Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Plecháče, Banány, Peršingy a Bastardi se pomalu loučí

Plecháče, Banány, Peršingy a Bastardi se pomalu loučí

1.4.2022 – autor: JOSEF HOLEK, PETR ŠŤÁHLAVSKÝ

Modernizace vozidlového parku, nová pravidla údržby ECM od letošního léta a zavedení ETCS od 1. ledna 2025 na hlavních koridorech vedou k postupnému vyřazování neperspektivních vozových řad. České dráhy v této dekádě vyřadí celkem 900 starších vozidel a nahradí je moderními lokomotivami a jednotkami.

Plecháče, Banány, Peršingy a Bastardi se pomalu loučí

Naše Vize 2030 počítá s vyřazením typů, které jsou na konci své životnosti, ale také těch, které jsou zastoupeny malým počtem nebo jejich provoz je z různých příčin, například kvůli instalaci ETCS, neperspektivní. Počítáme s tím, že se sníží různorodost našeho vozidlového parku a díky tomu se zjednoduší údržba a opravy,“ vysvětlil náměstek generálního ředitele Českých drah pro servis Michal Kraus. 
Díky dodávce jednotek RegioPanter a Moravia začne útlum řady 242 přezdívané Plecháč. Tento rok zmizí z čela regionálních osobních vlaků v Čechách a po dodání nových jednotek na jižní Moravu také v tomto regionu. Během dvou až tří let klesne jejich potřeba z 50 lokomotiv na několik málo posledních kusů. Podle současných plánů dojezdí do roku 2025. Stejný osud čeká starší elektrické jednotky řad 560 a 460. I v tomto případě je ukončení jejich provozu spojeno s plánovanou obnovou vozidel na Moravě. Ukončení provozu všech starších pantografů se předpokládá v roce 2024. 
Zahájení provozu pod dohledem zabezpečovače ETCS vyřadí do konce roku 2024 také 150.2 a 151 a stejný osud čeká málo početnou řadu 371 či stroje řad 162 a 163 bez komunikační sítě wire train bus (WTB). Ani u nich se nevyplatí instalace ETCS. Naopak se rozroste počet Vectronů. „Letos nasadíme do provozu další desítku těchto pronajatých strojů,“ upřesnil Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. Dopravce postupně snižuje i počet vozidel řad 810 a 814. Mnohé nahradí vozidla zakoupená v zahraničí, např. Stadler RS 1, nebo nové motorové jednotky PESA.


Průměrné hodnocení (7 hlasů): 3.29

Další články této rubriky

Kocoury čeká omlazovací kúra Kocoury čeká omlazovací kúra

31.3.2022 - České dráhy nechají kompletně zrekonstruovat ve firmě CZ LOKO všech čtrnáct motorových lokomotiv řady 742. Zakázku za bezmála sedm set milionů Kč by měla společnosti dokončit do dvou let. Po modernizaci budou lokomotivy… »

ČD otevřely novou opravárenskou haluČD otevřely novou opravárenskou halu

30.3.2022 - České dráhy otevřely moderní opravárenskou halu v Plzni. Reagují tím na rostoucí počet nových vlaků v západních Čechách a potřebu zajistit pro ně kvalitní zázemí. Opravárenská hala nabízí 400 metrů kolejí, dílny,… »

Simulátory jsou stoprocentně vytíženéSimulátory jsou stoprocentně vytížené

29.3.2022 - Simulátory pro strojvedoucí, které si České dráhy pořídily před třemi roky, se osvědčují. Za rok dokážou otestovat tisíce zaměstnanců a jejich vytíženost je prý stoprocentní. Zařízení za více než třicet milionů korun… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika