Železničář / Provoz / Pavouci se na čas usídlili v okolí Kralup
Pavouci se na čas usídlili v okolí Kralup
16.12.2021 – autor: JOSEF HOLEK S VYUŽITÍM TZ
Cestující jezdící pravidelně z Kralup nad Vltavou do Loun a Velvar od začátku listopadu vozí před časem zakoupené motorové vozy řady 841. České dráhy tu v rámci zkušebního provozu nasadily čtyři vozidla. Ta v provozu dočasně nahradila starší motoráky řad 809 a 810.
Čtyři nízkopodlažní motorové vozy řady 841 slouží od začátku listopadu cestujícím na spojnicích Kralup nad Vltavou s Louny anebo Velvary. Na trasách nahradily starší motorové vozy řad 809 a 810. ČD RegioSpidery testují pro možné budoucí využití typově obdobných vozidel právě v okolí Prahy. Znamená to tedy, že jsou na trasách jen dočasně.
„Pracujeme na tom, aby cestování vlaky bylo pro cestující komfortní a odpovídalo požadavkům a očekáváním, které jsou na ně v dnešní době kladeny. Tyto RegioSpidery nahradí starší a již nevyhovující motoráky a jsem přesvědčený o tom, že cestující s jejich nabízeným servisem budou spokojeni,“ uvedl radní pro veřejnou dopravu Středočeského kraje Petr Borecký, který se spolu se zástupci ČD zúčastnil jedné z prvních jízd. „Nasazení těchto komfortnějších vozidel vnímám jako jeden z dalších kroků v modernizaci veřejné dopravy. Přepravní komfort 21. století je pro nás prioritou i v odlehlejších částech kraje. Nízkopodlažní vlaky nabízejí pohodlné a bezpečné cestování osobám se sníženou pohyblivostí, především vozíčkářům a seniorům, ale současně i cyklistům nebo maminkám s dětmi,“ doplnil ředitel IDSK Zdeněk Šponar.
Po modernizaci jinam
Nízkopodlažní vlaky České dráhy odkoupily na konci loňského roku od německého dopravce SWEG. „Motorové vozy Stadler RS1 byly vyrobeny v roce 1997 a cestujícím nabízí 71 míst k sezení, prostorný interiér, bezbariérový přístup a dostatek místa. S délkou přes 25 metrů a váhou kolem 50 tun dosahují maximální rychlosti 120 km/h, podvozkový pojezd vozidla navíc lépe absorbuje nerovnosti kolejiště a tím zásadně zlepšuje jízdní komfort,“ řekl člen představenstva ČD a náměstek pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
Vlaky z dvaadvacetikusové série nakoupené od SWEG budou v okolí Kralup nad Vltavou jezdit více než rok, potom je čeká modernizace. ČD je dovybaví technologií wi-fi, úprav se dočká audiovizuální informační systém, doinstalovány budou klimatizace a elektrické zásuvky, sedačky si dopřejí nové čalounění a skříň nový lak podle požadavku objednatele. A kam definitivně zamíří poté? Od prosince 2023 je dopravce po modernizaci nasadí na linky v krajích Ústeckém a Pardubickém. Vždy po jedenácti kusech. Do té doby budou postupně jezdit ve středních Čechách, Vysočině a Ústeckém kraji, přičemž na ústecké krajské lince U11 z Postoloprt přes Louny do České Lípy už zůstanou i po modernizaci.
ČD již nyní jednají se Středočeským krajem o pořízení typově obdobných moderních vozidel, která by zlepšila kvalitu cestování nejen na této trati, ale i na jiných regionálních tratích ve středních Čechách. Stejný typ vozidel národní dopravce provozuje již řadu let pod názvem RegioSpider v Libereckém kraji nebo na Vysočině.
Další články této rubriky
V olomouckém depu ČD vylaďuje podvozky vozů nový měřicí lis
15.11.2024 - České dráhy investují nejen do modernizace vozidlového parku, ale i do údržbové a servisní základny. Investice jdou i do vybavení stávajících středisek údržby. V olomouckém depu pracují technici s novinkou, která zajišťuje… »
Na Dni dodavatelů se řešila kvalita i termíny dodávek
10.11.2024 - České dráhy v říjnu uspořádaly další setkání s výrobci nových vlaků, zástupci opravárenských firem i dodavateli náhradních dílů. Už 4. ročník Dne dodavatelů se zaměřil především na kvalitu a termíny dodávaných vozidel… »
Hrubá stavba velkorysého bubenského nádraží je hotova
28.10.2024 - Při jízdě vlakem z pražského Masarykova nádraží na Kralupy nad Vltavou si nejde nepovšimnout působivé stavby nového nádraží Praha-Bubny. Z celého dříve rozsáhlého kolejiště tamější stanice zbyla jediná kolej, která obloukem… »