Železničář / Provoz / Stanice Holoubkov září novotou
Stanice Holoubkov září novotou
18.4.2013 – autor: MILENA VORÁČKOVÁ
Železnice a Holoubkov na Rokycansku k sobě patří už od roku 1869. Právě v tomto roce byla zprovozněna tzv. západní dráha Praha – Plzeň – Brod nad Lesy. Navíc se Holoubkov stal ve 20. letech minulého století vyhlášeným letoviskem obyvatel Plzně i Prahy, a to hlavně díky okolním lesům a také dobré dopravní železniční dostupnosti. Obojí trvá až do dnešních časů.
Fasáda výpravní budovy dělá čest městu i drahám
Taktová doprava zajišťuje zdejším obyvatelům i návštěvníkům kvalitní a rychlé spojení jak s Rokycany a Plzní, tak i s hlavním městem Prahou. Nejbližší stanicí, kde je možné přestoupit na rychlíky, jsou jen devět kilometrů vzdálené Rokycany. Výpravní budova v železniční stanici Holoubkov prošla podobně jako ostatní objekty podél dokončených částí třetího koridoru částečnou revitalizací. Není se čemu divit, vždyť Holoubkov představuje významnou železniční stanici Rokycanska, a proto České dráhy přistoupily k celkové opravě fasády na výpravní budově a skladišti.
Práce začaly v srpnu loňského roku a skončily v listopadu 2012. Na výpravní budově bylo nutné začít částečným otlučením omítky. Následovala penetrace a vyspravení poškozených míst. Po vyštukování byla fasáda natřena barvou ve dvou odstínech. Na objektu skladiště mají nový nátěr okna a dveře a ve štítu skladiště je nové dřevěné obložení soklu.
Opravy za 800 tisíc korun
Rozsah oprav na zmiňovaných objektech dosáhl v tomto roce bezmála 800 tisíc korun. Spolu s etapou probíhající v roce 2009, ve které byla provedena kompletní výměna střešní krytiny, klempířských prvků a vadných částí krovu výpravní budovy, dokončila RSM Plzeň revitalizaci objektů v této železniční stanici.
Výpravní budova a přilehlé skladiště v Holoubkově po částečné revitalizaci tak vhodně korespondují s moderními stavbami třetího koridoru, které zajistila Správa železniční dopravní cesty. Na cestující zde čekají nová nástupiště s bezbariérovým přístupem, upravené zpevněné plochy. Modernizací prošly i ostatní technologické budovy.
Fotogalerie
Další články této rubriky
Na obnovu tratí a stanic příští rok půjde bezmála 63 miliard korun
15.12.2024 - Správa železnic bude mít příští rok na obnovu tratí a stanic k dispozici 62,7 miliardy korun, tedy téměř o miliardu víc než letos. Rekordních 39,3 mld. půjde na investice, díky tomu odstartuje například modernizace důležitého… »
V olomouckém depu ČD vylaďuje podvozky vozů nový měřicí lis
15.11.2024 - České dráhy investují nejen do modernizace vozidlového parku, ale i do údržbové a servisní základny. Investice jdou i do vybavení stávajících středisek údržby. V olomouckém depu pracují technici s novinkou, která zajišťuje… »
Na Dni dodavatelů se řešila kvalita i termíny dodávek
10.11.2024 - České dráhy v říjnu uspořádaly další setkání s výrobci nových vlaků, zástupci opravárenských firem i dodavateli náhradních dílů. Už 4. ročník Dne dodavatelů se zaměřil především na kvalitu a termíny dodávaných vozidel… »