Železničář / Provoz / Rychlíky na východ Čech jsou komfortnější
Rychlíky na východ Čech jsou komfortnější
9.8.2016 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ
Na rychlících na trase Praha – Hradec Králové – Trutnov se stále častěji objevují moderní kombinované vozy 1. a 2. třídy, které dříve jezdily na spojích kategorie EC/IC. Cestujícím nabízejí klimatizovaný interiér, výběr z míst za sebou jako v letadle nebo proti sobě, či sklopné nebo pevné stolky a zásuvky 230 V/50 Hz pro napájení drobné elektroniky.
České dráhy letos zahájily postupnou obměnu rychlíkových souprav na lince Praha – Hradec Králové – Trutnov. První komfortní vozy byly nasazeny se začátkem jízdního řádu a další následovaly během jara a uplynulých týdnů. Cestujícím nabízejí klimatizované prostory, elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky, jako jsou mobilní telefony a notebooky nebo větší stolky u vybraných míst, na kterých lze pracovat.
„V současné době již v Hradci Králové disponujeme dvěma desítkami moderních klimatizovaných vozů, které jsme dosud využívali ve vlacích EuroCity na linkách do Vídně nebo Budapešti,“ řekl Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu. „Vagony jsou dnes zařazovány do rychlíků jezdících z Hradce Králové do Prahy. V srpnu skončí výlukové práce mezi Hradcem Králové a Jaroměří a moderní vozy tak budou moci sloužit cestujícím na celé lince z Trutnova do Prahy. Od nového jízdního řádu dále počet moderních klimatizovaných vozidel na této lince ještě zvýšíme,“ upřesnil Michal Štěpán.
Soupravy zatím nejsou kompletní
Do „hradeckých“ rychlíků jsou tak nyní zařazovány až tři moderní klimatizované vozy s předsuvnými, tlačítky ovládanými nástupními dveřmi. Jejich interiér je klimatizovaný a sedačky potažené textilem. U vybraných sedaček jsou větší stolky, na kterých lze například pracovat, nebo hrát stolní hry. Vozy jsou vybaveny elektrickými zásuvkami 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících, jako jsou mobilní telefony nebo notebooky. WC je moderní konstrukce s uzavřeným systémem, které je možné používat také ve stanici.
Dopravce postupně modernizuje i další vlakové soupravy v Královéhradeckém kraji. Vedle současné modernizace rychlíkových souprav, která bude pokračovat i v novém jízdním řádu, České dráhy pořídily v uplynulém období například moderní bezbariérové a klimatizované jednotky RegioPanter pro linku Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř, které na trati dosahují rychlost až 160 km/h. Soupravy jsou vybaveny i wi-fi připojením k internetu. Na dalších tratích jezdí modernizované motorové jednotky Regionova, vratné soupravy z velkých motorových vozů a modernizaci parku doplňuje čtveřice moderních motorových vozů RegioShuttle původem z Německa.
Další články této rubriky
V olomouckém depu ČD vylaďuje podvozky vozů nový měřicí lis
15.11.2024 - České dráhy investují nejen do modernizace vozidlového parku, ale i do údržbové a servisní základny. Investice jdou i do vybavení stávajících středisek údržby. V olomouckém depu pracují technici s novinkou, která zajišťuje… »
Na Dni dodavatelů se řešila kvalita i termíny dodávek
10.11.2024 - České dráhy v říjnu uspořádaly další setkání s výrobci nových vlaků, zástupci opravárenských firem i dodavateli náhradních dílů. Už 4. ročník Dne dodavatelů se zaměřil především na kvalitu a termíny dodávaných vozidel… »
Hrubá stavba velkorysého bubenského nádraží je hotova
28.10.2024 - Při jízdě vlakem z pražského Masarykova nádraží na Kralupy nad Vltavou si nejde nepovšimnout působivé stavby nového nádraží Praha-Bubny. Z celého dříve rozsáhlého kolejiště tamější stanice zbyla jediná kolej, která obloukem… »