Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy
Zahraničí - všechny zprávy
Egypt zmodernizuje 280 stárnoucích lokomotiv
4.9.2023 - Egyptské státní dráhy (ENR) se rozhodly obnovit svůj stárnoucí park hnacích vozidel. Podepsaly proto dvě smlouvy na modernizaci a údržbu nejméně 280 dieselelektrických lokomotiv se společností Škoda Group. První se týká modernizace strojů realizovaná v průběhu následujících devíti let, druhá poskytování full-servisu až na patnáct let. Většina prací se uskuteční přímo v Egyptě.
Na tatranské tratě se vracejí první zmodernizované jednotky
3.9.2023 - Turismu ve Vysokých Tatrách pomůže i 15 zmodernizovaných jednotek řady 425.95. První dvě z nich nasadila Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) do provozu v síti Tatranských elektrických železnic (TEŽ) v polovině července. Další zde budou postupně přibývat do konce letošního roku. Jednotky této řady jezdí v Tatrách od roku 2000, a to na tratích Poprad-Tatry – Starý Smokovec – Štrbské Pleso a Starý Smokovec – Tatranská Lomnica. Modernizace všech patnácti jednotek přijde na 31,5 milionu eur.
ÖBB koupí první patrové Railjety od Stadlera
31.8.2023 - Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) na začátku července potvrdily, že zakoupí celkem 35 nových patrových jednotek Kiss od společnosti Stadler Rail. Objednávka představuje celkem 14 šestivozových jednotek určených pro dálkové spoje a 21 čtyřvozových pro regionální dopravu. Hodnota zakázky činí 600 milionů eur.
Historický milník: Koralmským tunelem projel první osobní vlak
3.8.2023 - Rakouské spolkové země Korutany a Štýrsko se díky železnici propojily. Po patnácti letech od zahájení výstavby projel 12. června nejdelším tunelem v této zemi první osobní vlak a překonal tak celkem 33 kilometrů dlouhou stavbu.
Indické železnice sází na elektřinu
2.8.2023 - Železnice v Indii prochází rozsáhlým modernizačním programem v hodnotě několika miliard rupií. Cílem je posílit tržní podíl vlaků na dopravním trhu v době, kdy společnost bohatne a výrazně posiluje konkurence automobilového provozu a nízkonákladových aerolinií. Indická vláda má zároveň ambiciózní program snížit emise skleníkových plynů až o jednu třetinu a převést železniční dopravu na nulovou emisi uhlíku do roku 2030. Tyto záměry souvisí s extrémními projevy počasí. Například v dubnu tamní teploty atakovaly 45 °C.