Železničář / Provoz / Trať z Rokycan do Příkosic je zrevitalizována
Trať z Rokycan do Příkosic je zrevitalizována
23.2.2018 – autor: JOSEF HOLEK
Revitalizace trati z Rokycan do Příkosic je hotova. Hlavním přínosem projektu je zvýšení traťové rychlosti a zkrácení jízdních dob. Stavba přispěla také ke zvýšení bezpečnosti.
Dělníci vyměnili železniční svršek, zřízena byla bezstyková kolej a upravena její geometrická poloha. Stavbaři dále zrekonstruovali tři mosty a 33 propustků. Ve všech stanicích a zastávkách v úseku zřídili nová nástupiště s bezbariérovým přístupem. Nové jsou i přístřešky v několika stanicích a zastávkách. Součástí revitalizace byla rovněž úprava 24 úrovňových přejezdů. Na celé trati je zmodernizováno traťové i staniční zabezpečovací zařízení, v rámci sdělovacího zařízení byly uloženy nové kabely a zřízen informační systém pro cestující. Pro zjišťování volnosti kolejí a výhybek jsou použity počítače náprav. Projekt byl podpořen finančními prostředky z EU. Celá akce stála bezmála devět set milionů korun, zhruba 650 milionů šlo z unijní kasy.
Další články této rubriky
Lovosická nástupiště v novém, v Kladně již z peronu
12.4.2024 - V rámci našeho infrastrukturního okénka se tentokrát podíváme na čtyři významné stavby, které v posledních měsících doznaly výraznějších změn. Konkrétně na lovosické nádraží, kde jsou již v provozu všechna nová… »
České dráhy posílily údržbu vozů
17.3.2024 - Linka R17 Vltava / Lužnice / Silva Nortica z Prahy do Českých Budějovic, Českých Velenic a Vídně se dlouhodobě potýkala s nedostatkem vozů. Kvůli tomu musely být nasazeny náhradní vozy nebo zkráceny soupravy. České dráhy proto… »
V železničním srdci republiky přibyl už třetí simulátor
11.3.2024 - ČD Cargo představilo ve druhé polovině února nový simulátor lokomotivy Siemens Vectron. Umístěný je v České Třebové, tradiční baště tuzemských železničářů. Velmi zdařilou a do detailu vyvedenou kopii skutečné kabiny… »