Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Skupina ČD / ČD Cargo zajišťuje přepravy lihu pro dezinfekci

ČD Cargo zajišťuje přepravy lihu pro dezinfekci

21.5.2020 – autor: MICHAL ROH Foto: AUTOR A MICHAEL HEMPEL

Lidská společnost prochází obdobím těžké zkoušky, která nemá přinejmenším v posledních desetiletích obdoby. Pandemie onemocnění COVID-19 zasáhla v podstatě celý svět a Evropa je jedním z jejích ohnisek. Většina opatření směřujících alespoň ke zpomalení šíření této choroby a omezování jejích následků na zdraví a životy lidí vede k drastickým zásahům do chodu ekonomiky, až v podstatě k jejímu zastavení. Postižené jsou tak téměř všechny oblasti výroby i služeb včetně dopravy, železniční nákladní nevyjímaje.

ČD Cargo zajišťuje přepravy lihu pro dezinfekci

Jednou z priorit, kterou muselo řešit nejen ČD Cargo, bylo zajištění dostatečného objemu dezinfekčních prostředků. Jejich nedostatek na počátku epidemie sužoval celou Českou republiku. Příležitosti se chopili výrobci biopaliv, kteří se rychle přeorientovali na výrobu lihu, respektive dezinfekce Anti-Covid – tekuté dezinfekce primárně určené k očistě rukou. Ta je připravována podle receptury Světové zdravotnické organizace. Základní surovinu představuje právě bezvodý líh, ke kterému se přidává peroxid vodíku, destilovaná voda a glycerol. Aby mohla příslušná firma Anti-Covid vyrábět, musí mít povolení od ministerstev zdravotnictví a zemědělství. Produkci a dodávky pak kontroluje ministerstvo průmyslu a obchodu. ČD Cargo spolupracuje se dvěma významnými výrobci lihu, se společností Tereos TTD a Ethanol Energy.

Začátek na vlečce ve Vrdech

Ve čtvrtek 19. března 2020 v podvečer odjela z vlečky Ethanol Energy ve Vrdech skupina šesti kotlových vozů s lihem, které byly jako ad hoc vlak přepraveny do Šlapanova a ještě v noci přistaveny na vlečku firmy ČEPRO. Přeprava dalších šesti vozů následovala v úterý 24. března. Tentokrát byly vozy přepraveny běžnou vlakotvorbou, ale i tak dorazila na vlečku ve Šlapanově po necelých 16 hodinách. Celkem bylo v březnu přepraveno 720 tisíc litrů lihu. Pokračování přeprav přerušila výluka v úseku Havlíčkův Brod – Jihlava a s ní související zákaz nakládky do stanic Šlapanov a Dobronín. Výluka byla ukončena 5. dubna a přepravy mohly být obnoveny.

Dovoz lihu ze zahraničí

V sobotu 4. dubna překročila státní hranici České republiky ucelená souprava 18 prázdných kotlových vozů, která směřovala do skladů firmy Vopak v Rotterdamu. Zde byly cisterny naplněny lihem a ihned se vydaly na cestu zpět. Do Děčína vlak přivezl dopravce HSL Logistik GmbH a na následující úsek do Nymburka byl nasazen vlajkový Vectron 383.009 ČD Cargo. Závěrečný úsek do Dobrovice se odehrál v režii „Bizonů“ 753.615+616. Obchodně přepravy lihu zastřešila společnost Interfracht, která je dlouholetým klientem naší firmy. Všechny zúčastněné subjekty tak významnou měrou přispěly k zajištění dostatku účinných dezinfekčních prostředků na našem trhu.

„Chceme poděkovat celému týmu ČD Cargo za skvěle odvedenou práci, perfektní nasazení, rychlost a dotažení až do samotného konce a příjezdu do Dobrovice. Vše klapalo a běželo perfektně. Zákazník Tereos TTD je s námi velice spokojen. Velice si vážíme spolupráce s ČD Cargo, protože víme, že v těchto situačních transportech, které jsou mnohdy ušity na míru ze dne na den nebo spíše z hodiny na hodinu, uděláte maximum. Za to vám patří velký dík. Budeme se těšit na další společné výzvy.“ To jsou slova uznání, která ČD Cargo obdrželo od společnosti Intrefracht. Pochopitelně nás moc potěšila.

Současná situace ovlivňuje životy nás všech. Na druhou stranu také zdůrazňuje výhody železniční nákladní dopravy v porovnání se silniční. Nejrůznějšími omezeními především v oblasti mezinárodní dopravy je silniční nákladní doprava zasažena mnohem více než železniční. Propustnost tratí se i díky omezování osobní železniční dopravy zvýšila a ani hraniční přechody nejsou v současné době pro železniční nákladní dopravu významnou překážkou, na rozdíl od často mnoho desítek kilometrů dlouhých front kamionů čekajících na hraniční kontroly. 


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 5

Další články této rubriky

Technické specifikace interoperability jsou základem specialistů VUZTechnické specifikace interoperability jsou základem specialistů VUZ

25.5.2020 - S železnicí se Václav Souček, vedoucí oddělení infrastruktury úseku technického ředitele Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ), seznámil už v útlém věku. Doba pokročila a dnes je zkušeným, klíčovým pracovníkem ústavu a… »

Do ČD-T zamířil Jan VoboraDo ČD-T zamířil Jan Vobora

14.5.2020 - ČD - Telematika má od března nového obchodního ředitele. Stal se jím Jan Vobora, který má více než 20 let zkušeností s přímým i nepřímým prodejem IT řešení a telekomunikačních služeb, řízením obchodních procesů i s… »

VUZ: V obchodu sázíme na osobní přístupVUZ: V obchodu sázíme na osobní přístup

24.4.2020 - Kvalita odvedené práce, dlouholeté zkušenosti, rychlost a široké spektrum nabízených činností. To jsou základní argumenty obchodníků, kteří pro Výzkumný Ústav Železniční hledají obchodní příležitosti. A na nízkou poptávku… »

 

Všechny články rubriky Skupina ČD

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika