Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Skupina ČD / Přeprava s Čínou po Nové hedvábné stezce roste

Přeprava s Čínou po Nové hedvábné stezce roste

6.10.2020 – autor: MICHAL ROH Foto: AUTOR, LADISLAV SEIDENGLANZ

Společnost ČD Cargo Logistics, stoprocentní dceřiná společnost největšího tuzemského železničního dopravce ČD Cargo, zaznamenává růst poptávky po železniční přepravě zboží mezi Českou republikou a Čínou i v opačném směru po Nové hedvábné stezce. Výhodou je především rychlost přepravy – vlakem je zboží v cíli v polovičním čase než po moři.

Přeprava s Čínou po Nové hedvábné stezce roste

Společnost ČD Cargo Logistics mimo jiné úspěšně realizovala přepravu zdravotních pomůcek několika ucelenými vlaky z Číny pro Ministerstva vnitra České republiky a Slovenska a je kapacitně připravená zajistit další dopravu zdravotnického materiálu. Celkem jsme zajistili přepravu tří ucelených vlaků, to znamená 100 kontejnerů se zdravotnickým materiálem. V kontejnerech byly naloženy jednorázové zdravotnické oděvy, rukavice, roušky a další zdravotnické vybavení. Náklad byl vypraven z terminálu ve městě Xi´an (provincie Shaanxi) v centrální Číně a cílovou stanicí vlaků byly Pardubice hlavní nádraží, respektive kontejnerový terminál T-Port, jehož vlečka ve zmíněné stanici odbočuje. Zde byly kontejnery z vlaku vyloženy a postupně odvezeny do skladu. Zajímavostí je, že překládka ze širokých na normálněrozchodné vozy se uskutečnila ve stanici Sławków Płd. Doba dodání zboží kontejnerovým vlakem z odesílací stanice do Pardubic činila patnáct dní.

Kalamitní dřevo do Číny putuje vlakem

ČD Cargo Logistics zajišťuje železniční přepravu po Nové hedvábné stezce již více než pět let. Železniční spojení s Asií je využíváno zejména pro přepravu elektroniky, automobilových součástí a dalšího spotřebního zboží. V uvedených komoditách se železniční doprava stala rovnocennou konkurencí pomalejší námořní a cenově náročnější letecké dopravě. V posledních měsících ČD Cargo Logistics zaznamenává zvýšenou poptávku zejména po vývozu dřeva v kontejnerech do Číny. „Daří se nám pružně reagovat na poptávku po rychlé přepravě ze strany českých vývozců dřeva a získáváme tím nové zákazníky, kteří dříve využívali pomalejší lodě,“ říká Ivan Bednárik, předseda představenstva ČD Cargo a předseda dozorčí rady ČD Cargo Logistics.

Je potřeba zdůraznit, že kalamitní dřevo je velice zajímavou komoditou. Jedná se řádově o desítky vlaků. To představuje nezanedbatelné objemy a samozřejmě i tržby. První vlak s kalamitním dřevem odjel z Pardubic 4. června, pro odjezd dalšího byl využit terminál v Lovosicích a nyní „dřevo“ realizujeme i z terminálu v Obrnicích. K nakládce dřeva jsou samozřejmě využívány kontejnery po loženém běhu z Číny. Ne vždy se však jedná o kontejnery z terminálů v České republice. Využíváme kontejnery deponované například v Polsku, v Małaszewicích nebo Łodži a také v Maďarsku, v Budapešti.

ČD Cargo Logistics ve spolupráci s ruskými a čínskými partnery nabízí přepravu nejen v ucelených kontejnerových vlacích, ale i přepravu jednotlivých kontejnerových zásilek (FCL) a kusových zásilek (LCL). Přeprava po „Nové hedvábné stezce“ trvá 16 až 20 dní, zatímco námořní jednou tak dlouho. „V případě zajišťování přepravy zboží v rámci Nové hedvábné stezky poskytujeme českým vývozcům i importérům širokou škálu logistických služeb. Jmenovat můžeme zajištění kontejnerů, sledování zásilky po dobu přepravy, celní odbavení, svoz a rozvoz zásilky včetně zajištění Door – Door na obou koncích přepravy. Vlastní dopravní výkon ČD Cargo totiž představuje jen malou část, proto se touto službou zabývá naše dceřiná společnost ČD Cargo Logistics, která se dlouhodobě specializuje na poskytování kompletního logistického servisu,“ vysvětluje Ivan Bednárik. „Oproti námořní dopravě je nespornou výhodou železnice, že se nesoustřeďujeme jen na velké přístavy v Číně, ale nabízíme železniční spojení s mnoha dalšími destinacemi v Číně, Kazachstánu, Uzbekistánu nebo Rusku,“ dodává Ivan Bednárik.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 3.67

Další články této rubriky

Rekonstrukci okruhu urychlil speciální strojRekonstrukci okruhu urychlil speciální stroj

30.11.2020 - Zákazníkům Výzkumného Ústavu Železničního bude od poloviny listopadu opět sloužit malý okruh Zkušebního centra VUZ Velim. Zavřený byl kvůli generální rekonstrukci dvou třetin své délky. Na zakázce se podílel i bezmála… »

Tunel Březno získá špičkový zabezpečovací systémTunel Březno získá špičkový zabezpečovací systém

4.11.2020 - Březenský tunel na trati Lužná u Rakovníka – Chomutov získá kompletně nové zabezpečení portálů. Druhý nejdelší železniční tunel v republice osadí nejmodernějšími zabezpečovacími technologiemi dceřiná společnost Českých… »

Dynamický zkušební stav VUZ aneb tady je fyzika domaDynamický zkušební stav VUZ aneb tady je fyzika doma

2.11.2020 - Dynamický zkušební stav (DZS) Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) může leckomu připadat jako ocelové město protkané kabely, hydraulickými hadicemi, počítači a díly pro železniční kolejová vozidla všeho druhu. Zdánlivý… »

 

Všechny články rubriky Skupina ČD

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika