Železničář / Provoz / Na Valašsku plánují zvýšení traťové rychlosti
Na Valašsku plánují zvýšení traťové rychlosti
27.11.2019 – autor: MARTIN HARÁK
Osm kilometrů dlouhý úsek Valašské Meziříčí – Hustopeče nad Bečvou důležité železniční spojnice vedoucí z Hranic na Moravě na sousední Slovensko projde kompletní modernizací.

Dráha, která slouží nejen regionálním spojům v podobě jednotek řady 460, ale i mezinárodním vlakům Českých drah spojujícím Prahu s Púchovem, Považskou Bystricí a Žilinou, je momentálně v nevyhovujícím stavu. Stavbaři se zaměří na výměnu železničního svršku a spodku, zrekonstruují mosty a propustky, a dokonce jeden most postaví zcela nově v místě budoucího podjezdu pod tratí. Ve Lhotce nad Bečvou dostanou cestující k dispozici moderní nástupiště s bezbariérovými přístupy. Mezi Valašským Meziříčím a Hustopečemi nad Bečvou je dnes maximální rychlost 80 km/h, a na vjezdu do Valašského Meziříčí dokonce jen 60 km/h. Modernizací se umožní zvýšení rychlosti na trati až na 135 km/h pro běžné vlakové soupravy a pro naklápěcí jednotky, jako je například Pendolino, až na 160 km/h. Pokud půjde vše podle plánu, měl by být traťový úsek hotov ke konci příštího roku.
Další články této rubriky
Zajímavosti z lokomotivního parku ČD Cargo
26.5.2023 - Dceřiná společnost Českých drah ČD Cargo, největší tuzemský železniční nákladní dopravce, staví svoji budoucnost na čtyřech strategických pilířích – interoperabilitě, expanzi do zahraničí, intermodalitě a společenské… »
ČD Cargo vyhrálo výběrové řízení na přepravu uhlí
26.4.2023 - V roce 2022 přepravilo ČD Cargo přes 10,5 milionu tun hnědého uhlí do elektráren, tepláren i do uhelných skladů po celé České republice. Je to o přibližně 3 miliony tun více než v roce 2021. Přijali jsme celou řadu opatření a… »
Hala ČD Cargo v Lovosicích nabízí vysoký standard služeb
27.3.2023 - Provoz lovosické skladovací haly ČD Cargo byl zahájen již v roce 2010. V rámci projektu rozvoje logistických služeb měly podobné objekty vyrůst ještě v Brně a v Ostravě-Mošnově. Krize na konci prvního desetiletí nového milénia… »