Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Na obnovu tratí a stanic příští rok půjde bezmála 63 miliard korun

Na obnovu tratí a stanic příští rok půjde bezmála 63 miliard korun

15.12.2024

Správa železnic bude mít příští rok na obnovu tratí a stanic k dispozici 62,7 miliardy korun, tedy téměř o miliardu víc než letos. Rekordních 39,3 mld. půjde na investice, díky tomu odstartuje například modernizace důležitého uzlu Česká Třebová.

Na obnovu tratí a stanic příští rok půjde bezmála 63 miliard korun

V roce 2025 začnou další desítky důležitých staveb. Milníkem má být zahájení výstavby prvních traťových úseků pro rychlost 200 km/h v rámci budování rychlého spojení mezi Brnem a Přerovem. Důležité je i spuštění výhradního provozu zabezpečovače ETCS v lednu na 622 kilometrech tratí na koridorech. SŽ nyní rekonstruuje tři desítky nádražních budov, v příštím roce se rozběhnou práce na dalších více než dvaceti místech. Celkem půjde na jejich údržbu, opravy a rekonstrukce téměř 2,3 miliardy korun. „Obnovu-jeme historicky cenné objekty v Pardubicích, Ostravě-Vítkovicích, Jaroměři nebo Lovosicích, v rámci celko-vých modernizací vzniknou nová nádraží v Praze-Bubnech a Brně-Králově Poli. V příštím roce pak zahájíme rekonstrukci zbývající části Fantovy budovy na pražském hlavním nádraží, úplně nový objekt začneme bu-dovat v Mladé Boleslavi,“ řekl šéf SŽ Jiří Svoboda.
I v roce 2025 bude pokračovat realizace projektu železnice na Letiště Václava Havla. K už probíhajícím stavbám přibude modernizace úseku z Prahy-Ruzyně do Kladna. Naplno se rozběhne rekonstrukce hlavního nádraží v Hradci Králové a stanice Česká Třebová, která projde přestavbou odpovídající jejímu významu pro dopravu. 
Na důležité spojnici Brna a Přerova zahájí SŽ modernizaci dvou úseků mezi Nezamyslicemi a Přerovem. Tím fakticky vznikne rychlotrať, která bude součástí budoucí vysokorychlostní sítě v Česku. Po dokončení prací zde vlaky budou moct využívat dvoukolejnou trať pro rychlost 200 km/h. Proměna přeshraničního spojení západních Čech a Bavorska odstartuje rekonstrukcí stávající trati mezi Plzní, Nýřany a Chotěšovem. Začnou rovněž práce na elektrizaci a zkapacitnění trati z Týniště nad Orlicí do Solnice.  Celkem se letos dokončí 73 kilometrů zmodernizovaných tratí. Příští rok k nim přibude dalších 47 kilometrů.
 


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 3.67

Další články této rubriky

Banány míří definitivně do výslužbyBanány míří definitivně do výslužby

9.3.2025 - Legendární lokomotivy řady 150 a 151 známé pod přezdívkami Banán či Dvojka míří definitivně do výslužby. V pravidelném provozu skončí na začátku března. Pak je ČD odstaví do zálohy a následně nabídnou k prodeji případným… »

ČD investují do zázemí v OlomouciČD investují do zázemí v Olomouci

19.2.2025 - Díky dodávkám desítek nových jednotek RegioPanter a dalším přírůstkům ve vozovém parku změnila osobní doprava na Olomoucku během několika málo let zcela svůj charakter. Přechod z klasických souprav vagonů s lokomotivami na… »

Nová hala v Chebu má hotovou nosnou konstrukciNová hala v Chebu má hotovou nosnou konstrukci

11.2.2025 - Stavba nové opravárenské haly ve Středisku údržby Českých drah v Chebu pokračuje podle plánu a je zhruba ve třetině. Za necelých devět měsíců prací stavbaři kompletně zdemolovali stávající objekty, dokončili založení nové… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika