Železničář / Provoz / Trať z Rokycan do Příkosic je zrevitalizována
Trať z Rokycan do Příkosic je zrevitalizována
23.2.2018 – autor: JOSEF HOLEK
Revitalizace trati z Rokycan do Příkosic je hotova. Hlavním přínosem projektu je zvýšení traťové rychlosti a zkrácení jízdních dob. Stavba přispěla také ke zvýšení bezpečnosti.

Dělníci vyměnili železniční svršek, zřízena byla bezstyková kolej a upravena její geometrická poloha. Stavbaři dále zrekonstruovali tři mosty a 33 propustků. Ve všech stanicích a zastávkách v úseku zřídili nová nástupiště s bezbariérovým přístupem. Nové jsou i přístřešky v několika stanicích a zastávkách. Součástí revitalizace byla rovněž úprava 24 úrovňových přejezdů. Na celé trati je zmodernizováno traťové i staniční zabezpečovací zařízení, v rámci sdělovacího zařízení byly uloženy nové kabely a zřízen informační systém pro cestující. Pro zjišťování volnosti kolejí a výhybek jsou použity počítače náprav. Projekt byl podpořen finančními prostředky z EU. Celá akce stála bezmála devět set milionů korun, zhruba 650 milionů šlo z unijní kasy.
Další články této rubriky
Olomoucké depo projde kompletní modernizací
14.4.2025 - Ve Středisku údržby Českých drah v Olomouci začala rekonstrukce opravárenské haly. Investice za 400 milionů korun je první fází celkové modernizace střediska, která podstatně zvýší kvalitu údržby a úroveň pracovních podmínek… »
České dráhy vybudují ve svých depech fotovoltaické elektrárny
9.4.2025 - České dráhy připravují výstavbu několika střešních a pozemních fotovoltaických elektráren ve vybraných depech. Solární panely plánuje dopravce umístit na své objekty v Havlíčkově Brodě, České Třebové, Děčíně a pražské… »
S posunem v depech pomáhají želvy
24.3.2025 - V dílnách a depech na Moravě pomáhá zaměstnancům od konce loňského roku trojice nových akumulátorových vozíků, jimž se přezdívá želva nebo tank. Využívají se především při posunu vagonů a ucelených jednotek. Díky nim se… »