Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / DB nenašla zájemce o dodání vlaků ICE nové generace

DB nenašla zájemce o dodání vlaků ICE nové generace

3.1.2025 – autor: PETR SLONEK

Soutěž na vysokorychlostní vlaky nové generace ICE, kterou loni v prosinci vypsaly Deutsche Bahn, skončila nezdarem. Do výběrového řízení na vývoj a dodávku 95 vlaků ICE 5 se totiž nikdo nepřihlásil. Německý státní dopravce proto tendr na prestižní projekt počátkem listopadu zrušil.

DB nenašla zájemce o dodání vlaků ICE nové generace

Ukončení potvrdil mluvčí DB na účtu X Eisenbahn in Ö, D, CH. „DB zastavuje výběrové řízení na ICE 5. V termínu nepřišla žádná nabídka splňující požadavky,“ stojí v prohlášení. Později dodal, že obnova parku dálkové dopravy se odehrává prostřednictvím vozidel od výrobců Siemens ICE3neo a Talgo ICE L objednaných k dodání do roku 2030. 
V soutěži na pátou generaci souprav byly pouze dvě společnosti – Siemens a jeho francouzský konkurent Alstom. Deutsche Bahn s nimi spolupracovaly na vývoji konceptů a obě firmy se mohly přihlásit do výběrového řízení. Siemens vyvinul a postavil všechny předchozí generace ICE a TGV pochází od Alstomu. Další výrobci rychlovlaků, Talgo a Hitachi Rail, nepodali dokonce ani žádost o kvalifikaci.
O nových jednotkách se mluvilo jako o „ICE budoucnosti“ a na německé vysokorychlostní síti se měly objevit po roce 2030. Teď však není zcela jasné, kdy a zda vůbec ICE 5 vznikne. Dopravce poptával vlaky, které jezdí minimálně 300 km/h a nabízejí přibližně 940 míst k sezení s maximální délkou 400 metrů. Schváleny měly být pro Německo a přeshraniční provoz do Basileje. Očekávalo se také nové pojetí interiéru. Samozřejmostí měl být bezbariérový přístup a wi-fi. Počítalo se s rámcovou smlouvou na až 95 vlaků s garancí odběru 33 jednotek. Nahradit měly stárnoucí vlaky ICE první a třetí generace a rozšířit flotilu ICE. Za neúspěchem může být příliš vysoká cena i přísné technické požadavky, jež by ji ještě navýšily. Mluvčí sdružení cestujících Pro Bahn Detlef Neuß řekl, že se zástupci výrobců s ohledem na velké náklady rozhodli projekt odložit. V tendru na až 95 jednotek byla uvedena částka jedna miliarda eur.
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Nové letiště v Polsku se propojí s VRTNové letiště v Polsku se propojí s VRT

4.2.2025 - Pod názvem Centralny Port Komunikacyjny (CPK) se skrývá obří polský infrastrukturní projekt, který zahrnuje výstavbu nového velkého letiště včetně železničního a silničního napojení. Aeroport se bude nacházet v Baranówě,… »

Alstom získal ve Francii zakázku na vlaky v hodnotě 520 milionů eur Alstom získal ve Francii zakázku na vlaky v hodnotě 520 milionů eur

30.1.2025 - Francouzský státní dopravce SNCF Voyageurs uzavřel se společností Alstom smlouvu na dodání dalších 35 příměstských elektrických jednotek RER NG pro provoz v Paříži a okolí v hodnotě bezmála 520 milionů eur. Nové dvoupodlažní… »

ZSSK předvedla nové lokomotivy Vectron, které nahradí GorilyZSSK předvedla nové lokomotivy Vectron, které nahradí Gorily

25.1.2025 - Železniční společnost Slovensko (ZSSK) představila před koncem roku nové lokomotivy Siemens Vectron. Nahradí starší lokomotivy typu 350 přezdívané Gorily. Do konce roku 2026 dopravce do provozu postupně nasadí patnáct těchto strojů.… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika