Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Restaurační vozy čeká proměna

Restaurační vozy čeká proměna

4.9.2018 – autor: JOSEF HOLEK

ČD reagují na zvýšenou poptávku zákazníků po cestování v první třídě. Již počátkem roku 2019 se objeví první „jedničky“, jež vzniknou kompletní přestavbou jídelních vozů. Na řadu postupně přijde osmnáct restauračních vozů řad WRmee816, tří řady WRmee814 a redesign zasáhne i stávajících šest bistrovozů řady ARmpee832. O zakázku se postará DPOV, dceřiná společnost ČD.

Restaurační vozy čeká proměna

Za změnou stojí kromě potřeby vozů s první třídou záměr dalšího zkvalitnění služeb a snížení provozních nákladů. V soupravě se totiž ušetří jeden vůz. Nové vozy ponesou označení ARmpee. Prvních devět vozů, které budou disponovat velkoprostorovým oddílem první třídy a bistrem, ČD postupně nasadí do poloviny příštího roku. Poté přijdou na řadu další, například šestice bílých vozů řady ARmpee832, které už ČD přestavěly na bistrovozy s první třídou před zhruba devíti lety. „Sladíme styl s přestavěnými vozy z řady WRmee tak, aby byly kdykoliv nahraditelné,“ vysvětlil Jiří Ješeta, ředitel odboru obchodu ČD. „Všechny nové vagony budou mít zhruba stejný počet míst k sezení a stejný koncept kuchyně,“ shrnul Ješeta. K prosinci 2019 bude upraveno

15 vozů, kompletní park bude proměněn o rok později, poslední vozy by tedy měly DPOV opustit na konci roku 2020.„Naše restaurační vozy a jejich nabídka jídel a nápojů jsou i v mezinárodním měřítku velmi oceňované, proto chceme při přestavbě restauračních vozů na bistrovozy zachovat možnosti nabídky kvalitní gastronomie v našich vlacích,“ vysvětlil přeměnu Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu. Kuchyně dostanou nové moderní zařízení. To umožní doplnit nabídku občerstvení. „Zároveň se ale rozšíří model servírování jídel a nápojů přímo na místa cestujících, v 1. třídě. Zachováme také roznášku občerstvení po celé soupravě formou minibaru. Ve velké části dnešního restauračního vozu pak dosadíme interiér 1. třídy, který nabídne další místa a umožní uspořit jeden vůz v soupravě, což se pozitivně promítne do ekonomiky provozu dálkových vlaků,“ doplnil Štěpán.

Jako v Pendolinu

Vnitřky všech vozů budou muset správkaři z valné většiny v dílnách vybourat, tedy hlavně stoly a sedadla v restauračním oddílu. V tomto prostoru pak vznikne žádaná první třída s 30 místy. „Zmenšíme kuchyň a z druhé strany vozu vznikne bar i s výčepním zařízením a dalších 8 míst první třídy. Vybavení kuchyně bude sjednoceno, bude obdobné jako v Pendolinech. Chybět nebude ani konvektomat či myčka. Vše bude opět v nerezu,“ popsal změny Radek Korselt z oddělení produktů Českých drah. A zatímco v původních vozech řady WRmee vznikne celkem 38 míst 1. třídy k sezení, v dnešních ARmpee jich bude 41. Vizuálně se bude vnitřek vozů nové řady ARmee blížit modernizované první třídě Pendolina. Místa však budou míst stejnou chronologii číslování, takže oba typy ARmpee budou vzájemně zaměnitelné, neboť v rezervačním systému bude vždy 38 míst. Národní dopravce nové vozy nasadí například na linku Ex2 mířící z Prahy přes Valašské Meziříčí do Žiliny.

V současnosti ČD provozují 37 restauračních a 20 bistrovozů včetně vlaků Pendolino a railjet. Ty jsou zařazeny v provozu na šesti různých dálkových linkách. Na dalších mají cestující k dispozici nabídku občerstvení z pojízdného minibaru, nebo prostřednictvím automatů. Na několika linkách poskytují občerstvení také zahraniční společnosti z Rakouska, Maďarska nebo z Polska.


Průměrné hodnocení (18 hlasů): 3.83

Další články této rubriky

V olomouckém depu ČD vylaďuje podvozky vozů nový měřicí lis V olomouckém depu ČD vylaďuje podvozky vozů nový měřicí lis

15.11.2024 - České dráhy investují nejen do modernizace vozidlového parku, ale i do údržbové a servisní základny. Investice jdou i do vybavení stávajících středisek údržby. V olomouckém depu pracují technici s novinkou, která zajišťuje… »

Na Dni dodavatelů se řešila kvalita i termíny dodávekNa Dni dodavatelů se řešila kvalita i termíny dodávek

10.11.2024 - České dráhy v říjnu uspořádaly další setkání s výrobci nových vlaků, zástupci opravárenských firem i dodavateli náhradních dílů. Už 4. ročník Dne dodavatelů se zaměřil především na kvalitu a termíny dodávaných vozidel… »

Hrubá stavba velkorysého bubenského nádraží je hotovaHrubá stavba velkorysého bubenského nádraží je hotova

28.10.2024 - Při jízdě vlakem z pražského Masarykova nádraží na Kralupy nad Vltavou si nejde nepovšimnout působivé stavby nového nádraží Praha-Bubny. Z celého dříve rozsáhlého kolejiště tamější stanice zbyla jediná kolej, která obloukem… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika