Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Francouzský Alstom pečuje o polská Pendolina ve Varšavě

Francouzský Alstom pečuje o polská Pendolina ve Varšavě

29.7.2015 – autor: MARTIN HARÁK

Francouzská společnost Alstom bude na základě smlouvy uzavřené s PKP Intercity po vítězství ve výběrovém řízení udržovat a opravovat po dobu sedmnácti let flotilu dvaceti nových polských rychlovlaků Pendolino ve speciálně postavené hale. Ta se nachází v obvodu odstavného nádraží Warszawa Grochów v těsném sousedství zdejšího lokomotivního depa Olszynka Grochowska. Alstom je zároveň výrobcem těchto vozidel, která spatřila světlo světa v jeho italském závodě v Saviglianu, odkud pochází i česká verze Pendolina.

Francouzský Alstom pečuje o polská Pendolina ve Varšavě

Dílny pro údržbu kolejových vozidel (WUT), jak se oficiálně hala nazývá, jsou od loňského roku jediným zařízením svého druhu na území našich severních sousedů. Polský národní dopravce PKP Intercity jako vlastník těchto nových vlaků přichází nyní s tímto konceptem také u dalších pořizovaných vozidel. Dlouhodobou údržbu a opravy si bude zajišťovat „na klíč“ i u dalších výrobců kolejových vozidel, jako jsou Stadler, Newag či PESA. Důvod je jednoduchý – výrobce zná „svá“ vozidla nejlépe a zákazníkovi, v tomto případě společnosti PKP Intercity, zaručuje stálou disponibilitu těchto vozidel, která opraví podle potřeby třeba přes noc.

Italské specialisty školené až ve Švédsku brzy nahradí Poláci

Jak říká Adam Fryczkowski, ředitel WUT Alstom ve Varšavě, jde o jednu z nejmodernějších opravárenských hal v Evropě. „Všechny zkušenosti, které máme s údržbou a opravami vlaků Pendolino po celé Evropě, úspěšně přenášíme nyní i do Polska. Naši zaměstnanci se byli školit také ve Švédsku. Nicméně řada lidí ze servisního oddělení ve WUT Varšava pochází z Itálie, což je ale jen dočasná záležitost. Tito zaměstnanci budou postupně nahrazeni tuzemskou pracovní silou,“ říká ředitel Fryczkowski.

V současné době zaměstnává WUT okolo sto lidí. Jejich počet by se časem mohl navýšit. Tak by se mohlo stát ve chvíli, kdy Pendolina najedou kilometry do vyšších stupňů oprav. Momentálně se provádí provozní ošetření, malé a velké prohlídky, doplňování písku a dalších provozních hmot do jednotek, odstraňování garančních závad a opravy po vandalských útocích a mimořádných událostech. Aby byl servis opravdu komplexní, po práci v interiéru nastupují uklízecí čety. Kormě toho každé tři týdny se navíc v rámci takzvaného full servisu provádí velké čištění interiérů jednotek. Na venkovní myčce se rovněž čistí skříně každé jednotky přijíždějící do údržby ve WUT.

Vše se řídí on-line

Hala WUT je vybavena nejmodernějšími technologiemi vyvinutými společností Alstom, jako je Train-Tracer, který slouží přes GPS ke sledování pohybu vlaků po tratích, nebo MTE, což je podrobné plánování oprav. Train-Tracer je podle ředitele Fryczkowského užitečný pomocník umožňující on-line komunikaci se všemi strojvedoucími PKP Intercity, kteří jsou i na trati s vlakem Pendolino. „Jde o klasický help-desk a strojvedoucí jej často využívají. Naši dispečeři se střídají ve dvou směnách mezi pátou ranní a jedenáctou večerní, tedy v době, kdy jsou vlaky Pendolino v běžném provozu. Vzhledem k tomu, že Pendolino je v Polsku zcela nový produkt, je jasné, že strojvedoucí ještě neznají všechny ‚vychytávky‘. Od toho jsme tady my, abychom jim poradili. A občas k nám do varšavského centra volají,“ vysvětluje Adam Fryczkowski.       


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Stadler dodá 50 jednotek Flirt pro Varšavu a okolíStadler dodá 50 jednotek Flirt pro Varšavu a okolí

26.8.2024 - Polský regionální dopravce Koleje Mazowieckie a výrobce kolejových vozidel Stadler podepsaly rámcovou smlouvu na dodávku až 50 nízkopodlažních jednotek Flirt. Vyjedou na příměstské spoje v Mazovském vojvodství, kde zlepší… »

Gotthardský úpatní tunel se plně zprovozní na začátku záříGotthardský úpatní tunel se plně zprovozní na začátku září

22.8.2024 - Plný provoz v Gotthardském úpatním tunelu by se měl obnovit na podzim. SBB předpokládají, že se pro osobní i nákladní vlaky otevře 2. září. Dokončeny byly všechny opravy této nejdelší železniční stavby na světě, nyní… »

Modernizace zastavila provoz na RiedbahnModernizace zastavila provoz na Riedbahn

12.8.2024 - Jízdu vlakem v Německu zkomplikovala jedna z největších výluk za posledních několik let. Deutsche Bahn 15. července zahájily kompletní rekonstrukci sedmdesát kilometrů dlouhého úseku trati z Frankfurtu nad Mohanem do Mannheimu zvaného… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika