Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Gotthardský úpatní tunel se plně zprovozní na začátku září

Gotthardský úpatní tunel se plně zprovozní na začátku září

22.8.2024 – autor: PETR SLONEK

Plný provoz v Gotthardském úpatním tunelu by se měl obnovit na podzim. SBB předpokládají, že se pro osobní i nákladní vlaky otevře 2. září. Dokončeny byly všechny opravy této nejdelší železniční stavby na světě, nyní následují zkušební jízdy.

Gotthardský úpatní tunel se plně zprovozní na začátku září

Loni 10. srpna v sedmapadesátikilometrovém tunelu vykolejil nákladní vlak a od té doby je v něm provoz výrazně omezen. Dočasně musel být zastaven zcela. Po nezbytných opravách začaly vlaky jezdit alespoň jedním ze dvou tubusů. Osobní jsou odkloněny na původní Gotthardskou dráhu. 
Opravy podle SBB pokračují podle plánu. „Po vykolejení dvaceti nákladních vagonů chceme oba tubusy znovu zprovoznit 2. září,“ řekl vedoucí infrastruktury SBB a člen vedení SBB Group Peter Kummer. Obnovení plného provozu znamená, že se cestující opět dostanou z Curychu do Lugana za méně než dvě hodiny a poprvé každou půlhodinu. Všechny vlaky tak pojedou se stejnými jízdními dobami jako před nehodou. Zároveň se vrátí i mezinárodní vlaky ze Švýcarska do italské Boloně a Janova, stejně tak Eurocity z Basileje do Luzernu a Milána i mezinárodní spoj Frankfurt – Curych – Milán, na němž nyní jezdí jednotky Giruno.
Než SBB plně zprovozní západní tubus tunelu, musí pověřit funkce všech zařízení podobně jako před jeho uvedením do provozu v roce 2016. Testování se provádí prostřednictvím jízd prázdných vlaků.  
SBB předpokládá, že celková výše všech materiálních škod, včetně ztráty příjmů, dosáhne zhruba 150 milionů švýcarských franků, v přepočtu necelé čtyři miliardy korun. Většinu z toho, částku 140 milionů, však kryje pojistka. 
Vyšetřovatelé zatím nezveřejnili závěrečnou zprávu z nehody. Podle vedoucího systémů a technologií v SBB Infrastructure Beata Deubera došlo k prasknutí disku kola v důsledku vlasové trhliny. Zároveň upozornil, že neexistuje systém, který by dokázal tuto trhlinu během provozu detekovat. Proto úřady vyzvaly provozovatele vagonů s podobnými koly, aby je zkontrolovali a případně vyřadili z provozu. SBB také instaluje v tunelu další diagnostická zařízení sloužící k odhalení technických závad. Během zkoušek se v něm sníží rychlost na 160 km/h, byť je vybudován pro rychlost 250 km/h.
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Mezi Itálií a Švýcarskem pojede více přímých dálkových vlakůMezi Itálií a Švýcarskem pojede více přímých dálkových vlaků

29.12.2024 - Italský dopravce Trenitalia, spadající do skupiny Gruppo FS Italiane, a Švýcarské federální dráhy (SBB) rozšiřují vzájemnou spolupráci a od roku 2026 cestujícím nabídnou mezi oběma státy nové přímé dálkové vlaky. Půjde… »

Vytížená trať z Forchheimu do Eggolsheimu je čtyřkolejnáVytížená trať z Forchheimu do Eggolsheimu je čtyřkolejná

18.12.2024 - Německo udělalo další důležitý krok při modernizaci železniční trati mezi Norimberkem a Bamberkem. Správce infrastruktury nedávno dokončil modernizaci úseku z Forchheimu do Eggolsheimu, který má nově čtyři koleje místo… »

Nový dvoupodlažní Cityjet ÖBB si odbyl premiéruDvoupodlažní Cityjet ÖBB si odbyl premiéru

11.12.2024 - Rakouský státní dopravce ÖBB představil v St. Pöltenu novou dvoupodlažní jednotku Stadler Kiss. Soupravy, nesoucí obchodní označení Cityjet, mají od roku 2026 zajistit větší kapacitu, komfort a dostupnost v regionální dopravě ve… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika