Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Plecháče, Banány, Peršingy a Bastardi se pomalu loučí

Plecháče, Banány, Peršingy a Bastardi se pomalu loučí

1.4.2022 – autor: JOSEF HOLEK, PETR ŠŤÁHLAVSKÝ

Modernizace vozidlového parku, nová pravidla údržby ECM od letošního léta a zavedení ETCS od 1. ledna 2025 na hlavních koridorech vedou k postupnému vyřazování neperspektivních vozových řad. České dráhy v této dekádě vyřadí celkem 900 starších vozidel a nahradí je moderními lokomotivami a jednotkami.

Plecháče, Banány, Peršingy a Bastardi se pomalu loučí

Naše Vize 2030 počítá s vyřazením typů, které jsou na konci své životnosti, ale také těch, které jsou zastoupeny malým počtem nebo jejich provoz je z různých příčin, například kvůli instalaci ETCS, neperspektivní. Počítáme s tím, že se sníží různorodost našeho vozidlového parku a díky tomu se zjednoduší údržba a opravy,“ vysvětlil náměstek generálního ředitele Českých drah pro servis Michal Kraus. 
Díky dodávce jednotek RegioPanter a Moravia začne útlum řady 242 přezdívané Plecháč. Tento rok zmizí z čela regionálních osobních vlaků v Čechách a po dodání nových jednotek na jižní Moravu také v tomto regionu. Během dvou až tří let klesne jejich potřeba z 50 lokomotiv na několik málo posledních kusů. Podle současných plánů dojezdí do roku 2025. Stejný osud čeká starší elektrické jednotky řad 560 a 460. I v tomto případě je ukončení jejich provozu spojeno s plánovanou obnovou vozidel na Moravě. Ukončení provozu všech starších pantografů se předpokládá v roce 2024. 
Zahájení provozu pod dohledem zabezpečovače ETCS vyřadí do konce roku 2024 také 150.2 a 151 a stejný osud čeká málo početnou řadu 371 či stroje řad 162 a 163 bez komunikační sítě wire train bus (WTB). Ani u nich se nevyplatí instalace ETCS. Naopak se rozroste počet Vectronů. „Letos nasadíme do provozu další desítku těchto pronajatých strojů,“ upřesnil Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. Dopravce postupně snižuje i počet vozidel řad 810 a 814. Mnohé nahradí vozidla zakoupená v zahraničí, např. Stadler RS 1, nebo nové motorové jednotky PESA.


Průměrné hodnocení (13 hlasů): 2.54

Další články této rubriky

Práce na kladenském S-bahnu se blíží k závěruPráce na kladenském S-bahnu se blíží k závěru

18.7.2024 - Trať mezi kladenským centrálním nádražím a stanicí Kladno-Ostrovec přes zastávku Kladno město sice měří pouze lehce přes pět kilometrů, práce na její modernizaci však svým rozsahem patří mezi nejvýznamnější tuzemské… »

V Pardubicích slouží nová zastávka i lávkaV Pardubicích slouží nová zastávka i lávka

10.7.2024 - Po bezmála čtyřech letech skončila modernizace železničního uzlu v Pardubicích. Cestující díky tomu mohou využívat nové moderní nástupiště, pohodlně dostupné výtahy a eskalátory. Část vlaků také začala zajíždět na novou… »

Nová stanice v Bubnech už pomalu získává podobuNová stanice v Bubnech už pomalu získává podobu

16.6.2024 - Už více než rok trvá kompletní rekonstrukce úseku železniční trati mezi pražskými Bubny a Výstavištěm. Letos výrazně pokročila především výstavba čtyřkolejné stanice v Bubnech, včetně navazujících estakád. Ty nahradí jak… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika