Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Nové vozy ČD čekají testy

Nové vozy ČD čekají testy

15.7.2020 – autor: JOSEF HOLEK

Už za několik týdnů by se měla na cerhenickém okruhu objevit první pětivozová souprava nových vozů, které pro České dráhy vyrábí konsorcium Siemens Mobility – Škoda Transportation. Zatím je ve výrobě a v různé fázi rozpracovanosti pětadvacet vozů. ČD jich nakoupí padesát. Nasadí je na rychlíky Krušnohor a Západní expresy.

Polovina z padesáti osobních vozů, jež si u konsorcia Siemens Mobility – Škoda Transportation objednaly ČD, jsou v závodech firem ve Vídni a Ostravě v různé fázi rozpracovanosti. První jsou dokonce před dokončením, již se zavázanými podvozky nebo hotovým interiérem. Letos v létě by měly začít zkoušky na okruhu Výzkumného Ústavu Železničního v Cerhenicích. Informovali o tom zástupci výrobců na červnovém kontrolním dnu v Ostravě. 

Zástupci managementu ČD uvedli, že projekt, který je interně označený jako CD50, se z pohledu úseku obchodu ČD odehrává velmi dobře. „Samotné řízení i realizace projektu a komunikace mezi dodavateli a ČD jakožto zákazníkem probíhají na profesionální úrovni a jsme za to rádi,“ řekl Petr Vondráček, ředitel odboru dálkové dopravy ČD. „V rámci kontrolního dne nebyly z našeho pohledu zjištěny žádné nedostatky. Nyní jsme spokojeni a vyráběná vozidla zcela odpovídají našim požadavkům a kvalitativním parametrům,“ dodal Vondráček. Důležité však bude hodnocení po dokončení a jejich spolehlivost v reálném provozu. V Ostravě bylo představeno třináct vozů, dalších dvanáct je rozděláno ve Vídni.

Pro expres i rychlík

Práce bohužel přibrzdila koronavirová pandemie. Problémy byly zejména s dodávkami dílů od zahraničních subdodavatelů. „Dopady stále vyhodnocujeme vzhledem k různému průběhu nemoci v dalších zemích, odkud máme dodavatele,“ potvrdil Pavol Ježík, projektový manažer Škody  Transportation. Podobně se vyjádřila i Daniela Černá, mluvčí Siemens Mobility. Dopravce chce vozy vycházející z netrakčních jednotek Viaggio Comfort, známé spíše jako railjet, nasadit v prosinci příštího roku na Západní expres z Prahy do Chebu i rychlík Krušnohor mířící Prahy do Ústí nad Labem, Karlových Varů a Chebu.

Vagony nabídnou moderně řešený interiér s pohodlnými sedačkami, wi-fi připojení k internetu, elektrické zásuvky a porty USB pro dobíjení přenosné elektroniky a nejmodernější, audiovizuální informační systém. Novinkami budou i bezdrátové nabíjení mobilních telefonů pro cestující v 1. třídě, lepší propustnost oken pro signál mobilních telefonů či vyšší nosnost plošiny pro nástup/výstup osob na vozíku. Vozidla zvládnou rychlost 200 km/h, soupravy bude navíc možné běžně posilovat o další vozy.


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 5

Další články této rubriky

CPD získalo osvědčení o akreditaci na dalších pět letCPD získalo osvědčení o akreditaci na dalších pět let

25.11.2022 - Certifikační středisko personálu defektoskopie (CPD) Českých drah získalo akreditaci na dalších pět let. V rámci železniční dopravy se jedná o jediné certifikační pracoviště v České republice. Defektoskopie je přitom velmi… »

V laboratoři bedlivě střeží kvalitu provozních kapalinV laboratoři bedlivě střeží kvalitu provozních kapalin

28.10.2022 - V nenápadném domě v centru Mostu sídlí mezi rozličnými přístroji a zkumavkami Alena Zajícová. S celou Oblastní chemickou laboratoří Českých drah, která je součástí OCÚ Západ, bdí nad kvalitou provozních kapalin. Práce je to… »

V pražské aglomeraci přibývají moderní nádražíV pražské aglomeraci přibývají moderní nádraží

3.10.2022 - Železniční doprava v hlavním městě zažívá v poslední dekádě významný růst. Zatímco na přelomu tisíciletí počet přepravených osob stagnoval, v deseti předcovidových letech se prakticky zdvojnásobil. Za trend může… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika