Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Italské rychlovlaky Frecciarossa propojí Řím s Mnichovem

Italské rychlovlaky Frecciarossa propojí Řím s Mnichovem

28.2.2024 – autor: PETR SLONEK

Italské vysokorychlostní jednotky Frecciarossa budou od roku 2026 zajišťovat pravidelné přímé denní spojení mezi Římem a Mnichovem. Stane se tak díky dohodě mezi společností Trenitalia a jejich partnerem, německým dopravcem DB.

Italské rychlovlaky Frecciarossa propojí Řím s Mnichovem

Záměr zavedení svých vlaků do Německa Trenitalia oznámila už před časem. Chce tím zlepšit mezinárodní služby a nabídnout spolehlivější a konkurenceschopnější spojení. Proto zástupci italské firmy na konci loňského roku podepsali s DB předběžnou dohodu. Ta je výsledkem pilotního projektu obou společností a Evropská komise ji nyní vybrala jako součást svého akčního plánu na rozvoj a podporu dálkových přeshraničních služeb.
První jízdy jednotek Frecciarossa mezi Itálií a Německem jsou naplánovány na konec roku 2026, a to pouze konvenční rychlostí, s možností dalšího vývoje. Aktuálně mezi oběma velkoměsty pendluje pouze přímý noční vlak. Trenitalia však hodlá expandovat i na další tratě, jezdit by například chtěla z italské metropole až do Berlína. 
Zavedení přímého spojení mezi Itálií a Německem pomocí vlaků Frecciarossa umožní lidem cestovat do zahraničí ve výrazně kratším čase. Zatímco nyní trvá nejrychlejší spojení mezi oběma městy něco málo přes devět hodin a je nutno přestoupit v Boloni, nově to bude pod devět hodin. A s otevřením nového Brennerského úpatního tunelu by se jízdní doby měly zkrátit ještě přibližně o hodinu. 
Trenitalia a DB pracují nejen na vylepšení spojení mezi Římem a Mnichovem, ale i mezi Milánem a Mnichovem. Kromě toho vyhodnocují potenciální rozvoj a rozšíření služeb o nové spojení do a z dalších destinací v Německu. „Řešíme další zkrácení jízdních dob. Vlaky Frecciarossa budou jezdit na trase Verona – Innsbruck – Mnichov konvenční rychlostí. Budoucí trasa však bude výrazně vylepšená přestavbou úseků trati pro zvýšení rychlosti a samozřejmě díky samotnému Brennerskému patnímu tunelu, který je aktuálně ve výstavbě na italské i rakouské straně,“ uvedli zástupci Trenitalie. 
 


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

DB otevřely v Berlíně nové praktické školicí střediskoDB otevřely v Berlíně nové praktické školicí středisko

30.4.2024 - Německé dráhy DB otevřely na začátku února nové učňovské a školicí středisko v Berlíně. Na ploše 5 000 m2, což je o 2 000 metrů více, než měly stávající prostory, vybudovala společnost nové, moderní centrum pro… »

SBB je zpět v černých číslechSBB je zpět v černých číslech

29.4.2024 - Hospodaření švýcarských železnic SBB skončilo poprvé od roku 2019 v plusu. Stalo se tak především díky rekordnímu počtu cestujících, které dopravce přepravil. Společnost díky tomu vykázala za rok 2023 zisk po čtyřech letech, a… »

PKP Intercity zakoupí 300 nových vozů PKP Intercity zakoupí 300 nových vozů

26.4.2024 - Polský státní dopravce PKP Intercity přidělil svůj historicky největší kontrakt společnosti H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych (FSP). Výrobce se sídlem v Poznani, který uspěl v soutěži vypsané v prosinci 2022, vyrobí 300… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika