Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Nové vozy ČD čekají testy

Nové vozy ČD čekají testy

15.7.2020 – autor: JOSEF HOLEK

Už za několik týdnů by se měla na cerhenickém okruhu objevit první pětivozová souprava nových vozů, které pro České dráhy vyrábí konsorcium Siemens Mobility – Škoda Transportation. Zatím je ve výrobě a v různé fázi rozpracovanosti pětadvacet vozů. ČD jich nakoupí padesát. Nasadí je na rychlíky Krušnohor a Západní expresy.

Polovina z padesáti osobních vozů, jež si u konsorcia Siemens Mobility – Škoda Transportation objednaly ČD, jsou v závodech firem ve Vídni a Ostravě v různé fázi rozpracovanosti. První jsou dokonce před dokončením, již se zavázanými podvozky nebo hotovým interiérem. Letos v létě by měly začít zkoušky na okruhu Výzkumného Ústavu Železničního v Cerhenicích. Informovali o tom zástupci výrobců na červnovém kontrolním dnu v Ostravě. 

Zástupci managementu ČD uvedli, že projekt, který je interně označený jako CD50, se z pohledu úseku obchodu ČD odehrává velmi dobře. „Samotné řízení i realizace projektu a komunikace mezi dodavateli a ČD jakožto zákazníkem probíhají na profesionální úrovni a jsme za to rádi,“ řekl Petr Vondráček, ředitel odboru dálkové dopravy ČD. „V rámci kontrolního dne nebyly z našeho pohledu zjištěny žádné nedostatky. Nyní jsme spokojeni a vyráběná vozidla zcela odpovídají našim požadavkům a kvalitativním parametrům,“ dodal Vondráček. Důležité však bude hodnocení po dokončení a jejich spolehlivost v reálném provozu. V Ostravě bylo představeno třináct vozů, dalších dvanáct je rozděláno ve Vídni.

Pro expres i rychlík

Práce bohužel přibrzdila koronavirová pandemie. Problémy byly zejména s dodávkami dílů od zahraničních subdodavatelů. „Dopady stále vyhodnocujeme vzhledem k různému průběhu nemoci v dalších zemích, odkud máme dodavatele,“ potvrdil Pavol Ježík, projektový manažer Škody  Transportation. Podobně se vyjádřila i Daniela Černá, mluvčí Siemens Mobility. Dopravce chce vozy vycházející z netrakčních jednotek Viaggio Comfort, známé spíše jako railjet, nasadit v prosinci příštího roku na Západní expres z Prahy do Chebu i rychlík Krušnohor mířící Prahy do Ústí nad Labem, Karlových Varů a Chebu.

Vagony nabídnou moderně řešený interiér s pohodlnými sedačkami, wi-fi připojení k internetu, elektrické zásuvky a porty USB pro dobíjení přenosné elektroniky a nejmodernější, audiovizuální informační systém. Novinkami budou i bezdrátové nabíjení mobilních telefonů pro cestující v 1. třídě, lepší propustnost oken pro signál mobilních telefonů či vyšší nosnost plošiny pro nástup/výstup osob na vozíku. Vozidla zvládnou rychlost 200 km/h, soupravy bude navíc možné běžně posilovat o další vozy.


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 5

Další články této rubriky

Práce na kladenském S-bahnu se blíží k závěruPráce na kladenském S-bahnu se blíží k závěru

18.7.2024 - Trať mezi kladenským centrálním nádražím a stanicí Kladno-Ostrovec přes zastávku Kladno město sice měří pouze lehce přes pět kilometrů, práce na její modernizaci však svým rozsahem patří mezi nejvýznamnější tuzemské… »

V Pardubicích slouží nová zastávka i lávkaV Pardubicích slouží nová zastávka i lávka

10.7.2024 - Po bezmála čtyřech letech skončila modernizace železničního uzlu v Pardubicích. Cestující díky tomu mohou využívat nové moderní nástupiště, pohodlně dostupné výtahy a eskalátory. Část vlaků také začala zajíždět na novou… »

Nová stanice v Bubnech už pomalu získává podobuNová stanice v Bubnech už pomalu získává podobu

16.6.2024 - Už více než rok trvá kompletní rekonstrukce úseku železniční trati mezi pražskými Bubny a Výstavištěm. Letos výrazně pokročila především výstavba čtyřkolejné stanice v Bubnech, včetně navazujících estakád. Ty nahradí jak… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika