídnou mezi oběma státy nové přímé dálkové vlaky. Půjde například o spoje z Curychu do Florencie.

Mezi Itálií a Švýcarskem pojede více přímých dálkových vlaků

Obě firmy společně podnikají od roku 2009 a od té doby mezi Itálií a Švýcarskem přepravily již 30 milionů cestujících. Nyní generální ředitel Trenitalie Luigi Corradi a vedoucí trhu osobní dopravy v SBB Véronique Stephan tuto víceletou kooperaci podpisem smlouvy prodloužili. Ke stávajícím čtyřiceti vlakům, které denně oběma státy jezdí, díky tomu od roku 2026 přibude další spojení z Curychu do Milána a Benátek a také nový přímý vlak z Curychu do Florencie a Livorna a zpět.
V rámci rozšíření nabídky si SBB v únoru 2024 objednala čtyři nové vlaky Giruno od výrobce Stadler. Ty rozšíří současnou flotilu 29 vlaků, které jsou již v provozu. Kromě toho dopravce obdrží sedm vlaků objednaných v roce 2022. „Podepsaná dohoda o spolupráci představuje rozšíření partnerství, které se již ukázalo jako úspěšné. Očekáváme, že poptávka po přeshraničních spojeních z Itálie do Švýcarska v příštích několika letech vzroste. Jsme připraveni přivítat cestující v moderních, pohodlných a udržitelných vlacích,“ řekl Corradi.
„V roce 2023 jsme mezi oběma zeměmi přepravili zhruba o půl milionu cestujících více než v roce 2019. Navýšili jsme počet spojů do Milána a zavedli nová přímá spojení do Janova a Boloně,“ zdůraznila Stephan. Celkem loni mezi Švýcarskem a Itálií po železnici cestovalo 2,4 milionu lidí.
Trenitalia podpis na milánském hlavním nádraží využila také k prezentaci nové značky EuroCity a zmodernizovaných vlaků, konkrétně jednotky ETR 610, která jezdí na přeshraničních spojích do Švýcarska. Vlak má vylepšené interiéry a sedadla z látky vyrobené ze 100% recyklovaného plastu. Celá zrekonstruovaná flotila ETR 610 má být uvedena do provozu do roku 2026. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Nové letiště v Polsku se propojí s VRTNové letiště v Polsku se propojí s VRT

4.2.2025 - Pod názvem Centralny Port Komunikacyjny (CPK) se skrývá obří polský infrastrukturní projekt, který zahrnuje výstavbu nového velkého letiště včetně železničního a silničního napojení. Aeroport se bude nacházet v Baranówě,… »

Alstom získal ve Francii zakázku na vlaky v hodnotě 520 milionů eur Alstom získal ve Francii zakázku na vlaky v hodnotě 520 milionů eur

30.1.2025 - Francouzský státní dopravce SNCF Voyageurs uzavřel se společností Alstom smlouvu na dodání dalších 35 příměstských elektrických jednotek RER NG pro provoz v Paříži a okolí v hodnotě bezmála 520 milionů eur. Nové dvoupodlažní… »

ZSSK předvedla nové lokomotivy Vectron, které nahradí GorilyZSSK předvedla nové lokomotivy Vectron, které nahradí Gorily

25.1.2025 - Železniční společnost Slovensko (ZSSK) představila před koncem roku nové lokomotivy Siemens Vectron. Nahradí starší lokomotivy typu 350 přezdívané Gorily. Do konce roku 2026 dopravce do provozu postupně nasadí patnáct těchto strojů.… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika