Železničář / Provoz / Práce na dvou parních lokomotivách pokračují
Práce na dvou parních lokomotivách pokračují
16.5.2019 – autor: JOSEF HOLEK
Do dílen Deutsche Bahn v Meiningenu odjel z ČD Muzea v Lužné u Rakovníka opravený kotel z právě rekonstruované parní lokomotivy 365.024. Do Německa odcestoval dvacetitunový náklad na kamionu ve čtvrtek 25. dubna. V dílnách DB jej technici svážou s pojezdem, který je v Meiningenu už od loňského léta.
Pracovat se bude i na dalším příslušenství včetně pneumatické a mechanické brzdy či oplášťování kotle. Hotovo by mělo být zhruba do roka. Na kotel správkaři Českých drah už namontovali armatury a za účasti zkušebního komisaře úspěšně natlakovali. „Třistapětašedesátka“ není jedinou lokomotivou z vozidlového parku Centra historických vozidel, která letos projde rukama správkařů. Na rám bude v Lužné v dohledné době zavázán i kotel ze stroje 434.2186, který si odbyl rekonstrukci v kolínské firmě SEA. Z rámu Čtyřkoláku ještě budou vyvázány všechny nápravy a taktéž odeslány do Meiningenu, aby zde dostaly nové obruče. Němci by vše měli zvládnout do několika týdnů. Kompletně by měl být Čtyřkolák hotov do konce roku.
Další články této rubriky
V olomouckém depu ČD vylaďuje podvozky vozů nový měřicí lis
15.11.2024 - České dráhy investují nejen do modernizace vozidlového parku, ale i do údržbové a servisní základny. Investice jdou i do vybavení stávajících středisek údržby. V olomouckém depu pracují technici s novinkou, která zajišťuje… »
Na Dni dodavatelů se řešila kvalita i termíny dodávek
10.11.2024 - České dráhy v říjnu uspořádaly další setkání s výrobci nových vlaků, zástupci opravárenských firem i dodavateli náhradních dílů. Už 4. ročník Dne dodavatelů se zaměřil především na kvalitu a termíny dodávaných vozidel… »
Hrubá stavba velkorysého bubenského nádraží je hotova
28.10.2024 - Při jízdě vlakem z pražského Masarykova nádraží na Kralupy nad Vltavou si nejde nepovšimnout působivé stavby nového nádraží Praha-Bubny. Z celého dříve rozsáhlého kolejiště tamější stanice zbyla jediná kolej, která obloukem… »