Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Plecháče, Banány, Peršingy a Bastardi se pomalu loučí

Plecháče, Banány, Peršingy a Bastardi se pomalu loučí

1.4.2022 – autor: JOSEF HOLEK, PETR ŠŤÁHLAVSKÝ

Modernizace vozidlového parku, nová pravidla údržby ECM od letošního léta a zavedení ETCS od 1. ledna 2025 na hlavních koridorech vedou k postupnému vyřazování neperspektivních vozových řad. České dráhy v této dekádě vyřadí celkem 900 starších vozidel a nahradí je moderními lokomotivami a jednotkami.

Plecháče, Banány, Peršingy a Bastardi se pomalu loučí

Naše Vize 2030 počítá s vyřazením typů, které jsou na konci své životnosti, ale také těch, které jsou zastoupeny malým počtem nebo jejich provoz je z různých příčin, například kvůli instalaci ETCS, neperspektivní. Počítáme s tím, že se sníží různorodost našeho vozidlového parku a díky tomu se zjednoduší údržba a opravy,“ vysvětlil náměstek generálního ředitele Českých drah pro servis Michal Kraus. 
Díky dodávce jednotek RegioPanter a Moravia začne útlum řady 242 přezdívané Plecháč. Tento rok zmizí z čela regionálních osobních vlaků v Čechách a po dodání nových jednotek na jižní Moravu také v tomto regionu. Během dvou až tří let klesne jejich potřeba z 50 lokomotiv na několik málo posledních kusů. Podle současných plánů dojezdí do roku 2025. Stejný osud čeká starší elektrické jednotky řad 560 a 460. I v tomto případě je ukončení jejich provozu spojeno s plánovanou obnovou vozidel na Moravě. Ukončení provozu všech starších pantografů se předpokládá v roce 2024. 
Zahájení provozu pod dohledem zabezpečovače ETCS vyřadí do konce roku 2024 také 150.2 a 151 a stejný osud čeká málo početnou řadu 371 či stroje řad 162 a 163 bez komunikační sítě wire train bus (WTB). Ani u nich se nevyplatí instalace ETCS. Naopak se rozroste počet Vectronů. „Letos nasadíme do provozu další desítku těchto pronajatých strojů,“ upřesnil Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. Dopravce postupně snižuje i počet vozidel řad 810 a 814. Mnohé nahradí vozidla zakoupená v zahraničí, např. Stadler RS 1, nebo nové motorové jednotky PESA.


Průměrné hodnocení (13 hlasů): 2.54

Další články této rubriky

V olomouckém depu ČD vylaďuje podvozky vozů nový měřicí lis V olomouckém depu ČD vylaďuje podvozky vozů nový měřicí lis

15.11.2024 - České dráhy investují nejen do modernizace vozidlového parku, ale i do údržbové a servisní základny. Investice jdou i do vybavení stávajících středisek údržby. V olomouckém depu pracují technici s novinkou, která zajišťuje… »

Na Dni dodavatelů se řešila kvalita i termíny dodávekNa Dni dodavatelů se řešila kvalita i termíny dodávek

10.11.2024 - České dráhy v říjnu uspořádaly další setkání s výrobci nových vlaků, zástupci opravárenských firem i dodavateli náhradních dílů. Už 4. ročník Dne dodavatelů se zaměřil především na kvalitu a termíny dodávaných vozidel… »

Hrubá stavba velkorysého bubenského nádraží je hotovaHrubá stavba velkorysého bubenského nádraží je hotova

28.10.2024 - Při jízdě vlakem z pražského Masarykova nádraží na Kralupy nad Vltavou si nejde nepovšimnout působivé stavby nového nádraží Praha-Bubny. Z celého dříve rozsáhlého kolejiště tamější stanice zbyla jediná kolej, která obloukem… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika