Železničář / Skupina ČD / Alstom dodá systém ETCS pro Pendolina a jednotky CityElefant
Alstom dodá systém ETCS pro Pendolina a jednotky CityElefant
29.3.2023 – autor: PETR SLONEK
Společnost Alstom podepsala s dceřinkou Českých drah firmou ČD - Telematika smlouvu na dodávku mobilní části systému ETCS úrovně 2 pro sedm Pendolin a 66 jednotek CityElefant. Alstom se zavazuje k dodávce zabezpečovače ETCS, včetně návrhu a implementace řešení. Systém ETCS bude doplněn o národní systémové funkce, které umožní provoz vlaků v ČR a na Slovensku. Zakázku na instalaci vyhrála ČD - Telematika v případě Pendolin již dříve v tendru Českých drah, u jednotek 471 pak ve sdružení s dalšími firmami.

„Systém ETCS úrovně 2 je optimálním signalizačním řešením pro současné potřeby. Řešení společnosti Alstom obsahuje ve své třídě nejlepší funkce s flexibilním a vylepšitelným designem,“ řekl generální ředitel společnosti Alstom ČR a Slovensko Dan Kurucz.
„ČD - Telematika patří ke špičce v oblasti retrofitu hnacích vozidel evropským vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS. Jsme rádi, že pro zpětné vybavení tímto systémem dvou důležitých řad Českých drah, Pendolin a CityElefantů, spojíme síly s předním dodavatelem ETCS, společností Alstom,“ uvedl předseda představenstva ČD - T Jan Hobza.
ETCS 2 umožňuje nepřetržitou digitální rádiovou komunikaci s vlaky na základě signalizace obsazení bloku traťovým systémem. Poskytuje nejvyšší ochranu a možnost navýšení kapacit při nasazení bez traťových návěstidel nebo při jejich zrušení. Zvyšuje i rychlost, přesnost a kapacitu vlaků při zachování bezpečnosti. Nejpokročilejší verze úrovně 2 (Baseline 3) obsahuje optimalizované brzdné křivky pro maximalizaci provozního výkonu a zvýšení komfortu cestujících. Za projektování signalizačních systémů a dodávku palubního vybavení bude zodpovědný závod skupiny Alstom v Charleroi. Zajistí rovněž údržbu po dobu 10 let, včetně náhradních dílů a oprav.
Další články této rubriky
VUZ má moderní technologii trakční napájecí soustavy
30.5.2023 - Provoz dvou zkušebních okruhů a rozsáhlého zázemí s možností přepínat mezi nejběžnějšími evropskými napájecími systémy vyžaduje neustálou údržbu a modernizaci technického zařízení. Z pozice vedoucího napájecí stanice ve… »
Zakázky na okruh řešíme rok a více dopředu
28.4.2023 - Kromě samotného zkoušení vozidel na okruzích a různých testů je třeba na VUZ řešit i logistiku provozu. Jinými slovy je třeba jednotlivé zákazníky provést celým procesem a vytvořit plán, aby se jich vzhledem k velké poptávce… »
Třicet let provozu nasimulujeme během pouhých několika měsíců
26.3.2023 - Když se řekne Výzkumný Ústav Železniční (VUZ), většina lidí si představí zejména samotný železniční okruh. V jeho areálu poblíž středočeských Cerhenic se ovšem odehrává celá řada dalších a neméně důležitých… »