Železničář / Provoz / Nové možnosti sledování přeprav pro zákazníky ČD Cargo
Nové možnosti sledování přeprav pro zákazníky ČD Cargo
31.8.2022
Digitalizaci a elektronizaci věnuje akciová společnost ČD Cargo značnou pozornost. Jednou z oblastí, na kterou se v současnosti zaměřujeme, je zkvalitňování komunikace se zákazníky a zlepšování jejich informovanosti. V letošním roce jsme tak pro naše zákazníky připravili několik novinek, které, jak doufáme, přinesou kvalitnější informace v oblasti sledování přeprav a objednávek prázdných vozů.

Ne snad, že by zákazníci využívající portlet Data a dotazy v rámci našeho zákaznického portálu EROZA tyto informace neměli k dispozici, nový portlet Sledování je však přehlednější a jeho obsluha jednodušší.
Od 1. června 2022 jsme pro všechny registrované zákazníky spustili portlet Sledování, jehož prostřednictvím se mohou jednoduchým způsobem dozvědět, kde je jejich zásilka nebo prázdný vůz k nakládce, zjednodušeně jak se realizuje objednávka. Novinkou je informace o předpokládaném příjezdu do cílové stanice. Zobrazení daných informací je vázáno na roli daného zákazníka (objednatel, odesílatel, příjemce, plátce), informace jsou dostupné buď v mapě, či v přehledné tabulce. V obou pohledech je možné používat filtry s širokou škálou parametrů, které umožňují vyhledávání konkrétní objednávky. Vyhledávat lze samozřejmě i přes konkrétní číslo železničního nákladního vozu. Všechny údaje je rovněž možné exportovat například do excelu. Ke každé konkrétní objednávce pak jsou k dispozici detailní informace. Ty jsou členěné do pěti logických celků (Souhrn, Vozy, Adresy, Stanice, Zboží). K dispozici jsou tak úplné informace o dané objednávce. Nutno dodat, že Informace v rámci tohoto portletu jsou poskytovány zdarma.
Mobilní aplikace ČDC
To ale není vše. Jako jeden z prvních železničních nákladních dopravců jsme pro naše zákazníky připravili další revoluční možnost, jak sledovat objednávky. A to prostřednictvím mobilní aplikace ČDCgo. Přihlášení do aplikace je stejné jako do zákaznického portálu EROZA. Zákazníci zde doslova za několik sekund získají přehled o svých objednávkách. Uvidí stav konkrétní objednávky a její přesnou polohu na mapě. Konkrétní Objednávku mohou registrovaní zákazníci navíc jednoduše sdílet s kolegy či zákazníky, kteří nemají přihlašovací údaje. Samozřejmostí je podpora jazykových mutací. Aktuálně je aplikace lokalizovaná kromě češtiny do angličtiny a němčiny. Veškeré informace o nové aplikaci jsou dostupné na www.cdcargo.cz/cdcgo. Aplikace je ke stažení zdarma od začátku července 2022 na Apple Store a Google Play.
Abychom se však jen nechlubili, je nutné zmínit, že data poskytovaná portletem Sledování a mobilní aplikací ČDCgo mají v tuto chvíli některá drobná omezení týkající se dovozových zásilek. Aktuálně jsme totiž bohužel závislí na partnerech, kteří nám zásilky a vozy předávají, a v některých případech nemáme k dispozici taková data v takové kvalitě, abychom je zákazníkům poskytli. Ale jedna z oblastí, na kterou se v průběhu roku 2022 zaměříme, je kromě dalšího zvýšení uživatelského komfortu i kvalita dat, takže předpokládáme postupné zlepšení.
Další články této rubriky
Banány míří definitivně do výslužby
9.3.2025 - Legendární lokomotivy řady 150 a 151 známé pod přezdívkami Banán či Dvojka míří definitivně do výslužby. V pravidelném provozu skončí na začátku března. Pak je ČD odstaví do zálohy a následně nabídnou k prodeji případným… »
ČD investují do zázemí v Olomouci
19.2.2025 - Díky dodávkám desítek nových jednotek RegioPanter a dalším přírůstkům ve vozovém parku změnila osobní doprava na Olomoucku během několika málo let zcela svůj charakter. Přechod z klasických souprav vagonů s lokomotivami na… »
Nová hala v Chebu má hotovou nosnou konstrukci
11.2.2025 - Stavba nové opravárenské haly ve Středisku údržby Českých drah v Chebu pokračuje podle plánu a je zhruba ve třetině. Za necelých devět měsíců prací stavbaři kompletně zdemolovali stávající objekty, dokončili založení nové… »