Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Italské rychlovlaky Frecciarossa propojí Řím s Mnichovem

Italské rychlovlaky Frecciarossa propojí Řím s Mnichovem

28.2.2024 – autor: PETR SLONEK

Italské vysokorychlostní jednotky Frecciarossa budou od roku 2026 zajišťovat pravidelné přímé denní spojení mezi Římem a Mnichovem. Stane se tak díky dohodě mezi společností Trenitalia a jejich partnerem, německým dopravcem DB.

Italské rychlovlaky Frecciarossa propojí Řím s Mnichovem

Záměr zavedení svých vlaků do Německa Trenitalia oznámila už před časem. Chce tím zlepšit mezinárodní služby a nabídnout spolehlivější a konkurenceschopnější spojení. Proto zástupci italské firmy na konci loňského roku podepsali s DB předběžnou dohodu. Ta je výsledkem pilotního projektu obou společností a Evropská komise ji nyní vybrala jako součást svého akčního plánu na rozvoj a podporu dálkových přeshraničních služeb.
První jízdy jednotek Frecciarossa mezi Itálií a Německem jsou naplánovány na konec roku 2026, a to pouze konvenční rychlostí, s možností dalšího vývoje. Aktuálně mezi oběma velkoměsty pendluje pouze přímý noční vlak. Trenitalia však hodlá expandovat i na další tratě, jezdit by například chtěla z italské metropole až do Berlína. 
Zavedení přímého spojení mezi Itálií a Německem pomocí vlaků Frecciarossa umožní lidem cestovat do zahraničí ve výrazně kratším čase. Zatímco nyní trvá nejrychlejší spojení mezi oběma městy něco málo přes devět hodin a je nutno přestoupit v Boloni, nově to bude pod devět hodin. A s otevřením nového Brennerského úpatního tunelu by se jízdní doby měly zkrátit ještě přibližně o hodinu. 
Trenitalia a DB pracují nejen na vylepšení spojení mezi Římem a Mnichovem, ale i mezi Milánem a Mnichovem. Kromě toho vyhodnocují potenciální rozvoj a rozšíření služeb o nové spojení do a z dalších destinací v Německu. „Řešíme další zkrácení jízdních dob. Vlaky Frecciarossa budou jezdit na trase Verona – Innsbruck – Mnichov konvenční rychlostí. Budoucí trasa však bude výrazně vylepšená přestavbou úseků trati pro zvýšení rychlosti a samozřejmě díky samotnému Brennerskému patnímu tunelu, který je aktuálně ve výstavbě na italské i rakouské straně,“ uvedli zástupci Trenitalie. 
 


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

Norimberk s Erfurtem spojily regionální expresyNorimberk s Erfurtem spojily regionální expresy

14.7.2024 - Bavorsko a Durynsko propojily od letní změny jízdního řádu nové regionální vlaky. Společnost DB Regio Bavaria rozšířila spojení Franken-Thüringen-Express (FTX) na vysokorychlostní trati VDE 8 Norimberk – Erfurt a zahájila provoz… »

Bezpečnost personálu ve vlacích ZSSK mají zvýšit kameryBezpečnost personálu ve vlacích ZSSK mají zvýšit kamery

25.6.2024 - Železniční společnost Slovensko (ZSSK) se rozhodla zvýšit bezpečnost svých cestujících. Vlakvedoucí budou postupně vybaveni osobními kamerami, které jim umožní zaznamenávat zvuk a video během jízdy. V rámci pilotního projektu… »

Rakouské dráhy ÖBB pořizují dalších 21 CityJetů Rakouské dráhy ÖBB pořizují dalších 21 CityJetů

22.6.2024 - Vozidlový park Rakouských spolkových drah (ÖBB) se rozroste o další jednotky Desiro ML. Dopravce se rozhodl využít opce u smlouvy se společností Siemens a závazně jich jednadvacet objednal. Tím se zvýší jejich počet ve flotile ÖBB… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika