Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Regionální linky vylepší až 120 nových souprav

Regionální linky vylepší až 120 nových souprav

24.9.2018 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ

České dráhy vyhlásily soutěže na dodávku až 60 moderních elektrických jednotek s kapacitou až 240 míst a stejný počet motorových jednotek s kapacitou až 120 míst. Rámcové smlouvy uzavřené s vítězi umožní národnímu dopravci pružně reagovat na objednávku krajů při zajištění dopravní obslužnosti v regionech a co nejdříve po uzavření kontraktů nasadit nová komfortní vozidla do provozu.

Regionální linky vylepší až 120 nových souprav

„Vypsání dalších soutěží na pořízení elektrických jednotek s kapacitou do 240 míst a motorových souprav s kapacitou 120 míst pro regionální dopravu spadá do našeho plánu nabídnout krajům v případě uzavření smluv na zajištění dopravní obslužnosti po roce 2019 co nejrychleji moderní, bezbariérové vlaky vybavené audiovizuálním informačním systémem nebo wi-fi připojením k internetu,“ vysvětlil důvod vypsání veřejných zakázek Pavel Krtek, předseda představenstva a generální ředitel ČD.

Elektrické jednotky až 160 km/h

Vítězný uchazeč mezinárodního tendru má ČD dodat moderní, klimatizované, nízkopodlažní elektrické jednotky s kapacitou až 240 míst k sezení, určené pro obě hlavní trakční soustavy v ČR (3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC) a pro rychlost až 160 km/h. V provozu bude možné spojit až 3 jednotky do jednoho vlaku ovládaného jedním strojvedoucím s kapacitou cca 720 míst k sezení. Vysokou bezpečnost provozu zajistí vybavení nejmodernějším evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS. Hodnota tohoto rámcového kontraktu se očekává ve výši cca 9,7 miliardy korun.

„Naše nové vlaky nabídnou komfortní cestování všem zákazníkům. Budou bezbariérové, klimatizované, cestující v nich najdou elektrické zásuvky pro napájení mobilních telefonů a další elektroniky, v případě přání krajů také wi-fi připojení k internetu, místa pro kočárky a jízdní kola, nebo dokonce takové vychytávky, jako je přebalovací pult pro maminky, které cestují s nejmenšími dětmi,“ dodal člen představenstva ČD odpovědný za úsek techniky, servisu a majetku Miroslav Kupec.

Bezbariérové motoráky pro regiony

Vítězný uchazeč mezinárodního tendru má Českým drahám dodat moderní, klimatizované, nízkopodlažní motorové jednotky s kapacitou 120 míst k sezení určené pro regionální a meziregionální dopravu splňující aktuální přísné emisní normy. V provozu bude možné spojit až tři jednotky do jednoho vlaku ovládaného jedním strojvedoucím s kapacitou 360 míst k sezení. Vysokou bezpečnost provozu zajistí vybavení nejmodernějším evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS a komunikačním zařízením GSM-R. Jednotky mají být schopné jezdit rychlostí alespoň 120 km/h. Hodnota tohoto rámcového kontraktu se očekává ve výši zhruba 5,1 miliardy korun. 

Příprava na otevírání trhu

České dráhy se připravují na otevírání trhu, soutěže i na nové smlouvy o dopravní obslužnosti po roce 2019. V této souvislosti soutěží dodávky dostatečného množství moderních vlaků, které mohou být po uzavření smluv na dopravní obslužnost objednány a uvedeny po roce 2019 do provozu.

V současnosti vrcholí výroba devíti elektrických jednotek RegioPanter pro Plzeňský kraj, které budou uvedeny do provozu na přelomu letošního a budoucího roku, a objednáno bylo 50 moderních osobních vozů, které mají zajistit provoz na lince Praha–Brno–Bratislava–Budapešť, jakož i dalších až 90 vozů pro dálkovou dopravu.

Běží také soutěže na dodávku 10 motorových bezbariérových jednotek pro linku Praha – Kladno a další regionální spoje vycházející z Kladna směrem do Rakovníka nebo Kralup nad Vltavou. Další jsou vypsány na pět patrových třívozových jednotek typu push-pull pro Moravskoslezský kraj a 50 regionálních elektrických jednotek s kapacitou 160 míst, se kterými se počítá pro provoz v různých krajích. ČD také poptávají pětiletý pronájem 15 elektrických lokomotiv pro rychlost 160 km/h a plánují nákup elektrických lokomotiv.


Průměrné hodnocení (12 hlasů): 4.17

Další články této rubriky

Po Branickém mostě opět jezdí vlakyPo Branickém mostě opět jezdí vlaky

18.8.2024 - Branický most se po šedesáti letech dočkal jižní koleje. Koncepčně dvoukolejná stavba byla po desetiletí provozována pouze jako jednokolejná, a to včetně navazujícího úseku do Krče a dále. Přestože se o plánovaném… »

Smíchov a Masaryčka se proměnily ve staveništěSmíchov a Masaryčka se proměnily ve staveniště

8.8.2024 - Přestože se práce na rekonstrukci Masarykova nádraží zpočátku soustředily převážně na prostor kolem sedmé koleje, se začátkem léta začaly ovlivňovat provoz mnohem více. Linky S2 a S22 provozované v Praze se musely přestěhovat… »

Vliv proměny vozidlového parku na jeho údržbuVliv proměny vozidlového parku na jeho údržbu

24.7.2024 - Cestující pří jízdě vlakem zpravidla upřednostňují moderní vozidla. Proto je pozitivní, že se Českým drahám daří starší vagony, jednotky a soupravy postupně nahrazovat novými. To však klade další a nemalé nároky na techniky,… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika