Železničář / Provoz / Trať z Rokycan do Příkosic je zrevitalizována
Trať z Rokycan do Příkosic je zrevitalizována
23.2.2018 – autor: JOSEF HOLEK
Revitalizace trati z Rokycan do Příkosic je hotova. Hlavním přínosem projektu je zvýšení traťové rychlosti a zkrácení jízdních dob. Stavba přispěla také ke zvýšení bezpečnosti.
Dělníci vyměnili železniční svršek, zřízena byla bezstyková kolej a upravena její geometrická poloha. Stavbaři dále zrekonstruovali tři mosty a 33 propustků. Ve všech stanicích a zastávkách v úseku zřídili nová nástupiště s bezbariérovým přístupem. Nové jsou i přístřešky v několika stanicích a zastávkách. Součástí revitalizace byla rovněž úprava 24 úrovňových přejezdů. Na celé trati je zmodernizováno traťové i staniční zabezpečovací zařízení, v rámci sdělovacího zařízení byly uloženy nové kabely a zřízen informační systém pro cestující. Pro zjišťování volnosti kolejí a výhybek jsou použity počítače náprav. Projekt byl podpořen finančními prostředky z EU. Celá akce stála bezmála devět set milionů korun, zhruba 650 milionů šlo z unijní kasy.
Další články této rubriky
V olomouckém depu ČD vylaďuje podvozky vozů nový měřicí lis
15.11.2024 - České dráhy investují nejen do modernizace vozidlového parku, ale i do údržbové a servisní základny. Investice jdou i do vybavení stávajících středisek údržby. V olomouckém depu pracují technici s novinkou, která zajišťuje… »
Na Dni dodavatelů se řešila kvalita i termíny dodávek
10.11.2024 - České dráhy v říjnu uspořádaly další setkání s výrobci nových vlaků, zástupci opravárenských firem i dodavateli náhradních dílů. Už 4. ročník Dne dodavatelů se zaměřil především na kvalitu a termíny dodávaných vozidel… »
Hrubá stavba velkorysého bubenského nádraží je hotova
28.10.2024 - Při jízdě vlakem z pražského Masarykova nádraží na Kralupy nad Vltavou si nejde nepovšimnout působivé stavby nového nádraží Praha-Bubny. Z celého dříve rozsáhlého kolejiště tamější stanice zbyla jediná kolej, která obloukem… »