Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / RegioSpidery na Vysočině už mají wi-fi

RegioSpidery na Vysočině už mají wi-fi

12.10.2018 – autor: MARTIN HARÁK

Cestující v moderních motorových vozech RegioSpider jezdících na Vysočině mohou od konce srpna nově využívat připojení k internetu prostřednictvím palubní wi-fi sítě. Dostupnost internetu ve vozech ČD byla zajištěna na základě objednávky Kraje Vysočina, který regionální osobní dopravu financuje.

RegioSpidery na Vysočině už mají wi-fi

Všechny motorové řady 841 typu Stadler RS 1 švýcarské provenience byly nedávno vybaveny bezdrátovou technologií wi-fi. Jde o výrazné zvýšení komfortu pro zákazníky národního dopravce na vlakových spojích zajišťovaných v rámci postupně zaváděného systému pod názvem Veřejná doprava Vysočiny. Vlastní instalaci moderní technologie pak uskutečnili pracovníci dceřiné společnosti Českých drah Dílny pro opravu vozidel (DPOV) ze závodu v Nymburce.

Montáž za dva týdny

Třináctka vysočinských Stadlerů deponovaných ve Středisku údržby Oblastního centra údržby (OCÚ) Východ v Havlíčkově Brodě byla díky kooperaci zaměstnanců dceřiné společnosti DPOV a Odboru informatiky ČD vybavena během pouhých dvou týdnů kompletním zařízením na distribuci internetu ve vozidlech. Samotné montáži předcházel proces schvalování, kdy bylo vydáno rozhodnutí Drážního úřadu s povolením na instalaci a šíření wi-fi signálu u vozidel řady 841. Podle vedoucího havlíčkobrodského Střediska údržby (OCÚ Východ) Jaroslava Prchala společnost ČD Telematika zajistila SIM karty do routerů a DPOV zabezpečila elektromontéry, kteří se postarali o základní montáž kabeláže a vlastní zástavbu routerů včetně koncového odzkoušení celého zařízení.

„Vlastní instalace do vozidel započala 17. srpna, kdy se současně uskutečnil schvalovací proces za účasti všech zúčastněných odborů Českých drah, DPOV a OCÚ Východ. Byly přezkoušeny všechny funkce zařízení po montáži za jízdy na trati Havlíčkův Brod – Žďár nad Sázavou a zpět s výborným výsledkem. Jediným úskalím se stal havlíčkobrodský tunel směrem na Brno, kde bohužel není žádný signál, takže ani tam wi-fi nefungovala. První motorový vůz technici upravovali celý den, další vozidla stihli připravit v počtu dvou kusů denně,“ popsal průběh prací Jaroslav Prchal.

Stadlery po celé Vysočině

Z celkového počtu třinácti „vysočinských“ Stadlerů je jedenáct zařazeno v pravidelném turnusu a dva vozy slouží jako záložní, takže odstávka jednotlivých vozidel nečinila žádné zvláštní problémy. Zajímavostí pro cestující, ale i posádky vlaku je signalizace funkčnosti přenosu signálu přímo v interiéru velkoprostorového oddílu. Dvě „ledky“ svítící zeleně oznamují, že je vše funkční. Pokud se však rozsvítí dolní dioda červeně, znamená to, že internet nejde, pokud horní, tak jde o chybu v routeru, tedy i v celém systému. V tom případě je nutné sjednat nápravu odbornou opravou. Výrobce nicméně žádné speciální závady nepředpokládá.

Motorové vozy řady 841 vybavené moderní technologií jezdí prakticky po celé Vysočině, potkat je lze třeba na ose Nové Město na Moravě – Žďár nad Sázavou – Havlíčkův Brod – Jihlava – Slavonice, resp. Horní Cerekev – Pelhřimov nebo Počátky-Žirovnice, ale také například na lokálkách z Havlíčkova Brodu do Humpolce či z Křižanova do Studence.


Průměrné hodnocení (10 hlasů): 3.7

Další články této rubriky

Nejrychlejší stroje ČD v provozuNejrychlejší stroje ČD v provozu

29.5.2020 - České dráhy nasadily do provozu dvě moderní třísystémové elektrické lokomotivy 1216.903, respektive 1216.902, známé jako Taurus. První stroj vyrazil na trať symbolicky 1. dubna. Stroj v korporátním nátěru ČD odvezl odpoledne vlak… »

Na přejezdy dohlédnou chytré kameryNa přejezdy dohlédnou chytré kamery

28.5.2020 - Dlouho připravované dovybavení rizikových železničních přejezdů automatickým monitoringem přestupků řidičů se pomalu rozbíhá. Správa železnic od 18. května spustí provoz další „inteligentní“ kamery. Po pilotním projektu v… »

ČD Muzeum opraví dvě parní lokomotivy ČD Muzeum opraví dvě parní lokomotivy

30.4.2020 - Centrum historických vozidel Českých drah (CHV) chce opravit parní lokomotivy 423.009 a 525.101 z Olomouce a Veselí nad Moravou. Spolu se strojem 433.002, který je v majetku Národního technického muzea, byly nedávno převezeny do ČD Muzea… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika