Železničář / Zahraničí / Italské rychlovlaky Frecciarossa propojí Řím s Mnichovem
Italské rychlovlaky Frecciarossa propojí Řím s Mnichovem
28.2.2024 – autor: PETR SLONEK
Italské vysokorychlostní jednotky Frecciarossa budou od roku 2026 zajišťovat pravidelné přímé denní spojení mezi Římem a Mnichovem. Stane se tak díky dohodě mezi společností Trenitalia a jejich partnerem, německým dopravcem DB.
Záměr zavedení svých vlaků do Německa Trenitalia oznámila už před časem. Chce tím zlepšit mezinárodní služby a nabídnout spolehlivější a konkurenceschopnější spojení. Proto zástupci italské firmy na konci loňského roku podepsali s DB předběžnou dohodu. Ta je výsledkem pilotního projektu obou společností a Evropská komise ji nyní vybrala jako součást svého akčního plánu na rozvoj a podporu dálkových přeshraničních služeb.
První jízdy jednotek Frecciarossa mezi Itálií a Německem jsou naplánovány na konec roku 2026, a to pouze konvenční rychlostí, s možností dalšího vývoje. Aktuálně mezi oběma velkoměsty pendluje pouze přímý noční vlak. Trenitalia však hodlá expandovat i na další tratě, jezdit by například chtěla z italské metropole až do Berlína.
Zavedení přímého spojení mezi Itálií a Německem pomocí vlaků Frecciarossa umožní lidem cestovat do zahraničí ve výrazně kratším čase. Zatímco nyní trvá nejrychlejší spojení mezi oběma městy něco málo přes devět hodin a je nutno přestoupit v Boloni, nově to bude pod devět hodin. A s otevřením nového Brennerského úpatního tunelu by se jízdní doby měly zkrátit ještě přibližně o hodinu.
Trenitalia a DB pracují nejen na vylepšení spojení mezi Římem a Mnichovem, ale i mezi Milánem a Mnichovem. Kromě toho vyhodnocují potenciální rozvoj a rozšíření služeb o nové spojení do a z dalších destinací v Německu. „Řešíme další zkrácení jízdních dob. Vlaky Frecciarossa budou jezdit na trase Verona – Innsbruck – Mnichov konvenční rychlostí. Budoucí trasa však bude výrazně vylepšená přestavbou úseků trati pro zvýšení rychlosti a samozřejmě díky samotnému Brennerskému patnímu tunelu, který je aktuálně ve výstavbě na italské i rakouské straně,“ uvedli zástupci Trenitalie.
Další články této rubriky
Švýcaři koupí vlaky pro curyšský S-Bahn
25.7.2024 - Švýcarské spolkové dráhy SBB hodlají investovat miliardy franků do obnovy vozového parku příměstské dopravy. Nakoupí celkem 116 nových patrových jednotek pro curyšský S-Bahn a západní Švýcarsko, kde mají být nasazeny od roku… »
SBB objednal 33 jednotek FLIRT pro přeshraniční spoje
21.7.2024 - Švýcarský dopravce SBB se rozhodl využít opce a objednal u společnosti Stadler celkem 33 nových nízkopodlažních jednotek Stadler FLIRT Evo. Určeny jsou pro přeshraniční regionální dopravu mezi severozápadní částí země a Alsaskem… »
Norimberk s Erfurtem spojily regionální expresy
14.7.2024 - Bavorsko a Durynsko propojily od letní změny jízdního řádu nové regionální vlaky. Společnost DB Regio Bavaria rozšířila spojení Franken-Thüringen-Express (FTX) na vysokorychlostní trati VDE 8 Norimberk – Erfurt a zahájila provoz… »