Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Alstom dodá 29 jednotek Coradia DB Regio

Alstom dodá 29 jednotek Coradia DB Regio

3.6.2022 – autor: PETR SLONEK

Francouzský výrobce kolejových vozidel Alstom podepsal smlouvu s německou DB Regio AG (DB) na celkem 29 vysokokapacitních elektrických patrových jednotek Coradia Stream HC. Moderní vlaky zvýší přepravní kapacitu a zkrátí cestovní dobu na tratích v německém regionu Hesensko. Nasazeny budou od prosince roku 2025 na linkách RE50 (Frankfurt – Fulda – Bebra) a RB51 (Frankfurt – Wächtersbach).

Alstom dodá 29 jednotek Coradia DB Regio

Jednotky Coradia Stream nabízí cestujícím vysoký komfort a pohodlí. Interiér tvoří čtyřmístné oddíly s velkými stoly v první třídě a malými nástěnnými stolky ve druhé třídě. Standardem v nových vlacích jsou také zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky zabudované v sedadlech a bezplatná síť wi-fi. 
Vlak je konstruován tak, aby umožňoval bezbariérový přístup prostřednictvím všech dveří na většině stanic. To je možné díky jednotné nástupní výšce 600 milimetrů. Vlak také nabízí 30 míst pro jízdní kola. Maximální rychlost je 160 km/h.
„Po kontraktu od společností LNVG na vozy pro expresní uzel Brémy/Dolní Sasko v roce 2021 a smlouvě s DB Regio na trať Main-Weser z konce loňského roku jsme rádi, že se nám podařilo přesvědčit DB i naší nabídkou vlaků Coradia Stream pro linky RE50 a RB51,“ řekl Müslüm Yakisan, prezident regionu Alstom DACH. „To znovu ukazuje, že náš nejmodernější koncept vozidel naprosto vyhovuje současným potřebám regionální dopravy v Německu.“ Už v lednu 2022 si dopravce DB Regio objednal od Alstomu 17 elektrických jednotek Coradia Stream pro trať Main-Weser, což je trať ve středním Německu, která vede z Frankfurtu nad Mohanem přes Gießen do Kasselu. 

Kratší jízdní doby
Nové elektrické jednotky mají lepší akceleraci a díky tomu se rozjíždějí výrazně rychleji. „To umožňuje zkrátit interval a dobu jízdy na lince RE50 mezi Frankfurtem a Fuldou v průměru o osm minut. V budoucnu budou vlaky na RE50 jezdit během dopravní špičky dokonce každou hodinu. Díky rozšířeným službám a vysokému cestovnímu komfortu tato nová vozidla učiní místní dopravu v Kinzigtalu pro cestující mnohem atraktivnější,“ řekl předseda regionálního vedení DB Regio Mitte Maik Dreser. 
Výhodou jednotek je rovněž jejich vyšší kapacita. „Nové vlaky nám nabídnou kapacitu mezi Frankfurtem a východním Hesenskem v přepravní špičce více než 1 080 míst a 840 mimo ni ve srovnání se stávajícími 720 místy,“ řekl výkonný ředitel Dopravního svazu Porýní-Mohan (Rhein-Main-Verkehrsverbund) Knut Ringat. „Předpokládáme, že nové vlaky budou v Kinzigtalu nasazovány do provozu od prosince 2025 a mezi Frankfurtem, centrálním Hesenskem a Kasselem se objeví dokonce o rok dříve.“
DB Regio bude pokračovat v provozování linek RE50 a RB51 i po změně jízdního řádu plánované na 14. prosince 2025 na základě výběrového řízení, které vypsal Dopravní svaz Porýní-Mohan (Rhein-Main-Verkehrsverbund) a Nordhessischer Verkehrsverbund. Alstom také počítá s výrobou vlaků pro železnici Kinzig Valley v Salzgitteru.  
Řada vozů Coradia společnosti Alstom splňuje aktuální požadavky na regionální a meziměstskou dopravu. Jedná se o vlaky, které jsou běžně v provozu více než třicet let. Doposud Alstom prodal celosvětově více než 3 300 vlaků Coradia. Také několik evropských zemí včetně Dánska, Francie, Německa, Nizozemska a Itálie již tato vozidla úspěšně na svých tratích provozuje. Jednotky Coradia nabízí elektrickou a dieselovou trakci spolu s dalšími inovativními bezemisními řešeními, jako je bateriový a vodíkový pohon, pro neelektrifikované tratě.
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Švédové si pořídí nová vysokorychlostní ZefiraŠvédové si pořídí nová vysokorychlostní Zefira

2.6.2022 - Výrobce železničních vozidel Alstom podepsal smlouvu se švédským národním železničním dopravcem SJ na dodávku 25 moderních elektrických vysokorychlostních vlaků Zefiro Express s opcí na dalších patnáct jednotek. První závazná… »

Norové plánují novou trať za polární kruh Norové plánují novou trať za polární kruh

4.5.2022 - Norové chtějí vybudovat železnici až za polární kruh. V minulosti však obdobné studie zjistily, že trať z Fauske do Tromsø není životaschopná. V plánu je nicméně nyní nejen vedení trati přes Narvik, ale i odbočka z Bjerkviku do… »

Evakuační vlaky vypravili i další dopravciEvakuační vlaky vypravili i další dopravci

3.5.2022 - Ruský útok na Ukrajinu se výrazně dotkl železniční dopravy v celé Evropě. Řada států zavedla pro uprchlíky z Ukrajiny bezplatné jízdné, dopravci navíc kvůli vlně migrantů začali posilovat běžné spoje. Řada z nich – mezi… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika