Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Stanice Holoubkov září novotou

Stanice Holoubkov září novotou

18.4.2013 – autor: MILENA VORÁČKOVÁ

Železnice a Holoubkov na Rokycansku k sobě patří už od roku 1869. Právě v tomto roce byla zprovozněna tzv. západní dráha Praha – Plzeň – Brod nad Lesy. Navíc se Holoubkov stal ve 20. letech minulého století vyhlášeným letoviskem obyvatel Plzně i Prahy, a to hlavně díky okolním lesům a také dobré dopravní železniční dostupnosti. Obojí trvá až do dnešních časů.

Stanice Holoubkov září novotou

Fasáda výpravní budovy dělá čest městu i drahám

Taktová doprava zajišťuje zdejším obyvatelům i návštěvníkům kvalitní a rychlé spojení jak s Rokycany a Plzní, tak i s hlavním městem Prahou. Nejbližší stanicí, kde je možné přestoupit na rychlíky, jsou jen devět kilometrů vzdálené Rokycany. Výpravní budova v železniční stanici Holoubkov prošla podobně jako ostatní objekty podél dokončených částí třetího koridoru částečnou revitalizací. Není se čemu divit, vždyť Holoubkov představuje významnou železniční stanici Rokycanska, a proto České dráhy přistoupily k celkové opravě fasády na výpravní budově a skladišti.

Práce začaly v srpnu loňského roku a skončily v listopadu 2012. Na výpravní budově bylo nutné začít částečným otlučením omítky. Následovala penetrace a vyspravení poškozených míst. Po vyštukování byla fasáda natřena barvou ve dvou odstínech. Na objektu skladiště mají nový nátěr okna a dveře a ve štítu skladiště je nové dřevěné obložení soklu. 

Opravy za 800 tisíc korun

Rozsah oprav na zmiňovaných objektech dosáhl v tomto roce bezmála 800 tisíc korun. Spolu s etapou probíhající v roce 2009, ve které byla provedena kompletní výměna střešní krytiny, klempířských prvků a vadných částí krovu výpravní budovy, dokončila RSM Plzeň revitalizaci objektů v této železniční stanici.

Výpravní budova a přilehlé skladiště v Holoubkově po částečné revitalizaci tak vhodně korespondují s moderními stavbami třetího koridoru, které zajistila Správa železniční dopravní cesty. Na cestující zde čekají nová nástupiště s bezbariérovým přístupem, upravené zpevněné plochy. Modernizací prošly i ostatní technologické budovy.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Fotogalerie

Další články této rubriky

Banány, Plecháče a Bastardi brzy odejdou na zasloužený odpočinekBanány, Plecháče a Bastardi brzy odejdou na zasloužený odpočinek

13.9.2024 - Kvůli zavedení evropského zabezpečovače ETCS na železničních koridorech z Prahy do Ostravy, z Ostravy do Břeclavi a z Břeclavi do Prahy od 1. ledna 2025 zmizí z tuzemských tratí další letitější lokomotivy. V některých… »

Po Branickém mostě opět jezdí vlakyPo Branickém mostě opět jezdí vlaky

18.8.2024 - Branický most se po šedesáti letech dočkal jižní koleje. Koncepčně dvoukolejná stavba byla po desetiletí provozována pouze jako jednokolejná, a to včetně navazujícího úseku do Krče a dále. Přestože se o plánovaném… »

Smíchov a Masaryčka se proměnily ve staveništěSmíchov a Masaryčka se proměnily ve staveniště

8.8.2024 - Přestože se práce na rekonstrukci Masarykova nádraží zpočátku soustředily převážně na prostor kolem sedmé koleje, se začátkem léta začaly ovlivňovat provoz mnohem více. Linky S2 a S22 provozované v Praze se musely přestěhovat… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika