Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Pantery na jihu Moravy si získaly srdce cestujících i posádky

Pantery na jihu Moravy si získaly srdce cestujících i posádky

17.6.2015 – autor: MARTIN HARÁK

RegioPantery se staly nejmodernějšími regionálními vozidly v Jihomoravském kraji. Cestující oceňují především jejich vysoký komfort a posádky i strojvedoucí zase příjemné pracovní prostředí. Po dodávce poslední sedmé jednotky se tak linka S2 IDS JMK z větší části stala bezbariérovou a díky novým vlakům si železnice nachází další zákazníky. Tato nová generace vozidel národního dopravce se stává vlajkovou lodí na jihu Moravy, k níž v krátké době přibyde další flotila podobných rychlíkových jednotek typu InterPanter.

Pantery na jihu Moravy si získaly srdce cestujících i posádky

RegioPantery uvítali strojvedoucí především mladších ročníků, kteří v těchto nových strojích spatřili budoucnost v profesním růstu. Díky aktivnímu přístupu většiny z nich měli při zavádění do provozu správkaři aktuální výstupy o tom, co by se mohlo zlepšit, a navíc s jakými problémy se museli strojvedoucí během jízdy vypořádávat. „Vznikl tak kvalitní informační tok, který naší správkárně v brněnských Maloměřicích významně pomohl. Servisní technici výrobního závodu mohli rychle začít odstraňovat problémová místa, jako bylo ovládání dveří či vzájemná elektronická komunikace mezi jednotkami nebo i jednotlivými články na jednom vlaku. To se podařilo a vlaky jezdí opravdu již bez větších závad. V současné době provádíme jen některé dílčí úpravy, ale kvůli tomu jednotky neodstavujeme. Vše lze zvládnout v běžném údržbovém režimu,“ vysvětluje vedoucí Odboru provozu brněnského DKV Alois Kotrba. Upřesnil, že v Brně jsou přichystáni i na eventuální dislokaci pětičlánkových jednotek InterPanter.

Prioritou je bezbariérovost a také bezdrátové připojení

Starší občané určitě ocení bezbariérové, nízkopodlažní provedení nového „pantografu“ a určitě všichni v letních horkách i klimatizaci v celé jednotce, což byl dosud na jihomoravských regionálních tratích úkaz více než vzácný. Podobně to bylo i s wi-fi, které na Panterech vítají především mladí lidé. Ti si během jízdy vlaku chatují se svými kamarády či se probírají e-mailovou poštou. Nevýhodou je bohužel to, že právě linka S2 jihomoravského integrovaného dopravního systému jezdí mezi Brnem a Blanskem mnoha tunely, kde není zrovna optimální mobilní signál. To se bohužel týká i wi-fi. Nicméně na dalších úsecích z Brna směrem na Křenovice, nebo naopak z Blanska přes Letovice do Březové nad Svitavou, je signál lepší a bezdrátové připojení se hojně využívá.

Každý také ocení tichý chod vozid­la. Je to obrovský rozdíl hlavně oproti starým pantografovým jednotkám řady 560, jejichž brzdění často „rve uši“. Navíc je z každého sedadla možné dohlédnout na informační systém, jenž zprostředkovává informace o trase vozidla, časové poloze a také směru, kam vlak jede. Vzhledem k tomu, že jde o dvou- nebo třívozové jednotky, je obsluha vlaku snadno a rychle dostupná. Pokud průvodčího nebo vlakvedoucího někdo z cestujících potřebuje, tak se rozhlédnutím do průchozí uličky může rychle orientovat, kde se zaměstnanec ČD právě nachází, případně jej může zavolat prostřednictvím interkomu, který se nachází v každé jednotce. Líbí se i pěkný, prostorný a světlý interiér a také to, že se vlakem dá pohodlně procházet dostatečně širokou uličkou a na všechno je dost prostoru – jak na příruční zavazadla, tak i na kola, případně dětské kočárky.

Specialitou spojování a rozpojování vlaků

Na vlacích, kde jsou spojené dvou- a třívozové jednotky, je k dispozici v každé jednotce jeden člen obsluhy vlaku. To je důležité i z toho důvodu, že se řada vlakových spojů na brněnském hlavním nádraží dělí. „Obě jednotky se během několika málo minut od sebe rozpojí, či naopak spojí díky automatickým spřáhlům a náš personál dopředu informuje cestující o tom, která část vlaku pokračuje dále, nebo naopak končí v Brně na hlavním nádraží. V případě potřeby si pak lidé přestoupí do přední nebo zadní jednotky a pokračují v jízdě. Spojené jednotky jezdí především na ramenu Brno – Letovice z důvodu zvýšené poptávky po železniční dopravě. Výjimkou nejsou ani jedny z prvních spojů z Vyškova do Brna či ranní nebo odpolední obraty do Křenovic,“ informuje Miroslav Kováč, který pracuje jako dozorčí ZAP Brno.


Průměrné hodnocení (6 hlasů): 3.5

Další články této rubriky

České dráhy jsou připraveny pořídit si rychlovlakyČeské dráhy jsou připraveny pořídit si rychlovlaky

22.10.2021 - České dráhy jednoznačně podporují výstavbu vysokorychlostních tratí a každý zprovozněný úsek vnímají jako přínos pro dálkovou dopravu z hlediska rychlosti i stability jízdního řádu. To jsou základní argumenty v rámci pozice… »

RegioSpider vyjel na trať z Postoloprt do České LípyRegioSpider vyjel na trať z Postoloprt do České Lípy

11.10.2021 - Na lince U11 Postoloprty – Louny – Česká Lípa nově nasazují České dráhy čtyři motorové vozy řady 841.2 Stadler RegioShuttle RS1. Celkem 22 vozů zakoupily ČD na konci loňského roku od německého dopravce SWEG. Vlaky projdou… »

 Do Hamburku v budoucnu pojedou Taurusy Do Hamburku v budoucnu pojedou Taurusy

8.10.2021 - Do roku 2025 hodlají České dráhy pořídit další tři vícesystémové lokomotivy Siemens Taurus. Dvě už firma ve svém vozidlovém parku má, další čtyři zakoupila před pár týdny od společnosti Wiener Lokalbahnen Cargo. Stroje řady… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika