Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Skupina ČD / ČD Cargo modernizuje lokomotivní park

ČD Cargo modernizuje lokomotivní park

2.1.2019 – autor: PETR ŘÍHA Vizualizace: BOMBARDIER

V letošním roce uzavřelo ČD Cargo na základě výběrových řízení několik smluv týkajících se modernizace lokomotivního parku. Moderní hnací vozidla jsou jednou z podmínek úspěchu na dopravním trhu. O které stroje se konkrétně jedná?

ČD Cargo modernizuje lokomotivní park

Řada 383

Lokomotivní park ČD Cargo obohatí další čtyři lokomotivy Vectron řady 383, přičemž první z nich, stroj s číslem 009, již od 29. listopadu 2018 můžeme spatřit v čele nákladních vlaků ČD Cargo. Jeho polep upozorňuje na 100. výročí založení Československa a s ním související vznik ČSD. Zbylé tři stoje by měly být do provozu zařazeny nejpozději v průběhu ledna příštího roku. Vectrony se vyznačují vysokou inter­operabilitou a spolehlivostí.

Řada 742.7x

Předání první lokomotivy určené k modernizaci zhotoviteli – firmě CZ Loko se uskutečnilo ihned po podpisu smlouvy. Prototyp by měl vyjet z výroby v létě 2019, po jeho odzkoušení se rozběhne sériová výroba s četností dvě lokomotivy měsíčně. Hlavními změnami jsou úprava skříně a stanoviště vozidla tak, aby se vylepšily rozhledové poměry. To znamená vytvoření „věžového“ uspořádání, náhrada spalovacího motoru za typ osmiválec Caterpillar 3508C s výkonem 1 000 kW, automatická regulace rychlosti, kamerový systém s pohledem na pojížděnou trať a mezi nárazníky. Nechybí ani příprava pro dálkového ovládání a spřahadlo ovládané strojvedoucím, elektrodynamická brzda, narážecí ústrojí s deformačními prvky, u většiny lokomotiv dosazení palubní části zabezpečovacího zařízení ETCS. Samozřejmostí je možnost vícečlenného řízení i s řadou 753.7 a 744.1.

Řada 744.1

V září 2019 by mělo ČD Cargo do provozu zařadit pět lokomotiv řady 744.1 označovaných jejich výrobcem, společností CZ Loko jako EffiShunter 1000. Jedná se o čtyřnápravovou lokomotivu určenou pro posunovací a traťovou službu. Lokomotivu je možné provozovat ve vícenásobném řízení (i se 742.71x a 753.7), je vybavena elektrodynamickou brzdou, protismykovým zařízením a skluzovou ochranou. Vyvýšená kabina zajišťuje dobré rozhledové poměry, které jsou podpořeny i kamerovým systémem s pohledem mezi nárazníky a na pojížděnou trať. Smlouva umožňuje uplatnit opci na dalších 5 lokomotiv.

Řada 388

Jde o zcela novou generaci MS3 lokomotiv TRAXX od kanadského výrobce Bombardier. Všech 10 pevně nasmlouvaných lokomotiv bude dodáno v první polovině roku 2020. Je to způsobeno jak velkým zájmem evropských dopravců o tuto novou generaci lokomotiv TRAXX, tak náročným schvalovacím procesem. TRAXX MS3 je čtyřnápravová lokomotiva schopná provozu na trakčních systémech 15 kV/16 ¾ Hz, 25 kV/50 Hz, 3kV DC a 1,5 kV DC. Její maximální rychlost je 160 km/hod a výkon na obvodu kol 5 600 kW. Lokomotivy budou přizpůsobeny provozu v České republice, na Slovensku, v Německu, Rakousku, Polsku a Maďarsku.


Průměrné hodnocení (9 hlasů): 5

Další články této rubriky

DVI se stal úspěšným školitelemDVI se stal úspěšným školitelem

11.2.2019 - Dopravní vzdělávací institut (DVI) uspěl ve výzvě na Školitele pro projekt „Nasedni na expres směr pracovní kariéra“, kterou vyhlásila Národní rada osob se zdravotním postižením ČR (NRZP). »

ČD Cargo rozšiřuje park interoperabilních lokomotiv ČD Cargo rozšiřuje park interoperabilních lokomotiv

10.9.2018 - Další čtyři interoperabilní lokomotivy Vectron, které doplní osmičku již dříve pořízených strojů stejné řady, nakoupí na přelomu roku 2018/2019 dceřiná společnost Českých drah ČD Cargo. To například umožní expanzi firmy… »

ČD Cargo na Nové hedvábné stezceČD Cargo na Nové hedvábné stezce

26.7.2018 - Nová hedvábná stezka je v poslední době často skloňovaným tématem v obchodní sféře i v médiích. Jisté je, že přepravy z/na východ, ať už z/do Číny, Ruska nebo jiných zemí představují významný potenciál a obchodní… »

 

Všechny články rubriky Skupina ČD

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika