Železničář / Rozhovor / Rozhovor - všechny zprávy
Rozhovor - všechny zprávy
Jindřich Poláček: Bojujeme s akutním nedostatkem řidičů
14.6.2018 - Počátky původní společnosti ČSAD Chrudim, která je dnes sídlem firmy Arriva Východní Čechy, sahají až do roku 1949. Současný obchodní název se používá od roku 2013. Vlastníkem celé skupiny Arriva je osmým rokem německý koncern Deutsche Bahn, který ve čtrnácti zemích světa provozuje autobusovou, železniční i trolejbusovou dopravu. Partnerskou firmou Českých drah například při zajišťování autobusů u mimořádností nebo v návaznostech na vlaky v rámci integrovaného dopravního systému IREDO je dceřiná společnost Arriva Východní Čechy se sídlem v Chrudimi. Hovořili jsme s jejím ředitelem Jindřichem Poláčkem.
Jakub Goliáš: Integrace funguje na většině území kraje
30.5.2018 - Železniční infrastruktura v Praze a okolí je pro současné provozní požadavky poddimenzovaná, míní ředitel Regionálního obchodního centra ČD (ROC) Jakub Goliáš. Působí to problémy zvláště v době, kdy cestujících v příměstské i dálkové dopravě razantně přibývá. Co čeká cestující Českých drah v největším tuzemském regionu a jak postupuje integrace?
Pavel Krtek: Směřujeme k tomu, aby ziskovost Skupiny ČD rostla
17.5.2018 - Téměř miliardový zisk a nákladní i osobní doprava v černých číslech, takový je výsledek hospodaření Skupiny České dráhy za rok 2017. Co přispělo k tak dobrému skóre národního dopravce a jaká jsou očekávání pro letošní rok? Nejen o tom jsme hovořili s předsedou představenstva a generálním ředitelem ČD Pavlem Krtkem.
Dušan Tylich: Zabezpečujeme provoz hned ve třech krajích
2.5.2018 - Depo kolejových vozidel Olomouc zajišťuje elektrickou i motorovou vozbu pro osobní regionální a příměstskou železniční dopravu hned ve třech krajích. A to kompletně v kraji Olomouckém a Moravskoslezském a z části na Zlínsku. Pro každý z tamních regionů je určena konkrétní Provozní jednotka či pracoviště, které mají dopravní obslužnost na starosti. O nejzajímavějších řadách vozidel Českých drah a problematice spojené s údržbou, opravami a zajištěním provozu jsme hovořili s vrchním přednostou olomouckého depa Dušanem Tylichem.
Piotr Rachwalski: Naší konkurencí jsou osobní automobily
18.4.2018 - Dopravní společnost Koleje Dolnośląskie neboli Dolnoslezské železnice, vlastněná tamním vojvodstvím, se stala nejdynamičtěji se rozvíjejícím osobním dopravcem v Polsku. Dolnoslezské železnice, které jsou také partnery Českých drah, mají k dispozici více než padesátku elektrických i motorových jednotek a motorových vozů. Ročně přepraví okolo sedmi milionů cestujících a rozsah jejich výkonů činí přes šest milionů vlakových kilometrů. Nejen o tom jsme hovořili s předsedou představenstva Dolnoslezských železnic Piotrem Rachwalskim.