Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Trať Plzeň – Karlovy Vary už obsluhují RegioPanteři

Trať Plzeň – Karlovy Vary už obsluhují RegioPanteři

21.9.2021 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ, JOSEF HOLEK

Linku spěšných vlaků Českých drah spojující Plzeň s Karlovými Vary začaly počátkem srpna obsluhovat zcela nové, bezbariérové a klimatizované jednotky RegioPanter ze společnosti Škoda Transportation. Do zkušebního provozu vyjely všechny čtyři jednotky určené pro tuto mezikrajskou linku. Cestujícím nabízí bohatou komfortní výbavu.

Trať Plzeň – Karlovy Vary už obsluhují RegioPanteři

České dráhy vyslaly na linku spěšných vlaků spojující Plzeň s Karlovými Vary elektrické jednotky řady 650.2 RegioPanter. Nahradí motorové jednotky ř. 844 RegioShark. Cestujícím Panteři nabízí klimatizaci, elektrické zásuvky, dostatek míst pro kola, bezbariérový přístup a další prvky nejmodernější výbavy.

„Na přání regionů jsme objednali výrobu 50 dvouvozových jednotek a dalších 29 třívozových souprav RegioPanter. První čtyři jednotky z těchto kontraktů jsme v polovině srpna uvedli do provozu na páteřních tratích Plzeňského a Karlovarského kraje,“ uvedl Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod.

Doplňují Západní expresy

Linku, kde je většina nádraží bezbariérově přístupná, Panteři obslouží zhruba ve dvouhodinových intervalech. „Nové spěšné vlaky zrychlené linky P1 Západ provozujeme od června letošního roku. Cestujícím přinesly četnější a pravidelnější nabídku vlakových spojů mezi oběma krajskými městy, spoje jsou ale výhodné i pro cestující z menších sídel na trase, která tyto spoje obsluhují. Vzniklo například nové přímé spojení Svojšína a Plané u Mariánských Lázní se Sokolovem, Chodovem a Karlovými Vary či Sokolova a Kynšperku nad Ohří s Plzní,“ doplnil Jiří Ješeta.

Spěšné vlaky doplňují nabídku dálkových vlaků na trati 178 mezi Plzní a Chebem a díky přípojům na Západní expresy mnichovské větve linky Ex 6 navíc zajišťují nová přestupní spojení do Domažlic a Mnichova nebo do Prahy. Trať Plzeň – Cheb ujedou za hodinu a půl, tedy za dobu pouze o 11 minut delší než expresy. Celou trasu pak urazí za 2 hodiny a 23 minut. Zhruba rok budou Panteři jezdit ve zkušebním provozu. RegioSharky, které obsluhovaly spěšnou linku nedávno, nasadí ČD na jiné výkony v rámci obou krajů. V následujících letech si ještě dopřejí instalaci zabezpečovače ETCS.

Prošly omlazovací kúrou

Čtveřice nových vlaků však nebude na první pohled jednotná, dvě jednotky totiž nesou polep v korporátních barvách Plzeňského kraje. Druhé dvě jsou lakovány v designu ČD. Rozdíly ale nejsou jen mezi novými jednotkami. Celkově se odlišují i od dříve zakoupených Panterů. Na první pohled zaujmou změněné kryty světel s vyhříváním. Nové jsou i podvozky vyvinuté přímo ve Škodě Transportation.

Pořízení nových souprav zapadá do Strategie ČD do roku 2030, která počítá s rozšiřováním služeb a odstraňováním bariér pro cestování. „Regionální soupravy RegioPanter nabídnou na západočeských tratích podobný komfort, jako mají nejmodernější dálkové vlaky. Cestující mají v klimatizovaných oddílech k dispozici wi-fi, elektrické zásuvky a USB porty pro dobíjení. Cestujícím s kojenci nabízejí přebalovací pult a lidem na vozíku komfortní bezbariérové cestování. Úplnou novinkou u nás v republice je i speciální zásuvka pro dobíjení elektrických vozíků,“ doplňuje Jiří Ješeta.

Další jednotky budou dodány ještě v letošním roce pro regionální linku P2 Klatovy – Plzeň – Rokycany – Zdice – Beroun a následovat budou také pro Jihočeský kraj a Vysočinu. Poté budou dodáni třívozoví Panteři pro Olomoucký a Moravskoslezský kraj.


Průměrné hodnocení (6 hlasů): 3.5

Další články této rubriky

Po Branickém mostě opět jezdí vlakyPo Branickém mostě opět jezdí vlaky

18.8.2024 - Branický most se po šedesáti letech dočkal jižní koleje. Koncepčně dvoukolejná stavba byla po desetiletí provozována pouze jako jednokolejná, a to včetně navazujícího úseku do Krče a dále. Přestože se o plánovaném… »

Smíchov a Masaryčka se proměnily ve staveništěSmíchov a Masaryčka se proměnily ve staveniště

8.8.2024 - Přestože se práce na rekonstrukci Masarykova nádraží zpočátku soustředily převážně na prostor kolem sedmé koleje, se začátkem léta začaly ovlivňovat provoz mnohem více. Linky S2 a S22 provozované v Praze se musely přestěhovat… »

Vliv proměny vozidlového parku na jeho údržbuVliv proměny vozidlového parku na jeho údržbu

24.7.2024 - Cestující pří jízdě vlakem zpravidla upřednostňují moderní vozidla. Proto je pozitivní, že se Českým drahám daří starší vagony, jednotky a soupravy postupně nahrazovat novými. To však klade další a nemalé nároky na techniky,… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika