Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Jednotky Avril překonaly rychlost 360 km/h

Jednotky Avril překonaly rychlost 360 km/h

2.8.2021 – autor: JOSEF HOLEK Foto: TALGO

Elektrické jednotky Avril od společnosti Talgo při homologačních zkouškách překročily rychlost 360 km/h. Milníku dosáhly mezi španělskými městy Venta de Baños a Burgos. Vlaky chce třicet let využívat dopravce Renfe na mezinárodních spojích mezi Španělskem a Francií. Objednal jich třicet.

Jednotky Avril překonaly rychlost 360 km/h

Španělský producent vysokorychlostních vlaků Talgo nedávno otestoval svou jednotku Avril pro rychlost 360 km/h. Šlo o součást homologačních testů, nejvyšší rychlosti vlak dosáhl na novém úseku nezkolaudované vysokorychlostní trati mezi Madridem a Burgosem, v úseku Venta de Baños – Burgos. Zkoušek se zúčastnili jen strojvedoucí a technici Talga. Zbrusu novou trať letos čeká otevření, vlaky Avril si nejen pro provoz mezi Španělskem a Francií objednal španělský dopravce Renfe. Jedná se o dvanáctivozové soupravy s délkou 200 metrů. Než však budou rychlovlaky schváleny, musí „nalétat“ 30 tisíc kilometrů.

Zvládne dva rozchody

Výhodou jednotek Avril je možnost provozu na dvou rozchodech, které ve Španělsku existují. Konvenční tratě jsou v této části Evropy stavěny se širokým rozchodem o 1 668 mm, vysokorychlostní tratě mají naopak standardní šířku 1 435 mm. Soupravám technici při výrobě namontovali podvozky vybavené technologií, které umožňují rychlé přestavění. Je tak možné propojit Madrid nejen s Francií, ale i s dalšími oblastmi na severu země, jako je Asturie, Baskicko či Galicie. Španělsko totiž masivní přechod z iberského na většinový evropský rozchod neplánuje. „Zkoušky posloužily k zavedení a ověření této revoluční koncepce u vlaků, které jsou schopné překročit rychlost 300 km/h. Všechny prvky souprav od trakčních přes signalizační až po zabezpečovací předvedly dobrý výkon,“ uvedla mluvčí Talga Aída Prados s tím, že jednotky jsou v tuto chvíli nejlehčí na trhu. Spotřeba elektřiny by měla být oproti konkurentům až o 30 % nižší.

Renfe si u výrobce Talgo objednal třicet jednotek proto vnitrostátní i mezinárodní provoz. Objevit by se tedy měly i na vysokorychlostních tratích sousední Francie. Proto také musí být schváleny pro rychlost 360 km/h. „Spolu s tímto testováním se odehrává i homologace vlaku na francouzském území. Práce jsou zaměřeny na ověření funkčnosti palubních, řídicích systémů,“ potvrdila Prados. Na oběhy do Francie by mělo být nasazeno deset jednotek.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 4.5

Další články této rubriky

Transevropské expresy možná zamíří do ČeskaTransevropské expresy možná zamíří do Česka

1.10.2021 - Provoz až sedmi různých linek TEE 2.0 napříč Českou republikou, nová přímá spojení, která nabídnou cestování z Prahy do Záhřebu, Frankfurtu nad Mohanem, Paříže, Benátek, Kodaně nebo Malmö, či nová rychlá trasa v centrální… »

PKP IC pořídí nové patrové soupravyPKP IC pořídí nové patrové soupravy

31.8.2021 - Z Varšavy do Lodže nebo z Katovic do Krakova by měly jezdit nové push-pull soupravy. Ty hodlá nakoupit polský státní dopravce PKP Intercity. Součástí soutěžního dialogu je i pořízení 45 vícesystémových lokomotiv a poskytování… »

V Polsku dali zelenou prvnímu vodíkovému vlakuV Polsku dali zelenou prvnímu vodíkovému vlaku

17.8.2021 - Na testovací trati zkušebního okruhu v Žmigródu nedaleko polské Vratislavi se koncem června objevil Coradia iLint, první osobní vlak s vodíkovými palivovými články na světě. Jeho výrobce, společnost Alstom, jej poté během… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika