Železničář / Zahraničí / DB investují do modernizací přes 12 miliard eur
DB investují do modernizací přes 12 miliard eur
10.5.2021 – autor: PETR SLONEK
Rekordní sumu hodlá v letošním roce do modernizace železniční sítě v zemi investovat německá společnost Deutsche Bahn. Do obnovy infastruktury DB napumpuje 12,7 miliardy eur. Peníze mají směřovat jak do dalšího zkapacitnění tratí a jejich zabezpečení, tak do oprav nádraží. Těžit z toho budou i zákazníci Českých drah – plánuje se mimo jiné také modernizace spojení mezi Berlínem a Drážďany.
Deutsche Bahn se chystá mohutně investovat do infastruktury. Jen v průběhu letoška chce společnost do obnov a modernizací v rámci budování „Nové sítě pro Německo“ nalít 12,7 miliardy eur, což je nejvyšší roční objem investic v historii firmy. Například loni to bylo 12,2 mld., tedy o půl miliardy méně. Podle člena představenstva DB pro infrastrukturu Ronalda Pofalla je cílem vybudovat atraktivní železnici s vyšší kapacitou sítě, moderními nádražími a přilákat z automobilů další cestující. „Chceme udělat tento druh dopravy co nejvýkonnějším a zároveň co nejvíce šetrným k životnímu prostředí. Proto do vylepšení investujeme ještě více prostředků než doposud a dále zvýšíme tempo obnovy. Budujeme Novou síť pro Německo a tímto pokládáme její základy,“ uvedl Pofalla.
Přijdou inženýři i dozor
Program pojmenovaný „Nová síť pro Německo“ je založen na čtyřech pilířích. Počítá se s náborem zaměstnanců, zvýšeným využíváním digitálních konstrukčních a plánovacích nástrojů, prediktivní údržbou a digitalizací železnic. Aby bylo možné uskutečnit všechny projekty, rozšíří DB v roce 2021 své týmy pracovníků. Přijme 2 000 inženýrů a pracovníků stavebního dozoru a také 1 700 zaměstnanců údržby. Jen pro účely výstavby moderních stanic je nutné navýšit počet zaměstnanců o zhruba 20 procent.
Pracovat se bude například na vylepšení a rozšíření infrastruktury na trasách Norimberk – Erfurt, Berlín – Drážďany a Braunschweig – Wolfsburg, na sanaci vysokorychlostní trati Hanover – Würzburg v úseku Kassel – Göttingen či na spojení z Hamburku do Berlína nebo na trati mezi Frankfurtem nad Mohanem a Mannheimem.
Bezpečnost zvýší senzory i ETCS
Kromě toho se DB hodlá intenzivněji věnovat digitalizaci některých činností. Například mezi Hannoverem a Würzburgem vybaví výhybky celkem 1 300 senzory, které mají odhalit závady dříve, než se tak stane při běžné kontrole. Touto inteligentní technologií vybavila síť na mnoha místech již loni. Pokračovat má také zavádění ETCS na některých tratí. Společnost Digital Rail Germany chce letos pracovat například na vybavení prvních úseků nákladního koridoru Rýn – Alpy a v zavádění digitální zabezpečovací technologie v bavorském Donauwörthu. Tím by se mělo dosáhnout snížení počtu mimořádných událostí.
Stranou modernizací nezůstanou ani stanice. Už nyní se rekonstruuje například hlavní nádraží ve Frankfurtu nad Mohanem, Stuttgartu, Hannoveru a Mnichově. Jedná se o největší opravy v historii Deutsche Bahn. Pohodlnější a atraktivnější pro cestující se po opravách stanou i menší nádraží.
Další články této rubriky
Vytížená trať z Forchheimu do Eggolsheimu je čtyřkolejná
18.12.2024 - Německo udělalo další důležitý krok při modernizaci železniční trati mezi Norimberkem a Bamberkem. Správce infrastruktury nedávno dokončil modernizaci úseku z Forchheimu do Eggolsheimu, který má nově čtyři koleje místo… »
Dvoupodlažní Cityjet ÖBB si odbyl premiéru
11.12.2024 - Rakouský státní dopravce ÖBB představil v St. Pöltenu novou dvoupodlažní jednotku Stadler Kiss. Soupravy, nesoucí obchodní označení Cityjet, mají od roku 2026 zajistit větší kapacitu, komfort a dostupnost v regionální dopravě ve… »
Nový vysokorychlostní dopravce ve Francii koupí 12 jednotek od Alstomu
3.12.2024 - Proxima, nový soukromý dopravce ve Francii, podepsal smlouvu se společností Alstom na dvanáct vysokorychlostních dvoupodlažních jednotek Avelia Horizon. Součástí je poskytování údržby po dobu 15 let v nové hale, kterou si firma… »