Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Stanice Holoubkov září novotou

Stanice Holoubkov září novotou

18.4.2013 – autor: MILENA VORÁČKOVÁ

Železnice a Holoubkov na Rokycansku k sobě patří už od roku 1869. Právě v tomto roce byla zprovozněna tzv. západní dráha Praha – Plzeň – Brod nad Lesy. Navíc se Holoubkov stal ve 20. letech minulého století vyhlášeným letoviskem obyvatel Plzně i Prahy, a to hlavně díky okolním lesům a také dobré dopravní železniční dostupnosti. Obojí trvá až do dnešních časů.

Stanice Holoubkov září novotou

Fasáda výpravní budovy dělá čest městu i drahám

Taktová doprava zajišťuje zdejším obyvatelům i návštěvníkům kvalitní a rychlé spojení jak s Rokycany a Plzní, tak i s hlavním městem Prahou. Nejbližší stanicí, kde je možné přestoupit na rychlíky, jsou jen devět kilometrů vzdálené Rokycany. Výpravní budova v železniční stanici Holoubkov prošla podobně jako ostatní objekty podél dokončených částí třetího koridoru částečnou revitalizací. Není se čemu divit, vždyť Holoubkov představuje významnou železniční stanici Rokycanska, a proto České dráhy přistoupily k celkové opravě fasády na výpravní budově a skladišti.

Práce začaly v srpnu loňského roku a skončily v listopadu 2012. Na výpravní budově bylo nutné začít částečným otlučením omítky. Následovala penetrace a vyspravení poškozených míst. Po vyštukování byla fasáda natřena barvou ve dvou odstínech. Na objektu skladiště mají nový nátěr okna a dveře a ve štítu skladiště je nové dřevěné obložení soklu. 

Opravy za 800 tisíc korun

Rozsah oprav na zmiňovaných objektech dosáhl v tomto roce bezmála 800 tisíc korun. Spolu s etapou probíhající v roce 2009, ve které byla provedena kompletní výměna střešní krytiny, klempířských prvků a vadných částí krovu výpravní budovy, dokončila RSM Plzeň revitalizaci objektů v této železniční stanici.

Výpravní budova a přilehlé skladiště v Holoubkově po částečné revitalizaci tak vhodně korespondují s moderními stavbami třetího koridoru, které zajistila Správa železniční dopravní cesty. Na cestující zde čekají nová nástupiště s bezbariérovým přístupem, upravené zpevněné plochy. Modernizací prošly i ostatní technologické budovy.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Fotogalerie

Další články této rubriky

Lovosická nástupiště v novém, v Kladně již z peronuLovosická nástupiště v novém, v Kladně již z peronu

12.4.2024 - V rámci našeho infrastrukturního okénka se tentokrát podíváme na čtyři významné stavby, které v posledních měsících doznaly výraznějších změn. Konkrétně na lovosické nádraží, kde jsou již v provozu všechna nová… »

České dráhy posílily údržbu vozů České dráhy posílily údržbu vozů

17.3.2024 - Linka R17 Vltava / Lužnice / Silva Nortica z Prahy do Českých Budějovic, Českých Velenic a Vídně se dlouhodobě potýkala s nedostatkem vozů. Kvůli tomu musely být nasazeny náhradní vozy nebo zkráceny soupravy. České dráhy proto… »

V železničním srdci republiky přibyl už třetí simulátorV železničním srdci republiky přibyl už třetí simulátor

11.3.2024 - ČD Cargo představilo ve druhé polovině února nový simulátor lokomotivy Siemens Vectron. Umístěný je v České Třebové, tradiční baště tuzemských železničářů. Velmi zdařilou a do detailu vyvedenou kopii skutečné kabiny… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika