Železničář / Provoz / Na Valašsku plánují zvýšení traťové rychlosti
Na Valašsku plánují zvýšení traťové rychlosti
27.11.2019 – autor: MARTIN HARÁK
Osm kilometrů dlouhý úsek Valašské Meziříčí – Hustopeče nad Bečvou důležité železniční spojnice vedoucí z Hranic na Moravě na sousední Slovensko projde kompletní modernizací.
Dráha, která slouží nejen regionálním spojům v podobě jednotek řady 460, ale i mezinárodním vlakům Českých drah spojujícím Prahu s Púchovem, Považskou Bystricí a Žilinou, je momentálně v nevyhovujícím stavu. Stavbaři se zaměří na výměnu železničního svršku a spodku, zrekonstruují mosty a propustky, a dokonce jeden most postaví zcela nově v místě budoucího podjezdu pod tratí. Ve Lhotce nad Bečvou dostanou cestující k dispozici moderní nástupiště s bezbariérovými přístupy. Mezi Valašským Meziříčím a Hustopečemi nad Bečvou je dnes maximální rychlost 80 km/h, a na vjezdu do Valašského Meziříčí dokonce jen 60 km/h. Modernizací se umožní zvýšení rychlosti na trati až na 135 km/h pro běžné vlakové soupravy a pro naklápěcí jednotky, jako je například Pendolino, až na 160 km/h. Pokud půjde vše podle plánu, měl by být traťový úsek hotov ke konci příštího roku.
Další články této rubriky
České dráhy posílily údržbu vozů
17.3.2024 - Linka R17 Vltava / Lužnice / Silva Nortica z Prahy do Českých Budějovic, Českých Velenic a Vídně se dlouhodobě potýkala s nedostatkem vozů. Kvůli tomu musely být nasazeny náhradní vozy nebo zkráceny soupravy. České dráhy proto… »
V železničním srdci republiky přibyl už třetí simulátor
11.3.2024 - ČD Cargo představilo ve druhé polovině února nový simulátor lokomotivy Siemens Vectron. Umístěný je v České Třebové, tradiční baště tuzemských železničářů. Velmi zdařilou a do detailu vyvedenou kopii skutečné kabiny… »
ČD testují bionaftu z odpadních tuků a rostlinných olejů
19.2.2024 - České dráhy začaly v nových motorových jednotkách řady 847 (RegioFox) dodávaných společností Pesa testovat motorovou naftu se zvýšeným obsahem udržitelné biosložky na bázi hydrogenačně upraveného rostlinného oleje (HVO).… »