Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Na Hané vyjely první Stadlery

Na Hané vyjely první Stadlery

17.3.2020 – autor: JOSEF HOLEK

Ve znamení zahájení provozu prvních motorových jednotek, které České dráhy odkoupily od Německé dráhy DB AG, se nesl pondělek 17. února. Oba vlaky řady 646, které vyrobila německá divize švýcarské společnosti Stadler, svezly první cestující mezi olomouckým hlavním nádražím, Senicí na Hané a Drahanovicemi. Vozidla jezdí v rámci objednávky Olomouckého kraje. Právě krajskému hejtmanovi Ladislavu Oklešťkovi obě jednotky oficiálně předal do užívání o týden dříve generální ředitel ČD Václav Nebeský.

Na Hané vyjely první Stadlery

Všech dvanáct zakoupených třídílných, šestinápravových vlaků řady 646 bude postupně nasazeno na regionálních spojích na území Olomouckého kraje. První dvě jednotky jsou pilotně provozovány na Hané, konkrétně na trati 309 z Olomouce do Drahanovic. Během letošního roku se s nimi cestující svezou také v severních částech kraje, konkrétně z Olomouce do Moravského Berouna a na Jesenicku se objeví na osobních vlacích ze Šumperka do Hanušovic a Jeseníku. Vlaky řady 646 vyrobila divize Stadler Pankow v Berlíně. První upravily a zprovoznily ČD vlastními silami. „Rozhodli jsme se zprovoznit celkem čtyři Stadlery sami, než vybereme firmu, která kompletně zmodernizuje všechny tyto nové přírůstky do naší flotily. Máme šikovné lidi a potřebné kapacity, proto poděkování patří především zaměstnancům olomouckého depa,“ řekl na slavnostním předání člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro provoz Michal Kraus. Veřejná zakázka na modernizaci všech dvanácti vlaků bude zahrnovat například vybavení souprav LCD monitory, bezdrátové wi-fi připojení, elektrické zásuvky pro nabíjení drobné elektroniky a také nové čalounění sedadel.

Zvýšení komfortu pro cestující

Hejtman Olomouckého kraje Ladislav Okleštěk zdůraznil, že si kraj u Českých drah objednal nejen samotnou dopravu, ale také navýšení jejího komfortu. „Nasazení těchto vlakových jednotek je jedním z prvních kroků, které k pohodlnějšímu cestování po železnici povedou,“ dodal. Hejtmanův náměstek pro dopravu Jan Zahradníček zdůraznil, že všechny motorové jednotky jsou vybavené klimatizací, informačním systémem a vakuovými toa­letami. Podvozek je také uložen na vzduchových polštářích, což zvyšuje komfort jízdy. Každá jednotka nabízí přes sto míst k sezení a ve stávajícím zprovozněném provedení je instalován audiovizuální informační systém, byť zatím bez diakritiky nebo GPS navigace pro sledování pohybu vlaku v systému krajské integrované dopravy IDSOK. Další dvě jednotky České dráhy plánují zprovoznit v rámci zkušebního provozu do konce I. pololetí. Před zahájením zkušebního provozu byla proškolena řada strojvedoucích a vlakových čet, kteří byli seznámeni s odlišnou obsluhou vlaku. „Přestože seznámení a zácvik proběhly ve velmi krátkém termínu, disponujeme dostatečným počtem našich kolegů, kteří jsou připraveni převzít řízení německých strojů,“ dodal ředitel Oblastního centra provozu Východ v Olomouci Jan Podstawka.

Technické parametry jednotek 646

Rok výroby: 1999/2000

Max. rychlost: 120 km/h

Délka jednotky: 38 660 mm

Šířka skříně: 3 000 mm

Celková hmotnost: 59/71 tun

Výkon motoru: 550 kW

Kapacita: 108/103 (sedící/stojící)

 


Průměrné hodnocení (6 hlasů): 2.83

Další články této rubriky

V olomouckém depu ČD vylaďuje podvozky vozů nový měřicí lis V olomouckém depu ČD vylaďuje podvozky vozů nový měřicí lis

15.11.2024 - České dráhy investují nejen do modernizace vozidlového parku, ale i do údržbové a servisní základny. Investice jdou i do vybavení stávajících středisek údržby. V olomouckém depu pracují technici s novinkou, která zajišťuje… »

Na Dni dodavatelů se řešila kvalita i termíny dodávekNa Dni dodavatelů se řešila kvalita i termíny dodávek

10.11.2024 - České dráhy v říjnu uspořádaly další setkání s výrobci nových vlaků, zástupci opravárenských firem i dodavateli náhradních dílů. Už 4. ročník Dne dodavatelů se zaměřil především na kvalitu a termíny dodávaných vozidel… »

Hrubá stavba velkorysého bubenského nádraží je hotovaHrubá stavba velkorysého bubenského nádraží je hotova

28.10.2024 - Při jízdě vlakem z pražského Masarykova nádraží na Kralupy nad Vltavou si nejde nepovšimnout působivé stavby nového nádraží Praha-Bubny. Z celého dříve rozsáhlého kolejiště tamější stanice zbyla jediná kolej, která obloukem… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika