Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / DB Regio cestujícím ukáže obsazenost vagonů u svých spojů

DB Regio cestujícím ukáže obsazenost vagonů u svých spojů

2.3.2023 – autor: PETR SLONEK

Německý dopravce DB Regio přichází s novinkou, která by měla zjednodušit cestujícím jízdu a zároveň urychlit provoz vlaků a eliminovat jejich zpoždění. Zavádí zobrazování informací o obsazenosti jednotlivých spojů na regionálních tratích. Díky tomu se lidé snadno dozvědí, jak zaplněné jsou jednotlivé vozy a kam nejlépe nastoupit, aby si mohli sednout. Zkrátit by se díky tomu měl i pobyt souprav ve stanicích.

DB Regio cestujícím ukáže obsazenost vagonů u svých spojů

Přenos informací v reálném čase DB Regio spouští zatím na prvních nádražích a spojích. Informace shromažďuje systém, který měří počty cestujících pomocí různých technických přístupů v závislosti na typu vozidla. Patří mezi ně čítače v prostoru dveří nebo světelné senzory, které snímají osoby v projíždějících vagonech. Nový systém data zpracuje během několika sekund a poté je předá cestujícím na nástupišti prostřednictvím speciální aplikace jako informaci o obsazenosti daného vaku.  
Novinka bude spuštěna během několika následujících měsíců. Aktuálně se testuje v síti S-Bahn v Hamburku a Stuttgartu. Předpokládá se, že ještě v průběhu první poloviny tohoto roku se objeví ve vlacích S-Bahn v provozním souboru Rýn-Mohan a v Berlíně. Do konce roku 2024 pak má být sčítači vybaveno více než 1 500 vagonů dopravce DB Regio, což představuje zhruba čtvrtinu všech vlaků DB v regionální dopravě. Data o vytížení jednotlivých částí vlaku se zobrazují rovněž v informačním systému vlaku a v aplikaci DB. Princip je velice jednoduchý, obsazenost vozů znázorňují barvy jako u klasického semaforu. V případě zelené cestující ví, že ve vlaku je dostatek volných míst, oranžová znační střední zaplněnost a červená minimum nebo žádná místa k sezení. Dopravce si slibuje kromě zlepšení služeb zákazníkům urychlení nástupu do vlaků a zkrácení jejich pobytu ve stanicích a tím i plynulejší provoz bez zpoždění. „S tímto ukazatelem obsazenosti zkvalitníme každodenní cestování. A umožní nám přilákat další cestující,“ uvedla členka představenstva DB pro digitalizaci a technologii Daniela Gerd tom Markotten. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Zlomené nosy se vydaly na poslední jízduZlomené nosy se vydaly na poslední jízdu

30.1.2024 - Lokomotivy přezdívané pro svůj charakteristický vzhled jako Nez cassé neboli Zlomený nos definitivně končí u nizozemských státních drah NS. Při této příležitosti zorganizoval spolek železničních fanoušků Stichting… »

Po korutanské části Koralmbahn už jezdí vlaky Po korutanské části Koralmbahn už jezdí vlaky

28.1.2024 - Po zhruba šestadvaceti letech výstavby Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) začátkem prosince uvedly do běžného provozu s cestujícími první část dráhy Koralmbahn mezi stanicemi Klagenfurt a St. Paul im Lavanttal v Korutanech. Regionální… »

Berlín s Paříží opět propojil přímý noční vlakový spojBerlín s Paříží opět propojil přímý noční vlakový spoj

27.1.2024 - Po devíti letech vyjel první přímý noční vlak mezi Berlínem, Bruselem a Paříží, tvořený staršími vozy Nightjet ÖBB. Původní spoj byl zrušen v roce 2014. Linka zatím jezdí třikrát týdně, od podzimu 2024 bude v provozu denně.… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika