Železničář / Zahraničí / DB odhalily interiér nových ICE od Talga
DB odhalily interiér nových ICE od Talga
1.11.2022 – autor: PETR SLONEK
Zástupci Deutsche Bahn (DB) a španělského výrobce Talgo představili v Berlíně první vůz nového vlaku s označením ICE L. Jedná se o soupravu pro dálkové spoje s maximální rychlostí 230 km/h. DB si prvních 23 jednotek objednaly již v roce 2019, výroba však nabrala přibližně rok zpoždění.
Nové vlaky posílí vozový park Deutsche Bahn ve druhé polovině roku 2024. Dopravce je chce nasadit na vnitrostátní linky v Německu a spojovat by měly Německo s Nizozemskem, Rakouskem a švýcarskou hranicí. Pojedou i na mezinárodní trase mezi Berlínem a Amsterdamem, čímž se podstatně zkrátí současná doba cestování mezi oběma městy. Kromě toho se bude ICE L prohánět také na turistických trasách do Syltu a Oberstdorfu.
Jejich hlavní předností je bezbariérovost – díky snadnému přístupu mohou cestující na invalidním vozíku poprvé nastoupit a vystoupit z ICE L bez cizí pomoci. Těžit z toho ale pochopitelně budou i ostatní cestující, tedy například lidé s kufry, kočárky nebo jízdními koly. Původně se soupravy měly jmenovat ECx, nakonec se ale použil název ICE L. Vychází tak z osvědčeného názvu pro rychlovlaky, kdy L znamená bezbariérový přístup – z anglického výrazu low floor. Talgo zatím vyrábí prvních 23 vlaků v hodnotě zhruba 550 milionů eur. Rámcová smlouva, kterou obě firmy v roce 2019 podepsaly, představuje až 100 jednotek.
Nová úroveň cestování
Podle generálního ředitele DB pro dálkovou osobní dopravu a člena představenstva Michaela Petersona se jedná o soupravu, která nastavuje nové standardy. „Cestování vlakem se stane ještě pohodlnějším a snazším než doposud. Díky stoprocentní bezbariérovosti a novému designu interiéru jednotek ICE se lidé na kolejích budou poprvé cítit, jako by zrovna seděli ve svém obývacím pokoji,“ prohlásil Peterson.
Šéf společnosti Talgo Gonzalo Urquijo Fernández de Araoz řekl, že vlaky nové generace ICE posílí nabídku Deutsche Bahn a splňují nejvyšší kvalitativní kritéria cestování určená nejnáročnějším zákazníkem, kterými se německý dopravce hodlá v budoucnu ubírat. „S ICE L uvedeme nový model osobní dopravy, který se stane měřítkem na evropském trhu,“ dodal.
Souprava měří celkem 256 metrů a skládá se z patnácti osobních, jednoho řídicího vozu a vícesystémové lokomotivy. To také umožňuje snadné přeshraniční použití bez nutnosti přepřahu. Kapacita činí 526 cestujících, z toho 85 v první třídě a 477 ve druhé. Cestující si navíc mohou užít plný komfort ICE, na který jsou ve vlacích této kategorie zvyklí. Kromě nového designu interiéru ICE jde například o pohodlná, zcela nově vyvinutá sedadla, zvláště výkonnou bezdrátovou síť WLAN či okna s dobrou prostupností signálu mobilních telefonů. Nechybí rovněž oddíly pro rodiny s dětmi, restaurační vůz, osm míst pro jízdní kola a moderní informační systém s údaji v reálném čase.
Další články této rubriky
RS Lease rozšíří svou flotilu až o 65 lokomotiv Siemens Vectron
27.11.2024 - Pronajímatel železničních vozidel na Slovensku Rolling Stock Lease podepsal se společností Siemens Mobility rámcovou smlouvu na dodávku až 65 lokomotiv Vectron. Dohoda zahrnuje rychlé dodání 30 vozidel Vectron MS a opci na nákup… »
Nizozemsko čeká velká změna jízdních řádů
19.11.2024 - Nizozemské dráhy NS představily veřejnosti plánovaný jízdní řád pro rok 2025. Jde o největší změnu v železničním provozu v zemi za poslední roky. V nabídce přibude 1 600 vlaků týdně a na mnoha linkách se zavádí zkrácený… »
Deutsche Bahn chystá více ICE Sprinterů i přímých spojů
12.11.2024 - Od nového jízdního řádu pro rok 2025 nabídnou Deutsche Bahn cestujícím více mezinárodních spojů. Dopravce zavede například spojení Mnichova a Amsterodamu prostřednictvím nové přímé linky. Navýší se také počet vlaků ICE… »