Železničář / Provoz / Na Valašsku plánují zvýšení traťové rychlosti
Na Valašsku plánují zvýšení traťové rychlosti
27.11.2019 – autor: MARTIN HARÁK
Osm kilometrů dlouhý úsek Valašské Meziříčí – Hustopeče nad Bečvou důležité železniční spojnice vedoucí z Hranic na Moravě na sousední Slovensko projde kompletní modernizací.

Dráha, která slouží nejen regionálním spojům v podobě jednotek řady 460, ale i mezinárodním vlakům Českých drah spojujícím Prahu s Púchovem, Považskou Bystricí a Žilinou, je momentálně v nevyhovujícím stavu. Stavbaři se zaměří na výměnu železničního svršku a spodku, zrekonstruují mosty a propustky, a dokonce jeden most postaví zcela nově v místě budoucího podjezdu pod tratí. Ve Lhotce nad Bečvou dostanou cestující k dispozici moderní nástupiště s bezbariérovými přístupy. Mezi Valašským Meziříčím a Hustopečemi nad Bečvou je dnes maximální rychlost 80 km/h, a na vjezdu do Valašského Meziříčí dokonce jen 60 km/h. Modernizací se umožní zvýšení rychlosti na trati až na 135 km/h pro běžné vlakové soupravy a pro naklápěcí jednotky, jako je například Pendolino, až na 160 km/h. Pokud půjde vše podle plánu, měl by být traťový úsek hotov ke konci příštího roku.
Další články této rubriky
Olomoucké depo projde kompletní modernizací
14.4.2025 - Ve Středisku údržby Českých drah v Olomouci začala rekonstrukce opravárenské haly. Investice za 400 milionů korun je první fází celkové modernizace střediska, která podstatně zvýší kvalitu údržby a úroveň pracovních podmínek… »
České dráhy vybudují ve svých depech fotovoltaické elektrárny
9.4.2025 - České dráhy připravují výstavbu několika střešních a pozemních fotovoltaických elektráren ve vybraných depech. Solární panely plánuje dopravce umístit na své objekty v Havlíčkově Brodě, České Třebové, Děčíně a pražské… »
S posunem v depech pomáhají želvy
24.3.2025 - V dílnách a depech na Moravě pomáhá zaměstnancům od konce loňského roku trojice nových akumulátorových vozíků, jimž se přezdívá želva nebo tank. Využívají se především při posunu vagonů a ucelených jednotek. Díky nim se… »