Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Trať Plzeň – Karlovy Vary už obsluhují RegioPanteři

Trať Plzeň – Karlovy Vary už obsluhují RegioPanteři

21.9.2021 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ, JOSEF HOLEK

Linku spěšných vlaků Českých drah spojující Plzeň s Karlovými Vary začaly počátkem srpna obsluhovat zcela nové, bezbariérové a klimatizované jednotky RegioPanter ze společnosti Škoda Transportation. Do zkušebního provozu vyjely všechny čtyři jednotky určené pro tuto mezikrajskou linku. Cestujícím nabízí bohatou komfortní výbavu.

Trať Plzeň – Karlovy Vary už obsluhují RegioPanteři

České dráhy vyslaly na linku spěšných vlaků spojující Plzeň s Karlovými Vary elektrické jednotky řady 650.2 RegioPanter. Nahradí motorové jednotky ř. 844 RegioShark. Cestujícím Panteři nabízí klimatizaci, elektrické zásuvky, dostatek míst pro kola, bezbariérový přístup a další prvky nejmodernější výbavy.

„Na přání regionů jsme objednali výrobu 50 dvouvozových jednotek a dalších 29 třívozových souprav RegioPanter. První čtyři jednotky z těchto kontraktů jsme v polovině srpna uvedli do provozu na páteřních tratích Plzeňského a Karlovarského kraje,“ uvedl Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod.

Doplňují Západní expresy

Linku, kde je většina nádraží bezbariérově přístupná, Panteři obslouží zhruba ve dvouhodinových intervalech. „Nové spěšné vlaky zrychlené linky P1 Západ provozujeme od června letošního roku. Cestujícím přinesly četnější a pravidelnější nabídku vlakových spojů mezi oběma krajskými městy, spoje jsou ale výhodné i pro cestující z menších sídel na trase, která tyto spoje obsluhují. Vzniklo například nové přímé spojení Svojšína a Plané u Mariánských Lázní se Sokolovem, Chodovem a Karlovými Vary či Sokolova a Kynšperku nad Ohří s Plzní,“ doplnil Jiří Ješeta.

Spěšné vlaky doplňují nabídku dálkových vlaků na trati 178 mezi Plzní a Chebem a díky přípojům na Západní expresy mnichovské větve linky Ex 6 navíc zajišťují nová přestupní spojení do Domažlic a Mnichova nebo do Prahy. Trať Plzeň – Cheb ujedou za hodinu a půl, tedy za dobu pouze o 11 minut delší než expresy. Celou trasu pak urazí za 2 hodiny a 23 minut. Zhruba rok budou Panteři jezdit ve zkušebním provozu. RegioSharky, které obsluhovaly spěšnou linku nedávno, nasadí ČD na jiné výkony v rámci obou krajů. V následujících letech si ještě dopřejí instalaci zabezpečovače ETCS.

Prošly omlazovací kúrou

Čtveřice nových vlaků však nebude na první pohled jednotná, dvě jednotky totiž nesou polep v korporátních barvách Plzeňského kraje. Druhé dvě jsou lakovány v designu ČD. Rozdíly ale nejsou jen mezi novými jednotkami. Celkově se odlišují i od dříve zakoupených Panterů. Na první pohled zaujmou změněné kryty světel s vyhříváním. Nové jsou i podvozky vyvinuté přímo ve Škodě Transportation.

Pořízení nových souprav zapadá do Strategie ČD do roku 2030, která počítá s rozšiřováním služeb a odstraňováním bariér pro cestování. „Regionální soupravy RegioPanter nabídnou na západočeských tratích podobný komfort, jako mají nejmodernější dálkové vlaky. Cestující mají v klimatizovaných oddílech k dispozici wi-fi, elektrické zásuvky a USB porty pro dobíjení. Cestujícím s kojenci nabízejí přebalovací pult a lidem na vozíku komfortní bezbariérové cestování. Úplnou novinkou u nás v republice je i speciální zásuvka pro dobíjení elektrických vozíků,“ doplňuje Jiří Ješeta.

Další jednotky budou dodány ještě v letošním roce pro regionální linku P2 Klatovy – Plzeň – Rokycany – Zdice – Beroun a následovat budou také pro Jihočeský kraj a Vysočinu. Poté budou dodáni třívozoví Panteři pro Olomoucký a Moravskoslezský kraj.


Průměrné hodnocení (6 hlasů): 3.5

Další články této rubriky

RegioSpider vyjel na trať z Postoloprt do České LípyRegioSpider vyjel na trať z Postoloprt do České Lípy

11.10.2021 - Na lince U11 Postoloprty – Louny – Česká Lípa nově nasazují České dráhy čtyři motorové vozy řady 841.2 Stadler RegioShuttle RS1. Celkem 22 vozů zakoupily ČD na konci loňského roku od německého dopravce SWEG. Vlaky projdou… »

 Do Hamburku v budoucnu pojedou Taurusy Do Hamburku v budoucnu pojedou Taurusy

8.10.2021 - Do roku 2025 hodlají České dráhy pořídit další tři vícesystémové lokomotivy Siemens Taurus. Dvě už firma ve svém vozidlovém parku má, další čtyři zakoupila před pár týdny od společnosti Wiener Lokalbahnen Cargo. Stroje řady… »

ČD modernizují lokomotivu pro úzkorozchodnou OsoblažkuČD modernizují lokomotivu pro úzkorozchodnou Osoblažku

29.9.2021 - Na Osoblažku, úzkorozchodnou trať spojující Osoblahu s Třemešnou ve Slezsku, vyjede modernizovaná lokomotiva 705.914, která byla od roku 2016 mimo provoz. Stroj dostane nový motor, opravy se dočká i skříň. Na opravě pracuje… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika