Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / DB investují do modernizací přes 12 miliard eur

DB investují do modernizací přes 12 miliard eur

10.5.2021 – autor: PETR SLONEK

Rekordní sumu hodlá v letošním roce do modernizace železniční sítě v zemi investovat německá společnost Deutsche Bahn. Do obnovy infastruktury DB napumpuje 12,7 miliardy eur. Peníze mají směřovat jak do dalšího zkapacitnění tratí a jejich zabezpečení, tak do oprav nádraží. Těžit z toho budou i zákazníci Českých drah – plánuje se mimo jiné také modernizace spojení mezi Berlínem a Drážďany.

DB investují do modernizací přes 12 miliard eur

Deutsche Bahn se chystá mohutně investovat do infastruktury. Jen v průběhu letoška chce společnost do obnov a modernizací v rámci budování „Nové sítě pro Německo“ nalít 12,7 miliardy eur, což je nejvyšší roční objem investic v historii firmy. Například loni to bylo 12,2 mld., tedy o půl miliardy méně. Podle člena představenstva DB pro infrastrukturu Ronalda Pofalla je cílem vybudovat atraktivní železnici s vyšší kapacitou sítě, moderními nádražími a přilákat z automobilů další cestující. „Chceme udělat tento druh dopravy co nejvýkonnějším a zároveň co nejvíce šetrným k životnímu prostředí. Proto do vylepšení investujeme ještě více prostředků než doposud a dále zvýšíme tempo obnovy. Budujeme Novou síť pro Německo a tímto pokládáme její základy,“ uvedl Pofalla.

Přijdou inženýři i dozor
Program pojmenovaný „Nová síť pro Německo“ je založen na čtyřech pilířích. Počítá se s náborem zaměstnanců, zvýšeným využíváním digitálních konstrukčních a plánovacích nástrojů, prediktivní údržbou a digitalizací železnic. Aby bylo možné uskutečnit všechny projekty, rozšíří DB v roce 2021 své týmy pracovníků. Přijme 2 000 inženýrů a pracovníků stavebního dozoru a také 1 700 zaměstnanců údržby. Jen pro účely výstavby moderních stanic je nutné navýšit počet zaměstnanců o zhruba 20 procent.
Pracovat se bude například na vylepšení a rozšíření infrastruktury na trasách Norimberk – Erfurt, Berlín – Drážďany a Braunschweig – Wolfsburg, na sanaci vysokorychlostní trati Hanover – Würzburg v úseku Kassel – Göttingen či na spojení z Hamburku do Berlína nebo na trati mezi Frankfurtem nad Mohanem a Mannheimem.

Bezpečnost zvýší senzory i ETCS
Kromě toho se DB hodlá intenzivněji věnovat digitalizaci některých činností. Například mezi Hannoverem a Würzburgem vybaví výhybky celkem 1 300 senzory, které mají odhalit závady dříve, než se tak stane při běžné kontrole. Touto inteligentní technologií vybavila síť na mnoha místech již loni. Pokračovat má také zavádění ETCS na některých tratí. Společnost Digital Rail Germany chce letos pracovat například na vybavení prvních úseků nákladního koridoru Rýn – Alpy a v zavádění digitální zabezpečovací technologie v bavorském Donauwörthu. Tím by se mělo dosáhnout snížení počtu mimořádných událostí.
Stranou modernizací nezůstanou ani stanice. Už nyní se rekonstruuje například hlavní nádraží ve Frankfurtu nad Mohanem, Stuttgartu, Hannoveru a Mnichově. Jedná se o největší opravy v historii Deutsche Bahn. Pohodlnější a atraktivnější pro cestující se po opravách stanou i menší nádraží.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

Stadler dodá 50 jednotek Flirt pro Varšavu a okolíStadler dodá 50 jednotek Flirt pro Varšavu a okolí

26.8.2024 - Polský regionální dopravce Koleje Mazowieckie a výrobce kolejových vozidel Stadler podepsaly rámcovou smlouvu na dodávku až 50 nízkopodlažních jednotek Flirt. Vyjedou na příměstské spoje v Mazovském vojvodství, kde zlepší… »

Gotthardský úpatní tunel se plně zprovozní na začátku záříGotthardský úpatní tunel se plně zprovozní na začátku září

22.8.2024 - Plný provoz v Gotthardském úpatním tunelu by se měl obnovit na podzim. SBB předpokládají, že se pro osobní i nákladní vlaky otevře 2. září. Dokončeny byly všechny opravy této nejdelší železniční stavby na světě, nyní… »

Modernizace zastavila provoz na RiedbahnModernizace zastavila provoz na Riedbahn

12.8.2024 - Jízdu vlakem v Německu zkomplikovala jedna z největších výluk za posledních několik let. Deutsche Bahn 15. července zahájily kompletní rekonstrukci sedmdesát kilometrů dlouhého úseku trati z Frankfurtu nad Mohanem do Mannheimu zvaného… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika