Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Frankfurtské hlavní nádraží dostane nový kabát

Frankfurtské hlavní nádraží dostane nový kabát

1.2.2021 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ Foto: DB

Celkem 375 milionů eur budou v letech 2020–2024 společně investovat německé dráhy (DB), berlínská spolková vláda, zemská vláda v Hesensku a město Frankfurt nad Mohanem do modernizace hlavního nádraží. S půl milionem odbavených cestujících denně je Frankfurt (M) Hauptbahnhof druhým nejzatíženějším nádražím v Německu.

Frankfurtské hlavní nádraží dostane nový kabát

Obnova ve výši zhruba 10 miliard českých korun směřuje do rozsáhlé sanace historické odbavovací budovy a dalších objektů. Na nádraží vyroste nová obchodní galerie a řada gastronomických provozů. Rekonstrukce zajistí více světla uvnitř objektů a vytvoří nové průchody mezi jednotlivými objekty a úrovněmi. Rozsáhlá sanace nádraží umožní instalovat do interiérů nejmodernější techniku, jako jsou výtahy, eskalátory a veškeré technické zařízení, které slouží k bezpečnému provozu budov. Zároveň však dojde k opravě historických objektů a mnoha architektonických detailů.

Chystá se rozšíření nádraží
Diskutuje se také o rozšíření o novou podzemní stanici pro dálkové vlaky. Ta by díky tunelu pod městem zkrátila cestovní dobu dálkových vlaků ve směru Fulda a Würzburg o 5 až 8 minut. Zároveň by se zvýšila kapacita stanice a přesnost vlaků. V současnosti musí spoje ICE/IC od východu objíždět město po levém břehu Mohanu a na zatíženém vjezdu do hlavového hlavního nádraží dochází k častému zpoždění.
Nové průjezdné podzemní nádraží by sloužilo až osmi dálkovým linkám a denně by odbavilo 80 párů vlaků. Při šestnáctihodinovém občanském dni by stanicí projelo 5 dálkových vlaků za hodinu jedním směrem a navíc by poskytovala další rezervu pro navýšení provozu v delším časovém horizontu.

Podzemní nádraží by bylo směrem na východ napojeno tratí s maximální rychlostí 120 km/h. Ta by vedla 6,5 kilometru dlouhým tunelem pod Frankfurtem nad Mohanem a ústila by na stávající síť u Offenbachu. Alternativně se zvažuje i možnost napojení na pravostrannou trať podél Mohanu z Frankfurtu do Hanau, která by byla přestavěna na čtyřkolejnou.
Samotné vedení tratě a umístění nové podzemní stanice se předpokládá hluboko v podzemí, aby se vyloučila kolize se současnou sítí podzemních tratí (S-Bahn,
U-Bahn). Při výstavbě nového nádraží by měla vzniknout také nová spojovací západní hala, která by lépe propojila nové nádraží, stávající až 400 metrů dlouhá jazyková nástupiště a podzemní nádraží
S-Bahnu v severní části nádraží a odlehčila by současným přístupům k S-Bahnu.

Odbaví stovky vlaků denně
Hlavové nádraží dnes disponuje 25 kolejemi a podzemní průjezdné nádraží S-Bahnu dalšími čtyřmi. Na nich je denně odbaveno kolem 400 dálkových spojů, 650 regionálních a více než 1 000 vlaků S-Bahn. Frankfurt představuje nejvýznamnější dopravní uzel na německé železniční síti. Vedle přímých spojů po celém Německu má denní spojení s mnoha městy Evropy.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Stadler uspěl v Arábii, dodá až 20 vlaků saúdskoarabským železnicímStadler uspěl v Arábii, dodá až 20 vlaků saúdskoarabským železnicím

27.3.2024 - Stadler dodá státním saúdskoarabským železnicím (SAR) minimálně 10 dieselelektrických jednotek z rodiny Next Generation. Součástí smlouvy, kterou společnost podepsala v únoru, je také desetiletá údržba vozidel a opce na… »

SBB objednaly dalších pět rychlovlaků Giruno pro spoje do Itálie SBB objednaly dalších pět rychlovlaků Giruno pro spoje do Itálie

26.3.2024 - Švýcarské spolkové dráhy (SBB) potvrdily objednávku dalších pěti vysokorychlostních vlaků řady RABe 501 známých pod obchodních značkou Giruno s maximální rychlostí 250 km/h od firmy Stadler Rail. Chtějí tak podpořit… »

Na Slovensku vyjely patrové jednotky KISSNa Slovensku vyjely patrové jednotky KISS

24.3.2024 - Cestující na Slovensku začali v únoru využívat nové patrové elektrické jednotky KISS od společnosti Stadler Rail. Železniční společnost Slovensko (ZSSK) objednala v roce 2020 čtyři šestivozové vlaky za bezmála 77 milionů eur,… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika