Železničář / Provoz / Žralok z Milavčí už se do provozu nevrátí
Žralok z Milavčí už se do provozu nevrátí
17.12.2021 – autor: JOSEF HOLEK Foto: DRÁŽNÍ INSPEKCE
Jednotka 844.006, která byla poničena při srpnové mimořádné události u Milavčí na Domažlicku, se už do provozu nevrátí. Zcela zničená polovina vlaku bude sešrotována poté, co z ní technici odinstalují všechny upotřebitelné díly. Druhou polovinu si České dráhy ještě nějaký čas nechají a také použijí jako zásobárnu komponent. V druhé polovině vlaku je poškozen především podvozek, respektive uzel uložení dílu na podvozku, dorazy podvozků a powerpack včetně zavěšení.
„Jednotka je poničená natolik, že by se oprava už nevyplatila,“ upřesnil Radek Sedláček, vedoucí oddělení servisu hnacích vozidel ČD. „Kromě toho by rekonstrukce trvala příliš dlouhou dobu. Věc jsme řešili i s výrobcem,“ doplnil. Nyní je poničená polovina dvouvozové jednotky odstavená v plzeňském Oblastním centru údržby ČD Západ, druhá je zatím v Blížejově. Nebude se tak opakovat model, který České dráhy aplikovaly po incidentu u Perninku. Tehdy se totiž rozhodly RegioShark opravit.
Stamilionové škody
Do šrotu putoval i osobní vůz řady Bdmpee, řazený za lokomotivou mezinárodního Západního expresu, který do jednotky 844.006 čelně narazil. Nejdříve jej hasiči pomocí jeřábu snesli na louku pod železničním náspem a později jej rozřezala a zlikvidovala specializovaná firma. ČD si nechaly jen náhradní díly včetně podvozků.
Při mimořádné události, která se stala letos 4. srpna, se střetly expres v čele s motorovou lokomotivou řady 223 německého dopravce s osobním vlakem, vedený jednotkou RegioShark. Při incidentu zemřeli tři lidé – dva strojvedoucí a jedna cestující. Škody přesáhly sto milionů korun. Příčiny neštěstí u Milavčí i nadále šetří orgány činné v trestním řízení a Drážní inspekce.
Další články této rubriky
Lovosická nástupiště v novém, v Kladně již z peronu
12.4.2024 - V rámci našeho infrastrukturního okénka se tentokrát podíváme na čtyři významné stavby, které v posledních měsících doznaly výraznějších změn. Konkrétně na lovosické nádraží, kde jsou již v provozu všechna nová… »
České dráhy posílily údržbu vozů
17.3.2024 - Linka R17 Vltava / Lužnice / Silva Nortica z Prahy do Českých Budějovic, Českých Velenic a Vídně se dlouhodobě potýkala s nedostatkem vozů. Kvůli tomu musely být nasazeny náhradní vozy nebo zkráceny soupravy. České dráhy proto… »
V železničním srdci republiky přibyl už třetí simulátor
11.3.2024 - ČD Cargo představilo ve druhé polovině února nový simulátor lokomotivy Siemens Vectron. Umístěný je v České Třebové, tradiční baště tuzemských železničářů. Velmi zdařilou a do detailu vyvedenou kopii skutečné kabiny… »