Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Olomoucké depo projde kompletní modernizací

Olomoucké depo projde kompletní modernizací

14.4.2025

Ve Středisku údržby Českých drah v Olomouci začala rekonstrukce opravárenské haly. Investice za 400 milionů korun je první fází celkové modernizace střediska, která podstatně zvýší kvalitu údržby a úroveň pracovních podmínek a souvisí i s rozsáhlou obměnou vozového parku v podobě tří desítek nových jednotek RegioPanter.

Olomoucké depo projde kompletní modernizací

Modernizací projde areál současného depa v ulici U Podjezdu. Rekonstrukce opravárenské haly s označením B je jednou z největších investic nejen v rámci olomouckého depa, ale i celé údržbové základny ČD. Stavba byla zahájena slavnostním poklepáním na železniční dvojkolí. „V Olomouckém kraji byly na elektrizované tratě nasazeny RegioPantery druhé generace. S obměnou vozidel musí jít ruku v ruce i modernizace naší údržbové základny, která je klíčová pro kvalitní a bezproblémový provoz na železnici,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel ČD Michal Krapinec.
V současné době je hala propojena s vedlejší budovou A, v rámci stavebních prací dojde k jejich oddělení příčkou. V rekonstruované hale budou servisované nové RegioPantery. Jde o ucelené třívozové téměř 80 metrů dlouhé jednotky, které se běžně nerozpojují. Proto se hala musí prodloužit a některé starší objekty v areálu tak musely být zbourány.
„Nové vlaky mají zcela jiné požadavky na servis a údržbu. Jsou nabité technologiemi a elektronikou, která vyžaduje odpovídající údržbu a diagnostiku. Hala B bude všechny tyto požadavky po rekonstrukci splňovat. Zároveň dojde k jejímu prodloužení ze současných 85 na 123 metrů, takže se do ní ucelené jednotky RegioPanter vejdou celou svou délkou. V olomouckém depu je tato stavba jen začátek, poté bude následovat vybudování nového komplexního areálu pro údržbu a úklid vlaků za více než jednu a půl miliardy korun,“ uvedl místopředseda představenstva ČD a náměstek pro servis Michal Kraus.

Novinkou mostový jeřáb
Mezi nové vybavení servisní haly bude patřit mostový jeřáb o nosnosti 12,5 tuny, který pokryje celou její délku a umožní přemísťovat i těžké a objemné komponenty umístěné na střeše nízkopodlažních vozidel, jako jsou klimatizační jednotky či sběrače. Dále budou v hale umístěny pevné i mobilní prohlížecí lávky, které umožní bezpečný přístup techniků k dílům na střeše a jejich prohlídku, případně opravy přímo na místě. Díky prodloužení trakčního vedení na příjezdových kolejích se zrychlí manipulace s elektrickými jednotkami. Zlepší se i pracovní podmínky pro zaměst-nance servisu. Hala bude zateplena, vybavena novými průmyslovými podlahami a vytápěním. Postaví se nové dílenské a sociální vybavení. Náklady na rekonstrukci činí 400 milionů korun. Stavba by měla být dokončena v červnu 2026.
„Skutečnost, že rekonstrukce haly B se uskuteční za plného provozu sousední haly A, klade mimořádné nároky na organizaci stavby. Je nezbytné zajistit taková opatření, která umožní bezpečný a plynulý provoz haly A i během prací. V rámci rekonstrukce se rovněž odstraní stávající opláštění. Ocelová konstrukce zůstane zachována, odborně očištěna a opatřena novým antikorozním nátěrem. Poté se instaluje nové opláštění a další technologické části objektu – od monolitických konstrukcí po nové rozvody technologií,“ popsal generální ředitel akciové společnosti OHLA ŽS Roman Kocúrek. 
Po dokončení této přestavby bude modernizace v Olomouci pokračovat výstavbou areálu technickohygienické údržby. Jeho součástí bude nová tříkolejná hala dlouhá 150 metrů nebo ekologická myčka železničních vozidel. A právě současná rekonstrukce haly B a její prodloužení je nutnou podmínkou pro vybudování zmiňovaného areálu, aby bylo během jeho stavby kde provádět údržbu vozidel. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

České dráhy vybudují ve svých depech fotovoltaické elektrárny České dráhy vybudují ve svých depech fotovoltaické elektrárny

9.4.2025 - České dráhy připravují výstavbu několika střešních a pozemních fotovoltaických elektráren ve vybraných depech. Solární panely plánuje dopravce umístit na své objekty v Havlíčkově Brodě, České Třebové, Děčíně a pražské… »

S posunem v depech pomáhají želvyS posunem v depech pomáhají želvy

24.3.2025 - V dílnách a depech na Moravě pomáhá zaměstnancům od konce loňského roku trojice nových akumulátorových vozíků, jimž se přezdívá želva nebo tank. Využívají se především při posunu vagonů a ucelených jednotek. Díky nim se… »

Banány míří definitivně do výslužbyBanány míří definitivně do výslužby

9.3.2025 - Legendární lokomotivy řady 150 a 151 známé pod přezdívkami Banán či Dvojka míří definitivně do výslužby. V pravidelném provozu skončí na začátku března. Pak je ČD odstaví do zálohy a následně nabídnou k prodeji případným… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika