Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Vectrony mohou jezdit pod dohledem ETCS

Vectrony mohou jezdit pod dohledem ETCS

25.3.2022 – autor: JOSEF HOLEK

Lokomotivy Siemens Vectron, které tvoří i velkou část vozidlového parku ČD, jsou kompatibilní s jednotným evropským zabezpečovačem ETCS. Informovala o tom Správa železnic s tím, že ve spolupráci s firmou Siemens a dopravcem ČD Cargo úspěšně dokončila testování kompatibility. Tyto lokomotivy mohou jako první typ v tuzemsku provozovaných železničních vozidel plně využívat výhody jízdy pod dohledem ETCS.

Vectrony mohou jezdit pod dohledem ETCS

Lokomotivy byly otestovány na stovkách kilometrů tratí mezi Břeclaví, Českou Třebovou a Kolínem a dále mezi Břeclaví, Petrovicemi u Karviné a mezi Prahou a Olbramovicemi. Jde o úseky, které jsou vybaveny druhou i třetí generací ETCS.  „Úspěšné vykonání předepsaných typových testů kompatibility potvrdilo, že ETCS můžeme plnohodnotně využívat na tratích i vozidlech. Pro českou železnici je to zásadní krok zejména v oblasti bezpečnosti dopravy, úspor energie a plynulosti provozu,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. 

Tempo výstavby stacionární části zabezpečovače ETCS na síti Správy železnic je v současnosti vysoké. Vybavení tratí stacionární částí ETCS je jedním z kroků. K plnému využití všech výhod tohoto systému je však třeba, aby na tratích jezdila vozidla vybavená mobilní částí ETCS. „Velmi mě těší, že lokomotiva Vectron se stala prvním vozidlem v Česku, které úspěšně absolvovalo náročné zkoušky a test kompatibility,“ doplnil Roman Kokšal, generální ředitel Siemens Mobility ČR.
Expert dceřiné společnosti ČD Cargo na ETCS David Jelínek upozornil, že ambicí ČD Cargo je co možná nejrychleji dohnat stacionární část a stále více se zapojovat do ověřovacího provozu vlaků pod dohledem ETCS. „To se týká jak nově pořizovaných hnacích vozidel vybavených ETCS již z výroby, tak těch vybavovaných dodatečně,“ konstatoval.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Práce na kladenském S-bahnu se blíží k závěruPráce na kladenském S-bahnu se blíží k závěru

18.7.2024 - Trať mezi kladenským centrálním nádražím a stanicí Kladno-Ostrovec přes zastávku Kladno město sice měří pouze lehce přes pět kilometrů, práce na její modernizaci však svým rozsahem patří mezi nejvýznamnější tuzemské… »

V Pardubicích slouží nová zastávka i lávkaV Pardubicích slouží nová zastávka i lávka

10.7.2024 - Po bezmála čtyřech letech skončila modernizace železničního uzlu v Pardubicích. Cestující díky tomu mohou využívat nové moderní nástupiště, pohodlně dostupné výtahy a eskalátory. Část vlaků také začala zajíždět na novou… »

Nová stanice v Bubnech už pomalu získává podobuNová stanice v Bubnech už pomalu získává podobu

16.6.2024 - Už více než rok trvá kompletní rekonstrukce úseku železniční trati mezi pražskými Bubny a Výstavištěm. Letos výrazně pokročila především výstavba čtyřkolejné stanice v Bubnech, včetně navazujících estakád. Ty nahradí jak… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika