Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Skupina ČD / ČD Cargo dobývá Evropu

ČD Cargo dobývá Evropu

26.1.2021 – autor: MICHAL ROH Foto: MICHAL ROH ML., ERICH NÄHRER

Expanze na evropské koleje – to je jeden z cílů, který si společnost ČD Cargo vytkla ve své dlouhodobé strategii. Podívejme se nyní na nové aktivity ČD Cargo v jednotlivých zemích a na to, jak se dařilo jeho cíle naplňovat.

ČD Cargo dobývá Evropu

Německo
Prostřednictvím pobočky ČD Cargo Niederlassung Deutschland jsme od 1. března 2020 držiteli oprávnění k provozování drážní dopravy na německé železniční síti. Přibližně o měsíc později, v pátek
3. dubna v poledne, dorazil do Ingolstadtu první vlak, který byl na území Německa veden na vlastní licenci ČD Cargo a strojvedoucím ČD Cargo. Ke stěžejním přepravám loňského podzimu patřily převozy nově vyrobených osobních automobilů na trase Bratislava-Petržalka – Wien – Passau – Falkenberg (Elster) a zpět. Týdně bylo ve spolupráci s pobočkou ČD Cargo Niederlassung Wien realizováno 10–14 párů vlaků. Trasa přes Rakousko a Německo byla zvolena z důvodu kapacitních a provozních problémů na přechodu v Děčíně, způsobených nepřetržitou výlukou traťové koleje s úplným nočním přerušením provozu. Přestože trasa přes Rakousko a Německo byla o více než 400 kilometrů delší, podařilo se zákazníkovi nabídnout srovnatelnou dobu přepravy a proporcionálně výhodnou cenu. Stalo se tak zejména díky nákladům za dopravní cestu v Německu, kde správce německé Infrastruktury DB Netz vyhodnotil odklony jako provozně odůvodněné a přispívající k odlehčení přetíženého úseku údolím Labe, a odklonovou trasu částečně zvýhodnil.

Rakousko
Také přepravy po rakouské železniční síti v roce 2020 vzrostly. Mimo jiné i díky výše zmíněným přepravám automobilů ze Slovenska do Německa tranzitem přes Rakousko. Pochlubit se ale můžeme referencemi z přepravy dřeva, černého uhlí, obilí, chemických produktů nebo kontejnerů. Naše lokomotivy pravidelně zajíždějí do rakousko-italské pohraniční stanice Tarvisio a také do seřaďovací stanice Basel ve Švýcarsku.

Slovensko a Maďarsko
Společnost CD Cargo Slovakia byla do obchodního rejstříku zapsána 24. září 2008. Hlavní činností bylo zpočátku zastupování ČD Cargo na základě mandátní smlouvy na území Slovenska. Postupně se však hlavní náplní stala spedice. A v červnu 2020 se společnost stala plnohodnotným dopravcem na železničních tratích Slovenska. Jako první zajistila 20. června dopravu vlaku s návěsy LKW Walter mezi pohraničními přechodovými stanicemi Kúty a Rajka.
CD Cargo Slovakia je 100% vlastníkem firmy CD Cargo Hungary. Ta je od 1. října 2020 držitelem všech dokumentů, které ji opravňují k provozování drážní dopravy v Maďarsku. Díky tomu můžeme prodloužit přepravní rameno u stávajících přeprav z/do České republiky a velkým pozitivem je možnost navázat na maďarský úsek přímo tranzitem přes Rakousko, a vyhnout se tak kapacitně nevyhovující trase přes Děčín. Dne 11. listopadu 2020 zajistila společnost CD Cargo Hungary první přepravu na vlastní licenci po maďarských tratích. Jednalo se o vlak se dřevem z různých destinací v České republice do rumunské stanice Moacşa. „Dřevěné“ vlaky jsou od té doby provozovány v rozsahu několika párů týdně.

Polsko
Dceřiná společnost CD Cargo Poland si v posledních letech vydobyla na polském trhu pověst spolehlivého dopravce nabízejícího kvalitní a zároveň cenově výhodné služby. V loňském roce přepravila okolo 2,8 mil. tun zboží, přičemž největší objem představovalo černé uhlí. Není se čemu divit. CD Cargo Poland zajišťuje přepravy této suroviny nejen z hornoslezských dolů, ale i z baltských přístavů a v případě poptávky i z překladišť na bělorusko-ukrajinsko-polské hranici. Kromě obchodních případů realizovaných pro mateřskou společnost má CD Cargo Poland portfolio vlastních polských klientů, kterým nabízí své služby. K těm nejvýznamnějším patří akciová společnost PGNiG TERMIKA, pro kterou zajišťujeme dodávku cca 650 tis. tun černého uhlí z hornoslezských dolů do tepláren Siekierki, Żerań a Kawęczyn. Na své vlaky nasazuje CD Cargo Poland nejen starší lokomotivy ČD Cargo, ale i moderní lokomotivy Dragon od výrobce NEWAG nebo TRAXXE F140 DC najatého od společnosti Akiem.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 3.67

Další články této rubriky

V 20 letech si splnila sen a stala se strojvedoucí V 20 letech si splnila sen a stala se strojvedoucí

8.3.2021 - Vše začalo v dětství, kdy Jana Braumová ještě jako dítě jezdila s maminkou několikrát za rok vlakem z Prahy do Jeseníku. Už odmala rozpoznávala jednotlivé lokomotivní řady na nádražích a jejich přezdívky se naučila z karetní… »

Společnost ČD cargo upraví Peršingy na dvousystémovéSpolečnost ČD cargo upraví Peršingy na dvousystémové

5.3.2021 - ČD Cargo začátkem letošního roku zahájilo realizaci projektu na přestavbu až 18 lokomotiv řady 163, zvaných Peršing. Cílem projektu je vybavení předmětných strojů druhým systémem pro rozšíření jejich provozu také na trakční… »

Investice VUZ pokračovaly navzdory pandemiiInvestice VUZ pokračovaly navzdory pandemii

4.3.2021 - Výzkumnému Ústavu Železničnímu (VUZ) se i přes pandemii COVID-19 v uplynulých dvou letech dařilo. Společnost dosáhla dobrých výsledků, navíc se v ZC Velim podařilo zrealizovat vše, co bylo v plánu oprav,… »

 

Všechny články rubriky Skupina ČD

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika